דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מקרן 

מאת    [ 03/10/2010 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 2747 פעמים ]

 

כבר הרבה מאוד שנים משתמשים בו בבתי קולנוע, נותני הרצאות והופעות, אולם לא כולם יודעים  שגם האזרח הקטן יכול לנצלו למגוון שימושים, החל מקולנוע ביתי משובח, עד למצגות מכירתיות ועד להקרנות בערבי צוות וחברה.

להלן הסבר על עולמו של המקרן.

לפי ההגדרה הרשמית, מקרן הוא מכשיר המשמש להצגה של תכנים חזותיים על מסך הקרנה, התכנים המוקרנים יכולים להיות : שקופיות, תמונות, סרטים ועוד. השימוש במקרן מאפשר צפייה בתכנים כאשר הם מוצגים במקרן הגדול מטלוויזיה או מסך מחשב בכמה וכמה מידות, לכן נוצר מצב שבו לקהל גדול יחסית יש גישה אל תוכן המוקרן.

המקרנים עצמם מגיעים בכמה סוגים, מידות ועוצמות. הכל מתחיל מעוצמת האור שנמדדת לפי היחידה ANSI lumens שאותה מקרין המקרן, ככל שעוצמת האור גבוהה יותר, כך חוזק המקרן וחוזק התמונה גבוהים יותר, לדוגמה: 
אם רוצים להקרין מצגת או סרט בכיתות לימוד קטנות, חדרי ישיבות והדרכה קטנים עד בינוניים או להקים בבית קולנוע ביתי, קרן אור בעוצמת  1000-2000ANSI lumensאמורה להספיק להקרנה טובה.
אם מקיימים אירוע רב משתתפים כגון אולם, אודיטוריום או מועדון אז כדי מאוד ללכת על מקרן עם עוצמת אור של 3000  lumensANSIומעלה.

הרזולוציה
הרזולוציה מציינת את כמות הפיקסלים של ההקרנה, לפי רמת הרזולוציה נקבעת רמת החדות של התמונה שאותה אנו רואים.  ככל שכמות הפיקסלים גבוהה יותר כך איכות התמונה טובה יותר. לדוגמה 600x400 כש 600 זה אורך ו 400 זה רוחב, רמה כזאת של פיקסלים היא נמוכה ולרוב נראה את זה בעין. 760x1024 זאת הרזולוציה  הנפוצה כיום בשוק.

משקל
למשקל ישנה חשיבות מסוימת בבחירת המקרן, מכיוון שהוא נייד, וגם מונח על משטחים שונים יש לקחת בחשבון את משקלו. המקרנים הנפוצים הם של 3 ק"ג, נחשבים למקרנים קלים ונישאים בנוחיות.

חיבורים
רוב המקרנים היום הם בעלי כניסות ויציאות רבות, ניתן לחבר את המקרן למחשב, DVD, ממיר של יס והוט, ישנם מקרנים עם כניסת HDMI ואף מקרנים עם כניסת אודיו ורמקולים מובנים מה שבהחלט יבטיח לכלום אירוע מהנה, מה שנותר עכשיו זה לתכנן את סוג האירוע וגודלו.

בדיקות
כאשר בוחנים מקרנים, חשוב לא ללכת שולל אחר הדגמות ברזולוציה גבוהה (HD) בלבד. חשוב מאוד לבחון את המקרן עם תכני DVD רגילים ואפילו להביא סרטים מהבית עבור ההדגמה, בכדי לוודא שאיכות התמונה תספק אתכם. ישנם מקרנים רבים שיראו תמונה מרהיבה ב-HDTV, אולם איכות התמונה ב-SDTV עלולה להיות פחותה.

 

מוריה בעלת הבלוג  blog.tapuz.co.il/tipnefsh




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב