דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפשרויות לימודים בחוץ לארץ 

מאת    [ 04/10/2010 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 3266 פעמים ]

מי מאיתנו לא חולם ללמוד אמנות באיטליה, עריכת דין באנגליה או תקשורת בארצות הברית? לימודים בחו"ל הם השילוב המושלם בין פרקטיקה והנאה ומאפשרים לנו להתנסות בחוויות חדשות ולהכיר אנשים חדשים מתרבויות שונות.

ישנן כמה אפשרויות במסגרתן ניתן ללמוד בחו"ל:


    • במסגרת לימודים לתואר אקדמי
    • במסגרת לימודי תעודה
    • במסגרת קורסים מקצועיים או קורסי שפות

קודם כל, לפני תחילת התהליך, יש להחליט מה אנו רוצים ללמוד ובאיזה מסלול.

צעדים ראשונים לקראת לימודים בחו"ל

לאחר שהחלטנו מה אנחנו רוצים ללמוד, חשוב מאוד שנאמוד במדויק את התקציב העומד לרשותנו לצורך לימודים בחו"ל. יש לזכור כי עלינו לחשב לא רק את עלויות הלימודים עצמם, אלא גם את הוצאות המחיה הנלוות להם: שכר הדירה (בין אם נגור בדירה שכורה או במעונות סטודנטים), אוכל, נסיעות ועוד.

במידה והתקציב שלנו נמוך באופן יחסי, יש לקחת בחשבון כי עדיף להירשם לאוניברסיטאות במדינות בהן שכר הלימוד נמוך יותר באופן יחסי. אלמנט נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא סיכויי הקבלה. במוסדות לימוד יוקרתיים ומבוקשים יותר, סף הקבלה גבוה יותר ולכן כדאי קודם כל להעריך את סיכויינו להתקבל אליהם.

עבודה ולימודים בחו"ל

לימודים בחו"ל, כאמור, חייבים להיעשות במסגרת שיקולי התקציב המתלווים אליהם. לפיכך, עליכם לקחת בחשבון כי במרבית המדינות ניתנת לסטודנטים זרים האפשרות לעבוד במקביל ללימודים. יחד עם זאת, אין להסתמך על הכנסה זו כמקור המימון העיקרי שלכם, כיוון שמדובר באישור עבודה למספר שעות מצומצם וחלקי - וכך תהיה גם המשכורת שלכם.

עבודה בארצות הברית עבור סטודנטים עלולה להיות בעייתית במיוחד: האמריקאים מנפיקים כמה סוגים של ויזות סטודנט, ביניהן כאלו ללא אישור עבודה או כאלו שמקנות אישור, אך רק לעבודה בתוך הקמפוס בו תלמדו.

בבריטניה לעומת זאת כל סטודנט יכול גם לעבוד ובחופשים הוא יוכל גם לעבוד בכמות בלתי מוגבלת של שעות. אוסטרליה היא המדינה שנחשבת לנוחה ביותר מבחינה זו עבורנו, הסטודנטים הזרים, כיוון והיא מדינה קולטת הגירה.

לימודים בחו"ל בשפה זרה

לאחר שהחלטנו מה אנו רוצים ללמוד והיכן, עלינו להתכונן בהתאם, על מנת לעמוד בדרישות הסף של מוסד הלימודים והמדינה בה הוא ממוקם. לימודים בחו"ל במדינה דוברת אנגלית יהיה לנו קלים יותר במובן מסוים, שכן מחסום השפה כמעט אינו קיים. לימודים בארה"ב למשל, אינם מצריכים כמעט קורסים להכנה עבור ישראלים, למעט מעבר של מבחן מיון באנגלית מסוג Toffel או Ielts.

לעומת זאת, אם אנחנו מעוניינים ללמוד רפואה באיטליה למשל, עלינו לקחת בחשבון שהלימודים יהיו באיטלקית. בנוסף, יהיה גם צורך לעבור קורסים באיטלקית במקצועות כמו כימיה, פיסיקה וביולוגיה ולעיתים אף לעבור מבחן קבלה בשפה.

קורסי שפות בחו"ל

הדעה הרווחת היא שהרבה יותר קל ללמוד שפה כשמתגוררים במדינה הדוברת אותה. כך אנו מתרגלים ברמה היום יומית את החומר אותו למדנו בכיתה מבלי להתכוון כמעט. בנוסף, יש הטוענים כי אין באמת דרך להכיר ולהבין תרבות זרה אם אתה לא דובר את שפתה.

לימודים בחו"ל הכוללים לימודי שפות, מהווים עבורנו את השילוב המושלם ומפיקים את התועלת המקסימלית מהלימודים. בנוסף, ההנאה ממפגש עם סטודנטים נוספים המגיעים מכל העולם מהווה ערך מוסף עצום בהשוואה ללימודי שפות בארץ. יתרון נוסף של לימודים בחו"ל הוא האפשרות - בחלק מבתי הספר - לשלב את לימודי השפה עם לימודי בישול, אמנות, ספורט, ריקוד ועוד.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב