דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפת גוף בראיון עבודה 

מאת    [ 04/10/2010 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 1897 פעמים ]

לאחר שהצגתם קורות חיים מתאימים עבור משרות פנויות במודעות לוח דרושים, הגיע זמן הראיון האישי. תצטרכו להראות התאמה בין הכישורים שהצגתם בקורות החיים לבין אלה בשיחה מול האדם. יש גם כאלה שיעידו שבמהלך תהליך חיפוש עבודה, הראיון האישי הוא הקובע. הדרך להצלחה בראיון עוברת דרך שפת גוף נכונה מול המעסיק או המראיין.

שפת גוף בראיונות עבודה איננה דבר הנכתב בפרטי משרות בתוך לוח דרושים, אולם מדובר בכלל בלתי כתוב שנהוג לפעול על פיו כדי לענות על הצרכים של מודעת דרושים.  אחד מהכישורים אשר דרושים עבור הצלחה במסגרת חיפוש עבודה ונחשבים חיוניים הוא שמירה על קשר עין. חוסר יכולות להשיר מבט לעברו של המעסיק עשוי להעיד על חוסר ביטחון עצמי או תחושה שהמועמד מסתיר פרט מסוים. במידה וקיים קושי להסתכל לאדם בעיניים מומלץ לנסות להשיר מבט אל בין עיניו וכך לשמור על פוקוס במהלך הראיון. טרם ההליכה לראיון עבודה במהלך חיפוש עבודה ניתן  להתאמן על שמירת קשר העין מול חברים ומשפחה.

כדי לא להמשיך לחפש עבודה במודעות לוח דרושים לאחר הראיון, מומלץ להיות מעורב ככל האפשר בשיחה עם המראיין. כאשר מספרים על המקום ועל מגוון משרות החברה, מומלץ להנהן בהסכמה ואף במידת הצורך להפנות שאלות. הדבר עשוי להראות שאתם מתעניינים במה שנאמר לכם, מתאימים לכישורים אשר דרושים לעבודה, וכן שברצונכם להיות חלק מהחברה.

על מנת להיות מעורב ולשמור על קשר עין, נדמה שעבור כישורים אלה דרושים גם מאפיינים נפשיים כגון חוסר לחץ ורוגע. הדרך לתכונות אלה עוברת דרך נשימות עמוקות, שאמורות לגרום למועמד להיות רגוע יותר וכך להיראות מתאים לקבלת עבודה עבור משרות פנויות. כמו כן, נשימות עמוקות גורמות ליותר חמצן להגיע למוח, וכך ניתן לחשוב בצורה מהירה יותר וכן לענות על שאלות קשות במהלך הראיון. בכלל, נדמה שאחת מהתכונות החיוניות שמעסיקים מחפשים במסגרת פרסום מודעות במיני לוח דרושים היא היכולת לחשוב בצורה בהירה ורגועה גם תחת מצבי לחץ.

לאחר שהוזמנתם להיכנס לחדר הראיון, מומלץ להתיישב עם גב ישר המוצמד לכיסא, כשהידיים מונחות על המשענת. עבור רבים, לא רק במהלך חיפוש עבודה, הידיים נחשבות מכשול שעשוי להעיד על כשלים – לכן, מומלץ לשים לב שהידיים אינן מקופלות לאורך הגוף, וכן לוודא שהישיבה לא נעשית תחת גב כפוף או תחת נטייה לצדדים. ישיבה לא נכונה עם הגב או השמת הידיים במקום שגוי עשויה להעיד על חוסר רצון לקבלת משרות בחברה, או חוסר נוחות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב