דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקיון משרדים וההשפעה על העובד 

מאת    [ 05/10/2010 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 1859 פעמים ]

בעידן הגלובלי, שבו כל חברה שואפת לייעל את פעילותה הכלכלית, תחומי פעילות רבים בחברה עברו מיקור חוץ. אחד מתחומי הפעילות הבולטים שעברו מיקור חוץ בשנים האחרונות הוא תחום ניקיון המשרדים. שימוש בשירותי ניקיון משרדים חיצוניים מאפשר לחברות רבות להתייעל מבחינה כלכלית ולהתאים עצמן לסביבה התחרותית המשתנה במהירות.

מיקור חוץ של שירותי ניקיון משרדים – למען התייעלות כלכלית

בעבר, עובדי הניקיון שהיו אחראים על ניקיון משרדים היו עובדי החברה. כפועל יוצא ממעמדם כעובדי חברה, הם נהנו מתנאי העסקה ושכר השווים לאלו של יתר עובדי החברה. כיום, מגמת מיקור החוץ של שירותי ניקיון משרדים מאפשרת לחברות להתנתק ממערכת יחסי עובד – מעביד עם עובדי הניקיון, שכן הן מזמינות שירותי ניקיון משרדים מחברה חיצונית.

כאשר חברה מזמינה שירותי ניקיון משרדים חיצוניים היא משלמת לה תשלום גלובלי בעבור השירותים שהיא מקבלת. למרות שבפועל עובדי הניקיון מגיעים למשרדי החברה המזמינה, חברת הניקיון היא המעסיק שלהם והיא זו שמשלמת את שכרם. במצב שכזה חברות וארגונים יכולים לחסוך כסף רב עבור הוצאות שכר ותנאי העסקה שהיו משולמים לעובדי הניקיון.

הזמנת שירותי ניקיון משרדים מחברת ניקיון חיצונית גם מאפשרת לכל חברה או ארגון להגיב במהירות רבה יותר לשינויים בסביבה התחרותית והגלובלית. אם למשל חברה מסוימת נמצאת בתקופת שפל בשל מיתון כללי ומבקשת לחסוך בהוצאותיה, היא יכולה לקצץ בהיקף שירותי הניקיון שהיא מזמינה מחברת הניקיון החיצונית (כמו למשל, להזמין ניקיון שלוש פעמים בשבוע ולא כל יום, או להזמין 2 עובדי ניקיון במקום 4) באופן זמני או קבוע. לו היתה החברה מעסיקה בעצמה את עובדי הניקיון ומחויבת כלפיהם בחוזה העסקה אישי או קיבוצי, היא לא היתה יכולה לפטר מהיום למחר את עובדי הניקיון שלה או לקצץ בשעות עבודתם. כפועל יוצא, היה לה קשה מאוד לחסוך בהוצאות ולהתאים עצמה למיתון ששורר במשק.

מיקור חוץ בניקיון משרדים – ההיבטים השליליים

אין עוררין על כך שמיקור חוץ של שירותי ניקיון משרדים מיטיב עם כל חברה או ארגון. גם חברות הניקיון מרוויחות לא מעט, ולראיה ניתן לראות את הגידול הרב במספר חברות הניקיון שקמו בשנים האחרונות. אולם למיקור חוץ של שירותי ניקיון משרדים יש גם חיסרון בולט, שכן המפסידים העיקריים ממנו הם עובדי הניקיון.

למרבה הצער חברות ניקיון רבות מרשות לעצמם לקחת את החוק לידיים ולפגוע בזכויותיהם הבסיסיות של עובדי הניקיון. לא מעט חברות ניקיון עושות את רווחיהן הגדולים על חשבון פגיעה בזכויותיהם של עובדי הניקיון: הן לא משלמות להם שכר מינימום, תשלום בעבור שעות נוספות, ימי חופשה ומחלה ועוד. ומכיוון שמדובר בעובדים חלשים, שלא תמיד מודעים לזכויותיהם או מסוגלים לתבוע אותם, התוצאה הבלתי נמנעת היא ניצול של עובדי הניקיון.

לכן, אם גם אתם מזמינים שירותי ניקיון משרדים מחברה חיצונית, הקפידו לוודא שאתם עובדים עם חברת ניקיון שומרת חוק, שאינה פוגעת בזכויות עובדיה.

מעוז- שירותי ניקיון משרדים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב