דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו בית חכם ( או ? בואו נדבר על אוטומציה ביתית) 

מאת    [ 14/09/2005 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 7037 פעמים ]

בשונה מהמוצג בדרך כלל בית חכם הינו תפיסה ואינו מוצר. תפיסה זו מייצגת מצב בו הבית מזהה את צרכי המתגורר ומספק לו אותם. כבר בתחילת שנות ה-70 דיבר אלווין טופלר על בית שיכיר אותנו ויבין את צרכינו ויפעל כדי לספק אותם. הבית, הקרוי בספרו " מעון אלקטרוני" מאפשר למתגורר לקבל את כל הנדרש לו בצורה פשוטה וקלה.
תפיסה זו אומצה על ידי בעלי מקצוע רבים ומאחר והיא מספיק מופשטת, נובע כי למונח בית חכם אין בהכרח פירוש אחד ונכון. בית חכם עונה על צרכיך ולכן ייתכן כי יוגדר כך מבחינה ארכיטקטונית על פי ראות עיני האדריכל, ארונות הבית יפשטו ויקלו על חייך בעיני הנגר, התאורה תהיה תואמת לדרישותייך על פי החלטת בעל הבית או מעצב התאורה, מערכות טכנולוגיות כאילו ואחרות יקלו על שליטתך בבית בעיני חברות מסחריות שונות ועוד. לכן, כדי למנוע בלבול נגדיר כי בית חכם או יותר נכון אוטומציה ביתית הינו נושאי המאמרים שלפנינו.
כצרכנים קומפולסיביים בחברת צריכה - לרובנו יש מוצרים רבים יותר מאשר לאבותינו , כמות מוצרי החשמל בבית גדלה כל הזמן, רוב המערכות בבית דורשות זמן לימוד ארוך ולעיתים מייגע והצרכן בדרך כלל נמצא ברובה המקרים במצב של חוסר אונים מסויים. יכולת השליטה שלנו יורדת ככל שהבתים גדלים והמוצרים מתרבים ורובנו איננו יודעים אפילו להפעיל DVD פשוט למעט 3 או 4 כפתורים. חסר לכולנו רק דבר אחד כדי לבצע את כל התהליכים הללו- זמן.
בנוסף, על פי האימרה הבריטית " ביתו של האדם- מבצרו" , מעוניינים היום חלק ניכר מהאנשים בבית במספר גורמים חשובים אליהם מכוונת מערכת אוטומציה ביתית ולאו דוקא על פי הסדר המוצג להלן: בטיחות, נוחות, שליטה ובקרה על הקורה בבית.
בטיחות משמעה יכולת לקבל חיוויים על הקורה בבית או לתושבי הבית ולהפעיל מערך הגנה מסויים לצורך מניעה ו/או הפעלה של גורם התראה מסויים. ברוב המקרים מתורגם צורך זה למערכות כגון מערכת אזעקה, מערכת גילוי אש, מערכת גילוי הצפת מים, שילוב של הגורמים הללו ועוד.
מערכות אילו נועדו להתריע ולהפעיל תרחישי בטחון שונים. מערכות אילו הינם בגין הכרח לרוב האנשים המחזיקים בית יקר ערך ,חפצים חשובים בביתם ואנשים אשר חרדים לשלום האנשים בבית. מערכת אילו שודרגו במהלך השנתיים האחרונות עם כניסת מצלמות זולות יחסית לשוק ואפשרות לניהול טמ"ס ( טלויזיות במעגל סגור) לצרכי מעקב ומידע.
נוחות מתורגמת בדרך כלל כדי למערכת האפשרת לנו לשלוט על הקורה בבית בצורה קלה,פשוטה ואיטואיטיבית. בעיקרה מאפשרת לנו הנוחות לבצע שלל פקודות מנקודה אחת לקורה במערכות החשמל,תאורה,מיזוג, קולנוע ביתי ועוד. שלל פקודות שכאילו מוגדר בדרך כלל כתרחיש ( Scene ). מערכות אילו בדרך כלל מנוהלות על ידי שלט או מגוון מתגים. לחיצה על כל פקד בשלטים אילו יכול ליצר שרשרת פעולות. מערכות אילו גם נשלטות על ידי מחשב ומפקדות על מגוון מערכות ביתיות על פי תרחישי זמן או תרחישי אירוע.
שליטה ובקרה הינה לב ליבה של מערכת אוטומציה ביתית. בשונה ממערכות ניהול נקודתיות כגון מערכת אזעקה או מערכת לניהול שליטה על חשמל חכם, מאפשרת מערכת שליטה ובקרה לבנות תהליכים שונים המנוהלים באופן אוטומטי או חצי-אוטומטי לצורך ניהול כלל המערכות הביתיות.
מערכות אילו מאפשרות לנהל את כל הקורה בבית בצורה פשוטה וקלה על בסיס שילוב תרחישי זמן, ארוע והפעלה ידנית. עוצמת המערכות הללו הינו בשילוב כולל של כל המערכות בבית ולאו דווקא חלק מסויים מהם. כלומר- בשונה ממערכת בטיחות בלבד או מערכת להפעלת שליטה על נקודות חשמל ומיזוג, מאפשרות מערכות השליטה שילוב מלא של כלל המערכות בבית ואפשרות לנהל אותם ממגוון נקודות, וברוב המקרים- ללא צורך בשלט ייעודי.
עד לאחרונה, בגלל עלויות של מערכות כאילו, ניתן היה למצוא אותם בעיקרו בבתי מלון, קניונים וגופים ציבוריים גדולים. עיקר המהפכה של מערכות אילו היה ביכולתם לפרוץ בשנים האחרונות לשוק הביתי במחירים נוחים ובאמינות גבוהה מאוד.

חברת I Feel בית חכם הינה נציגת חברות ענק אמריקאיות בתחום הבית החכם HomeAuto PLCBUS ו Schneider Electric העולמיות והחברה היחידה בארץ המציעה לך לנהל את התאורה, מוצרי החשמל,המזגנים והקולנוע הביתי על בסיס רשת החשמל הקיימת בביתך ללא שבירת קירות או שינוי במבנה הבית והמשרד על בסיס המערכות האמינות ביותר בתחום הבית החכם ובקרת מבנים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב