דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סלוגן: איך לומר הכל בשלוש מילים 

מאת    [ 05/10/2010 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 5342 פעמים ]

זיהיתם את יתרונות המוצר, הגדרתם ערכים, ניסחתם את המסר.
עכשיו כל מה שצריך זה להכניס את ה-כ-ל לשתיים שלוש מילים וליצור סלוגן. פשוט לא? זהו, שלא. איך לעזאזל עושים את זה?
הגישה, השפה והטון  של סלוגן שיווקי נקבעים על פי אופיו של המותג או השירות ועל פי הגדרת מאפייני קהל היעד. הנה טכניקות לכתיבת סלוגן (סיסמה בעברית) עם שפע דוגמאות שעשויות לעזור.


חסימת התנגדויות
סלוגן שעובד על חסימת התנגדויות מציג יתרון אחד ברור תוך נטרול או חסימת התנגדויות אפשריות או צפויות. דוגמא:  H&O זה רק נראה יקר. סיסמה שמעבירה מסר של איכות ויוקרה, במחיר לא יקר שמזמין לקנות. (ובדיחה שלי: זה רק נראה יקר, למעשה זה יקר מאוד. אבל הסלוגן אמר, הסלוגן קובע...)

חריזה ומצלול
קודם כל מה זה מצלול: אמצעי לשוני שמבוסס על חזרה על הצליל של מילה מסוימת. סלוגן שעושה שימוש נכון ויצירתי בטכניקות של חריזה ומצלול – יש בו אסתטיקה ומנגינה פנימית שנחרטת היטב בזיכרון.  
עם חריזה זה הולך ככה: או שזה רע מאוד, או שזה טוב מאוד. חרוז רע יכול להרוג סלוגן, חרוז טוב יכול לתת לו חיי נצח. חריזה טובה חייבת להיות נכונה ומושלמת מבחינת המשקל והמקצב. אחרת, עדיף שלא... דוגמאות: מגה גלופלקס, כי לגוף אין חלקי חילוף (מרק של האותיות ג', פ' ו-ח'), קח פרי ותהיה לי בריא, תעמיס לי ביסלי.

בית ספר
כשמדובר במסר אחד, חד משמעי וחזק, כדאי להעביר אותו באופן הכי פשוט והגיוני שאפשר. כתיבת סלוגן דידקטי, ש"עושה לנו בית ספר", כדאי שתכלול גם מילות ציווי. דוגמאות:
לא נוסעים לפני שכולם חגורים, אם שותים לא נוהגים, בכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם.

חוויה
לעיתים, כוחו של סלוגן טוב הוא בחוויה ובתחושות שהוא מצליח להעביר ולעורר, גם על חשבון הגדרות, מספרים או מאפיינים מדויקים. נביעות הלכו עם "נביעות לגוף ולנשמה". סיסמה הוליסטית, שמעבירה את התחושה שבמים האלה יש הרבה יותר ממים.

צחוקים
כתיבת סלוגן שעושה שימוש בהומור יכולה לעבוד יפה. סלוגן מצחיק או קליל מפיל מחיצות, מעלה חיוך ומעורר תחושת קרבה. כמובן שצריך לדעת מתי ואיך. ההומור צריך להיות חינני ולא מאולץ, לא נמוך ולא מעליב. דוגמאות: מילקי, אל תשאירו אותו לבד אפילו רגע אחד. תפוצ'יפס, טבעי שלא תשלוט בעצמך.

דרמטיות וטוטאליות
סלוגן חזק יכול לשאוב את כוחו גם מהתבססות על "אמיתות מוחלטות". פולסווגן מנסה לשכנע אותנו עם "פולסווגן כי חיים רק פעם אחת", אקסיומה שקשה להתווכח איתה. סלטי צבר מתעקשים ש"חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל", כלומר מנגנים על הקונספט של האהבה כחוויה טוטאלית.

הצהרה
גם עם הצהרות קשה להתווכח. סלוגנים כמו "אין כמו במבה", "מיצובישי ויש בה הכל" באים עם אמירה חזקה והכוח של המסר הוא בפשטות ובחד המשמעות. במילים אחרות, סלוגן עם נקודה.

תחכום
הגענו למגרש המשחקים הכי גדול בעולם. כל האפשרויות פתוחות, צריך רק לאהוב, לבוא עם דרייב ויאללה להשתולל... סיסמה מתוחכמת יכולה להיות מבוססת על שימוש בשפות זרות (בדרך כלל אנגלית), כפל משמעות, משחקי מילים ומשחקי אסוציאציות. חוויה מרתקת למי שמילים משחררות אצלו את האדרנלין. דוגמאות: הונדה מציתה את הדמיון, וקסטרו עם Designed for desire (באחרון יש גם את המצלול שדיברנו עליו).

הבטחה
פרסום הוא אמנות הפיתוי, וכוחו של פיתוי בפיצוי. רוצה לשדרג את חיי החברה שלך? "יש מכבי יש חברים". עסוקה בקריירה ואין לך זמן לטגן שניצלים? "טבעול ויש בו הכל".
כולנו זקוקים לפיצוי, לחיזוק, לחיבוק. סלוגן מבטיח יודע איך לפרוט לנו בדיוק על הנימים האלה.

סיגל (פלד) דריאל, מכשפה של מילים. רעיונאית, בעלת ותק רב בכתיבה שיווקית. כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים). מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לעצב מציאות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה. http://www.sigald.co.il dariel1@netvision.net.il 050-9426540




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב