פילוח נכון של הלקוחות בדיוור לרשימת תפוצה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פילוח נכון של הלקוחות בדיוור לרשימת תפוצה 

מאת    [ 05/10/2010 ]
מילים במאמר: 397   [ נצפה 1933 פעמים ]

 
 

יש לכם רשימת תפוצה מכובדת של מאות, אלפי ואפילו עשרות אלפי לקוחות – יפה!
אתם שולחים לכולם דיוור, אבל אחוזי הפתיחה וההקלקות נמוכים.
הבעיה היא פשוטה: חוסר התאמה. מאמר זה מציג מספר נקודות לביצוע פילוח נכון של רשימת התפוצה שלכם.

כאשר שולחים דיוורים לקהל לקוחות גדול, ישנה חשיבות רבה לפילוח מאגר הלקוחות. פילוח נכון יביא לניהול יעיל של מאגר הלקוחות ואף לפעילות מוגברת ולאינטראקציה מצד המדוורים. מצד אחד יש לכם רשימת תפוצה גדולה ומצד שני יש לכם מגוון מוצרים ושירותים. עליכם להתאים את המוצר או השירות לסוג הלקוח על מנת למקסם את תגובות הלקוחות ובכלל את הפעילות השיווקית של רשימות הדיוור.

לא הגיוני ולא אפקטיבי יהיה לשלוח דיוור אחד לנשים ולגברים, לצעירים ולמבוגרים, לנשואים ולרווקים. לכל סוג לקוח יש את המאפיינים שלו, הרצונות והדרישות שלו ולכן יש לזהות את סוגי המדוורים השונים, לאפיין כל סוג ולטפל בכל אחד מהם בנפרד.

פילוח נכון יאפשר לכם ליצור דיוורים מכווני סוג לקוח, מכווני פרופיל. כלומר, שליחת מספר דיוורים העוסקים באותו נושא (למשל "מבצעי ראש השנה"), אך פונים לקהלים שונים. הדיוורים מעוצבים ומכילים טקסט שונה ובכך פונים למדוורים שלכם עפ"י הפילוח אותו ביצעתם.

פילוח נכון יאפשר לכם לא רק להתאים את סוג המדוור לסוג המוצר או השירות אלא גם יאפשר לכם לדעת מהו הזמן האופטימלי לשליחת הדיוור.

להלן רשימת פילוחים נפוצים בהם תוכלו לעשות שימוש:

מיקום: חלקו את הלקוחות עפ"י איזור המגורים שלהם עפ"י הרזולוציה בה פועל העסק שלכם. תוכלו לחלק את איזור המגורים לפי מדינות, איזורים בארץ, ערים ואף רחובות.

אופי לקוח: פותח מיילים, לוחץ על לינקים, אפיון הלינקים הנלחצים...

מגדר: נשים, גברים

גיל: הגדירו מספר קבוצות גיל לחלוקת הלקוחות שלכם. לדוגמא: 13-23, 23-45, 45 ומעלה

שילוב עם נתונים חיצוניים: - סכומי רכישה - קטגוריות רכישה - מקור הרשמה (פייסבוק, טוויטר, עמודי נחיתה...) - אופי השימוש/הגלישה באתר (באילו עמודים מבקר הגולש)

נתונים כלליים: יום הולדת (חודש או שנת יום הולדת), יום נישואין, מצב משפחתי, מזל לידה (שור, בתולה וכדומה), יש/אין ילדים...

ככל שתעשו שימוש בסוגי פילוחים רבים יותר, כך תוכלו ליצור פילוח מדויק ויעיל יותר. כלומר, אם תפלחו את קהל הלקוחות שלהם לגברים ונשים, משמעות הדבר שלא ביצעתם פילוח מדויק מספיק (תלוי במוצר שלכם). לעומת זאת, פילוח יעיל ייעשה בשילוב של מספר פילוחים, לדוגמא: מגדר, קבוצת גיל ומיקום.

כאמור, לכל פילוח עליכם לשלוח דיוור מותאם עפ"י אופי קבוצת הדיוור. על ידי כך, אתם תגדילו משמעותית את אחוזי הפתיחה וההקלקות של הדיוורים, תגדילו את החזר ההשקעה על שיווק באמצעות רשימות התפוצה ותחזקו את הקשר עם הלקוחות שלכם.

רון בן טאטא - יזם, מאפיין ויועץ לפעילות מקוונת וניידת @ronbentata

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב