דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי רפואה משלימה ועיסוי 

מאת    [ 06/10/2010 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 1870 פעמים ]

עולם הרפואה המשלימה הינו נרחב ידיים וכולל קשת רחבה של שיטות טיפוליות, אשר מקורן באזורים שונים בעולם, החל מהמזרח הרחוק ועד דרום אמריקה. ריפוי באמצעות עיסוי הינה שיטת טיפול עתיקת יומין, אשר מהווה עולם שלם המכיל מגוון דרכים טיפוליות. מספרן של שיטות העיסוי הינו רב, והשוני בין השיטות הטיפוליות רב אף יותר. לימודי רפואה משלימה בהתמחות עיסוי מקנים כלי טיפולי רב עוצמה, המאפשר לסייע ולהקל על מספר רב של בעיות רפואיות.

שימוש בעיסוי לשם ריפוי הינו מסורת ותיקה, אשר נמצאת בשימוש בתרבויות שונות ברחבי תבל, אך שיטות העיסוי המרכזיות מגיעות מסין והודו. חלק חשוב של תהליך העיסוי הינו יצירת אווירה רגועה ונעימה, על מנת להבטיח כי המטופל יהיה נינוח וישתף פעולה עם הטיפול. משום כך, לימודי רפואה משלימה מקדישים זמן רב לפיתוח מיומנויות בין אישיות אצל המטפלים לעתיד, ובכלל זה שימת דגש על מקום העיסוי, שימוש במוזיקה מרגיעה, אביזרי עזר דוגמת קטורת, תמונות, פעמוני רוח, ועוד.

מכללות רפואה משלימה מציעות כיום מגוון רחב של קורסים ללימודי עיסוי, ובתהליך חיפוש לימודים מומלץ לבחון בקפידה את תפישת העולם על פיה פועל כל מוסד לימודי. חלוקה נפוצה של לימודי רפואה משלימה בעיסוי היא בין עיסוי רפואי, המסייע להגמיש או להקל על כאבי שרירים, או עיסוי הומאופטי אשר מביא גם לתחושת הקלה ורגיעה נפשית. מומלץ לבדוק את מידת הניסיון של צוות המרצים בשיטת העיסוי הספציפית אותה מבקשים ללמוד, על מנת להבטיח למידה יעילה ואיכותית.

רפלקסולוגיה הינה שיטת טיפול רפואי אלטרנטיבית, אשר מניחה כי על ידי לחיצות וחימום של אזורים מסוימים בכף הרגל, ניתן לאתר דפוסי התנהגות וחשיבה בגוף האדם, ואף להשפיע עליהם. שיטת עיסוי נוספת אשר מניחה כי באמצעות לחיצות ומתיחות באזורים שונים של הגוף ניתן להשפיע על התנהגות האדם היא שיאצו, אשר פותחה ביפן. לעומת שיטות אלו, עיסוי שרירים עמוק נועד לשם המרצת זרימת הדם בשריר או במרכזי שרירים, ומתבצע באמצעות לחיצה וחיכוך על השריר.

שיטת עיסוי נוספת השייכת לתחום לימודי רפואה משלימה הינה עיסוי באבנים חמות, אשר מקורה בתרבות האינדיאנית. קורס רפואה משלימה בהתמחות אבנים חמות מקנה את הידע הדרוש על מנת לטפל באמצעות חלוקי נחל מחוממים ושמני מרפא, אשר משמשים לשם טיהור הגוף הרעלים. בעידן המודרני רבים בוחרים לשלב אלמנטים ממספר שיטות עיסוי יחד, בשיטה המכונה עיסוי משולב. לימודי רפואה משלימה בהתמחות עיסוי משולב שואבים מכל השיטות המפורטות, ועושים שימוש במתודות של פנג שווי לשם יצירת אווירה רגועה, מוזיקה מרגיעה, קטורת ושמנים ריחניים, עמעום האורות, ועוד.

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב