דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוי קרמיקה לחדר אמבטיה 

מאת    [ 06/10/2010 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 5323 פעמים ]

כל חדר אמבטיה זקוק לחיפוי קרמיקה, המגן על קירותיו מפני הלחות והרטיבות, שהינן חלק יומיומי מתפקוד חדרי אמבטיה. הפעולה של התקנת והדבקת אריחי קרמיקה על קירות חדר אמבטיה יכולה להיעשות בשני אופנים: בשיטת עשה זאת בעצמך, או על ידי מתקין קרמיקה מקצועי.

הדבקת קרמיקה באופן עצמאי תהיה זולה יותר באופן וודאי ומכריע. אולם אין זו מלאכה של מה בכך, והיא כמובן אינה מיועדת לבעלי זוג ידיים שמאליות. ככלל, בביצוע עבודות מעין אלו חשוב שיהיה לכם איזשהו ניסיון טכני קודם, שאם לא כן אתם עלולים לגרום פחות תועלת ויותר נזק לקירותיו של חדר אמבטיה משופץ, שלא לדבר על התסכול הרב במהלך העבודה.

כדי להדביק קרמיקה על קירות חדר אמבטיה קיים, יש להתחיל קודם כל בפירוקו של חיפוי הקירות הקודם. עשו זאת בזהירות, שכן אינכם רוצים להסיר חתיכות מהקיר ביחד עם החרסינות הישנות של חדר אמבטיה זה. לאחר הסרת האריחים הישנים ולפני ההדבקה של אריחי קרמיקה חדשים, חשוב להכין את קירות חדר אמבטיה אלו לקראת ההדבקה. זאת אומרת, יש לנקות קיר אחרי קיר בחדר אמבטיה זה, קודם כל על ידי מרית ואחר כך במטלית. זאת כדי להסיר את משקעי הדבק הישנים, וכן לכלוכים שונים ואבק שיכולים לפגוע ביעילות הדבקת קרמיקה חדשה.

ישנו דבק קרמיקה מיוחד לחדרי אמבטיה. חשוב לרכוש דבק טוב, שכן הלחות והרטיבות של חדרי אמבטיה ישפיעו על חוזקו של דבק זול, ויגרמו להיחלשותה של עבודת ההדבקה. מריחת הדבק נעשית באמצעות כף בנאים. חייבים בכל פעם למרוח רק כמות חלקית של הקיר ולא את כולו, שכן עד שנדביק אריחי קרמיקה תחתונים הדבק למעלה כבר עלול להתייבש. מתחילים, כצפוי, באחת מפינות אותו חדר אמבטיה, כי אז קל ליישר מולה אריח קרמיקה ראשון.

 

חיתוך אריחי קרמיקה

עד כאן כל מלאכת חיפוי חדרי אמבטיה נשמעת יחסית קלה ופשוטה, אולם אז מתחילות הבעיות - קודם כל, קירות חדרי אמבטיה אף פעם אינם ברוחב המדויק עבור גודלם של אריחי קרמיקה, ויהיה גודלם אשר יהיה. לכן יהיה עליכם לחתוך אריחי קרמיקה באופן מדויק, כדי שיתאימו לסוף השורות. כמובן שללא ציוד מתאים החיתוך יכול לגרום לשבירה ולהיסדקות של אריחי קרמיקה אלו. אריחי קרמיקה חתוכים במדויק דרושים לא רק בקצה כל שורה במפגש בין קירות חדרי אמבטיה, אלא גם במפגשים עם מקלחונים, דלתות, חלונות, כיור וכו'.

וזו רק הבעיה הראשונה. בחדרי אמבטיה נהוג לרווח מעט בין אריחי קרמיקה, כאשר המרווחים ממולאים בגומי. המרווחים בין אריחי קרמיקה אלו חייבים גם הם להיות שווים זה לזה לאורך כל קירות חדרי האמבטיה, וגם זו בעיה לא קלה לביצוע.

תוסיפו לכל אלו את הצורך בהדבקה מיושרת לעילא, ואת העובדה שהדבקה לא מקצועית עשויה להיגמר בהתרופפות אריחי קרמיקה ונפילתם בהתנפצות על הקרקע, ומכאן שעדיף תמיד לוותר על החיסכון המפוקפק ולהזמין מתקין קרמיקה מקצועי. אולם זה יעלה יותר, אבל אם אתם רוצים חדר אמבטיה יפה עם קרמיקה חזקה ועמידה, זהו הפיתרון הטוב מכולם.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב