דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - האם אתם מכורים, למה בדיוק וכיצד תוכלו להיגמל מההתמכרות שלכם? 

מאת    [ 03/10/2010 ]

מילים במאמר: 2217   [ נצפה 3397 פעמים ]

בחנו את עצמכם - האם אתם מכורים, למה בדיוק וכיצד תוכלו להיגמל מההתמכרות שלכם? / מאת יואב ברנזון

 

 

התמכרות ליחסים

 

נושא ההתמכרות: התמכרות ליחסים היא התמכרות למערכות יחסים זוגיות, כמיהה כפייתית אליהן ובניית פנטזיה שלמה סביבן.

 

מאפיינים: חשיבה כפייתית על יחסים זוגיים, אמונה שיחסים זוגיים יפתרו את כל הבעיות שלכם בחיים, מוכנות לתת את הכל עבור יחסים, התעלמות מכל סימן אזהרה ומכל בעיה כאשר מתאהבים או נקשרים לבני זוג, ניסיון כפייתי לשכנע את הצד השני לאהוב אותכם, פחד נטישה מפותח, חוסר מוכנות לוותר או לשחרר את הצד השני גם כשהוא מבקש ואומר זאת במפורש, אמונה חזקה שהחיים אינם שווים ללא זוגיות, מחשבה כפייתית שאין אף אחד אחר שיכול למלא את מקומו של בן הזוג שלכם, מוכנות לשלם מחירים נוראיים וקשים רק כדי לשמר קשר זוגי.

 

האם אתם מכורים ליחסים: אם יש לכם מערכת יחסים גרועה ואינכם מוכנים לעזוב אותה או לוותר עליה - אתם מכורים ליחסים. אם בני הזוג שלכם רוצים לסיים את הקשר אתכם בכל מחיר ואתם עושים הכל כדי שזה לא יקרה - אתם מכורים ליחסים. אם בני הזוג שלכם מתנהגים אליכם כמו אל זבל ואתם עדיין נשארים - אתם מכורים ליחסים.

 

תופעות משנה: רווקות עד גיל מאוחר, מערכות יחסים גרועות אחת אחרי השנייה, פחד עצום להישאר לבד, חרדת נטישה, ריבים וויכוחים מרובים בתוך מערכות יחסים, בחירה שיטתית של בני זוג לא מתאימים, התאהבות מהירה מאוד בתחילת הקשר, חוסר מוכנות לשחרר ולוותר על קשר זוגי.

 

 

 

התמכרות לאוכל

 

נושא ההתמכרות: התמכרות לאוכל היא התמכרות למאכלים ולאכילה, עיסוק כפייתי בנושא המזון וסוג של אכילה דרך העיניים.

 

מאפיינים: חשיבה כפייתית על אוכל כל הזמן, הפרעות אכילה, אמונה שאוכל הוא ההנאה המרכזית בחיים, מוכנות להשקיע ולבזבז סכומי כסף גדולים עבור אוכל, התקפי אכילה, תסכולים מרובים שהמענה היחידי הניתן להם הוא אכילה מופרזת, כמיהה לאוכל ובעיקר לפחמימות ומתוקים.

 

האם אתם מכורים לאוכל: אם אתם בעלי משקל יתר - אתם מכורים לאוכל. אם אתם עולים ויורדים במשקל בתנודות חריפות - אתם מכורים לאוכל. אם אתם חושבים ומדברים על אוכל כל הזמן - אתם מכורים לאוכל. אם יש לכם הפרעות אכילה - אתם מכורים לאוכל.

 

תופעות משנה: אנורקסיה ובולמיה, פעילות ספורטיבית אובססיבית, אישיות דכאונית, חוסר מימוש עצמי ותסכולים לא פתורים, בעיות קשות וכרוניות בדרכי העיכול.

 

 

 

התמכרות לאלכוהול

 

נושא ההתמכרות: התמכרות לאלכוהול היא התמכרות לאובדן השליטה, חוסר הגבולות ותחושת ההתעלות המתלווה לשימוש באלכוהול.

 

מאפיינים: שתייה מופרזת על בסיס קבוע, צורך בשליטה מצד אחד אבל התמכרות לאובדן שליטה מצד שני, חוסר מוכנות לקחת אחריות על החיים, בריחה ממגבלות ומחוקים, אמונה שהכל אפשרי ללא מאמץ והשקעה.

 

האם אתם מכורים לאלכוהול: אם אתם שותים אלכוהול כל יום - אתם מכורים לאלכוהול. אם אתם מוכנים להוציא סכומי כסף גדולים עבור אלכוהול - אתם מכורים לאלכוהול. אם אתם שונאים גבולות, חוקים, מאמץ והיגיון ואתם עושים שימוש באלכוהול כדי לברוח מכל הדברים הללו - אתם מכורים לאלכוהול.

 

תופעות משנה: אבטלה כרונית, העדר כסף, עוני, אובדן משרות על בסיס קבוע, חיים "בזבל", התרועעות עם אנשים ברמה נמוכה, מוכנות להשפיל את עצמכם עבור אלכוהול או במצב של שתיית אלכוהול, צורך עז לאבד שליטה בכל מחיר, בריחה מכל אחריות בחיים, ניהול חיים בצורה כאוטית ולא מסודרת.

 

 

 

התמכרות לסקס

 

נושא ההתמכרות: התמכרות לסקס היא התמכרות לפעילות מינית מוגברת שאינה מבוססת על רגשות אלא על צורך "פיזי".

 

מאפיינים: חשיבה כפייתית על מין ועל קיום יחסי מין עשרות פעמים ביום, אמונה שההנאה הכי גדולה בחיים היא יחסי מין, צורך לקיים יחסי מין עם כל אובייקט מיני יפה ומושך שאתם רואים, צורך כפייתי בכמויות סקס גדולות בכל יום, השקעת זמן רב במין, מוכנות להוציא סכומי כסף גדולים כדי ליהנות ממין, העדר קשר אינטימי ורגשי עמוק עם פרטנרים זוגיים, עצבנות ומתח רב במצב של העדר קיום יחסי מין.

 

האם אתם מכורים לסקס: אם אינכם מסוגלים לנהל מערכת יחסים ארוכה עם אף פרטנר ואתם מאוד אוהבים מין - אתם מכורים לסקס. אם אתם רוצים לקיים יחסי מין בכמות כפולה ומכופלת מבני הזוג שלכם ולעולם אינכם שבעים ממין - אתם מכורים לסקס. אם אתם זקוקים לסקס זמין כל הזמן - אתם מכורים לסקס. אם כל מה שמעניין אותכם בחיים זה סקס - אתם מכורים לסקס.

 

תופעות משנה: רווקות עד גיל מאוחר או גירושין סדרתיים, בוגדנות סדרתית, יחסים לא אישיים עם בני זוג, עצבים ומתח רב בחיים, חוסר יכולת להינות ממין המבוסס על אהבה, רגש ואינטימיות אלא רק מסקס מיכני, פעלתני, כוחני ויצרי הבא בכמויות, אובדן עניין מהיר מאוד בבני זוג למיטה לאחר קיום הסקס או אחרי תקופה של יחסי מין משותפים, חיפוש כפייתי ומתמיד של פרטנרים חדשים למיטה.

 

 

 

התמכרות להתאהבות

 

נושא ההתמכרות: התמכרות להתאהבות היא התמכרות לאנשים מסויימים המעוררים תחושה או הרגשה של קסם, יופי, חולשה ומיוחדות.

 

מאפיינים: חשיבה כפייתית על האדם בו מאוהבים, הערצה עיוורת לאדם האהוב תוך התעלמות מוחלטת מהכוונות ומהמטרות שלו, אמונה שההנאה הכי גדולה בחיים היא להיות לצידו של האדם האהוב, צורך עז לשמר את הקשר עם האדם האהוב גם אם המחיר לכך הוא כבד מנשוא, מוכנות לתת הכל עבור האדם בו מאוהבים ללא גבולות או סייגים, בחירה בני זוג רק בגלל ההתאהבות בהם ולא משום שיקול אחר, בחירת בני זוג לא מתאימים בעליל והתעקשות כפייתית להיות איתם בקשר רק בגלל ההתאהבות בהם.

 

האם אתם מכורים להתאהבות: אם יש לכם מערכת יחסים כפייתית עם בן זוג שאינו מתאים לכם ואינו רוצה בכם אבל אתם מרגישים מיוחדים במחיצתו  ובגללו - אתם מכורים להתאהבות. אם אתם מאוהבים בבן הזוג שלכם למרות שאין לכם מטרות משותפות, ערכים דומים או כוונות זהות - אתם מכורים להתאהבות. אם בחרתם את בני הזוג שלכם רק בגלל שהתאהבתם בהם ולא משום שיקול אחר - אתם מכורים להתאהבות. אם כל מה שמעניין אותכם בחיים זה התאהבות וקסם ולא שום דבר אחר - אתם מכורים להתאהבות. אם אתם מעריצים את בני הזוג שלכם בצורה עיוורת - אתם מכורים להתאהבות.

 

תופעות משנה: טרגדיות רומנטיות סדרתיות, תחושה תמידית של לב שבור, מאבקי כוח ובגידות בתוך מערכות יחסים, יחסים לא אישיים עם בני זוג, עצבים ומתח רב במערכות יחסים, חוסר אמון בסיסי בבני זוג, קושי להינות ממין ומאינטימיות בגלל ריחוק, שקרים, הסתרות וחוסר כנות הדדית, תחושה תמידית של קורבנות, חולשה, ניצול עצמי וחוסר אונים, אמונה חזקה שלא אוהבים אותך כפי שאתה, התעקשות על חיים ללא אהבה, חיפוש אינסופי אחר קבלה ואהבה שלא קיימת, תחושת דחייה יומיומית.

 

 

 

התמכרות לכעס

 

נושא ההתמכרות: התמכרות לכעס היא התמכרות למצב נפשי של חוסר אונים, תגובות אימפולסיביות ונטייה לנסות ולפתור בעיות בכוח, כאן ומייד.

 

מאפיינים: תחושה עמוקה של חוסר שליטה על החיים, נטייה לתגובות זועמות ולהתקפי כעס בלתי נשלטים, התפרצויות של אלימות פיזית ומילולית, כעס עמוק על כל העולם, התנגדות עמוקה לכל ניסיון חיצוני לכפות או להשפיע, חוסר יציבות נפשי, תסכול כרוני וחוסר סיפוק בחיים, הרגשה שהחיים הולכים בנתיב הלא נכון, תחושת החמצה וביקורתיות עצמית גדולה.

 

האם אתם מכורים לכעס: אם אתם חיים בתחושה כמעט תמידית של זעם וכעס ואתם חווים התפרצויות של כעסים בתכיפות גבוהה - אתם מכורים לכעס. אם אתם נוטים להאשים כל הזמן את כל העולם בבעיות שלכם - אתם מכורים לכעסים. אם אינכם חווים מצב של שקט, שלווה, רגיעה ומנוחה - אתם מכורים לכעס.אם אתם אנשים ביקורתיים מאוד - אתם מכורים לכעס.

 

תופעות משנה: דלקות כרוניות בגוף, חוסר אמונה בחיים ובאנשים, צורך כפייתי לשלוט בכל דבר ובכל מצב, חוסר גבולות מול אנשים אחרים, חוסר הבנה על גבולות האחריות האישית, רצון עז מדי לעזור לאחרים ולהתערב בחייהם של אחרים בכוח, זלזול באנשים אחרים - בעיקר בבעלי סמכות, תחושה שרק אתם יודעים וכל האחרים טיפשים.

 

  

 

התמכרות לכסף

 

נושא ההתמכרות: התמכרות לכסף היא התמכרות למרדף חסר פשרות וחסר גבולות אחרי רווחים מהירים וגדולים, הכנסות פאסיביות, הישגים כלכליים קלים ונטולי מאמץ וצבירה כפייתי של כספים ונכסים ללא גבול או היגיון.

 

מאפיינים: אמונה יוקדת שהכסף הוא חזות הכל והוא פותר את כל הבעיות, פחד בסיסי ועמוק מעוני ומחוסר, תחושת חוסר כרונית ואמונה ששום דבר אף פעם לא מספיק, ניסיון להשיג אהבה והערכה דרך כוח ורושם חיצוני, עיסוק כפייתי בכסף ובמספרים בלבד, רתיעה מאוד חזקה מעבודה, השקעה ומאמץ.

 

האם אתם מכורים לכסף: אם אתם רק מדברים על כסף - אתם מכורים לכסף. אם כסף הוא ההתעניינות היחידה שלכם - אתם מכורים לכסף. אם אין לכם ערכים ועבור כסף תהיו מוכנים לעשות הכל ללא שום חשבון, ערך או גבול - אתם מכורים לכסף.

 

תופעות משנה: חוסר הנאה מהחיים, חוסר יכולת להינות מפעילויות שאינן מכוונות לתועלת כלכלית או לרווחים, זלזול בכל דבר שאינו כלכלי, בזבוז חיים שלמים במרדף אחרי כסף גדול, נטייה לצבור ולצבור ללא סוף כסף ללא שימוש, חוסר ידע כיצד להינות מכסף אלא רק כיצד להשיג אותו, פחדים כרוניים מאובדן כסף או אובדן רווחים או אובדן הזדמנויות לרווחים.

 

 

 

התמכרות לאהבה

 

נושא ההתמכרות: התמכרות לאהבה היא התמכרות לתשומת לב, למילה טובה, לחום ולהערכה.

 

מאפיינים: צורך כפייתי בתשומת לב והערכה עד כדי סחטנות, חולשה לכל אדם שמביע התעניינות או אכפתיות, מוכנות לתת הכל בתמורה למעט תשומת לב או חיבה, חיפוש כפייתי אחר הערכה וחיבה מאנשים זרים חלוטין, חולשה בולטת וחריגה לאנשים אכפתיים.

 

האם אתם מכורים לאהבה: אם אתם מתעסקים באופן כפייתי בצורך שלכם בחום ואהבה - אתם מכורים לאהבה. אם גדלתם בחסך אדיר של חום, מילה טובה, קבלה ותמיכה - יש סיכוי סביר שאתם מכורים לאהבה. אם ברגע שמישהו נותן לכם טיפה של אהבה אתם מוכנים לתת בתמורה את כל כולכם - אתם מכורים לאהבה.

 

תופעות משנה: חוסר אהבה עצמית, יחסים קרים עם ההורים, ביקורת עצמית ושיפוטיות, קושי גדול מאוד להתחבר לעצמכם ולקבל גם את המגרעות שלכם, פחד עצום משינוי ומימוש עצמי, קושי ביצירת מערכות יחסים, רווקות כרונית, פחד מנישואים, נטייה בולטת לפרפקציוניזם, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך ותלותיות יתר.

 

וטיפ לסיום: התמכרות היא המזיק מספר 1 לאיכות החיים של אנשים. ניתן להיגמל מכל סוג של התמכרות על ידי שינוי דפוסי החשיבה והאמונה התת-הכרתיים במוח. ברגע שדפוסים אלה משתנים - ההתמכרות נעלמת ואיתה כל הרגלי החיים המתלווים לה.

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב