דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיולי צליינים - HOLYLAND TOURS - מגמות, קשיים ורעיונות 

מאת    [ 02/10/2010 ]

מילים במאמר: 672   [ נצפה 6864 פעמים ]

תיירות צליינית – HOLYLAND TOURS      

טיפול בתיירות צליינית – PILGRIMAE TOURS או HOLYLAND TOURS אינו עניין של מה בכך.

על כתפיו של סוכן התיירות הנכנסת המכונה בשפה המקצועית תור אופרטור מונחת אחריות רבה – רבה מאוד!

התור אופרטור צריך לדעת האם הקבוצה המדוברת חייבת בויזה לישראל (אשרת כניסה לישראל), טיפול באשרות לקבוצות תיור אל מול משרד הפנים הינו משימה לא פשוטה והאחריות על תור אופרטור רבה. קבוצות צליינים ממדינות כגון: הודו, ניגריה, מלזיה, אינדונזיה, טורקיה, אוקראינה, ארמניה, ונצואלה, קניה ועוד חייבות באשרות ע"מ להכנס ארצה. הטיפול באשרות אורך זמן, עולה כסף ודורש ידע, הבנה ואף חיזוי הנולד (ניתוח משתתפי הקבוצה ע"מ לבצע הערכת סיכון האם מי מהם אינו מתכוון לעזוב את הארץ...)

מעבר לנושא האשרות כולל הטיפול בקבוצות צליינים שריון מלונות. לרוב הצליינים לנים 2-3 לילות בצפון הארץ עם עדיפות לבתי מלון בטבריה או למלון בעיר נצרת. צליינים גרמנים וקנייתים אוהבים גם ללון במלונות ובבתי הארחה בקיבוצים כגון בקיבוץ דגניה ב', קיבוץ שער הגולן או מלון נוף גינוסר. תיירים נמוכי תקציב LOW COST כגון צליינים הודים, תיירים מפולין, סלובניה ועוד עשויים להעדיף מלונות בבית לחם על מלונות העיר ירושלים משיקולי עלות. קבוצות של צליינות מוסלמית יעדיפו מלונות כגון GOLDEN WALLS או HOLYLAND HOTEL במזרח ירושלים הסמוכים למסגד אל אקצא.

תוכנית איכותית או בשפה המקצועית ITINERARY  חייבת להבנות בתשומת לב רבה. תוכנית הטיול הינה בעצם החוזה או ההסכם בין סוכן הנסיעות – מארגן הטיול לבין הלקוח. אי עמידה בכל פרטי התוכנית עשויה להביא את המארגן לבית המשפט במקרה הטוב או לאבדן מוניטין עד כדי התמוטטות העסק במקרה הגרוע מכל. תכנון טיול חייב לקחת בחשבון את מגבלות לוח הזמנים, את שעות וימי הפתיחה של האתרים (לדוגמא יד ושם סגור ביום שבת בעוד אתרי נצרות שונים סגורים לביקור ביום ראשון), את קושי המסלול (לקבוצת גמלאים בגיל הזהב גם אם הם תיירים אין לכלול טיפוס למצדה דרך שביל הנחש כי אם באמצעות הרכבל), שעות פתיחת מעברי הגבול לקבוצות הבאות לישראל ממעברי הגבול אלנבי, יצחק רבין - ערבה ונהר הירדן או היוצאות לירדן ממעברים אלו שאינם פתוחים 24 שעות ביממה. תוכנית טיול מקצועית וישימה חייבת להיות ברת ביצוע אך גם חייבת להיות תוכנית שתשביע את רצון הקבוצה. תוכנית שכזו כדאי שתבנה ע"י מורה דרך מומחה בתחום.

בחירת ושיבוץ מורה דרך שיתאים לקבוצה ככפפה לכף היד הינו משימה בעלת חשיבות גבוהה במיוחד. לקבוצת תיירים מוסלמים חשוב מאוד לשבץ מורה דרך מוסלמי שיוכל להיכנס אתם לתוך המסגדים, לקבוצה מדרום אמריקה חשוב מאוד לשבץ מורה דרך דובר ספרדית או פורטוגזית ע"פ דרישת הלקוח. קבוצה המעוניינת בתוכנית סובבת נושא כגון חקלאות, ארכיאולוגיה, תנ"ך ועוד רצוי מאוד לשבץ לה את מורה הדרך בעל הידע והמומחיות המתאימים ע"מ לוודא רמת שרות וידע מספקים.

בחירת חברת היסעים ראויה ונהג מתאים הינו תנאי נוסף להצלחת הטיול. לקבוצות הלנות במלונות מעבר לקו הירוק – כלומר בבית לחם, יריחו וכדומה חשוב יהיה לשכור נהג ערבי אשר יוכל להיכנס ולצאת עמם משטח הרשות באותו אוטובוס ממש. נהג סבלני המקפיד על חיוך, רמת שרות גבוהה וניקיון מתמיד של חלונות האוטובוס ופנים האוטובוס מעלה באופן טבעי את רמת שביעות הרצון של התייר.

גיוון התוכניות והתאמתן לקהל הפכה למשימה לא פשוטה. סוכן הנסיעות העוסק בתיירות נכנסת יצטרך להתאים תוכנית דלת דמי כניסות לצליינים ממדינות כמו הודו שתקציבן מוגבל אך לכלול בתוכניות של אלו מצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) גם אתרים חדישים עם דמי כניסה נוספים כגון מרכז דוידסון, עיר דוד, מנהרת הכותל, מעלית הזמן, מיני ישראל ועוד. בחירת ארוחות צהרים בתפריט ותקציב ראוי הינם נדבך נוסף בו התור אופרטור צריך להפגין יצירתיות, הכרות, ידע תוך שהוא קולע לטעם הלקוחות... כך למשל תפריט של קבוצת צליינים מהודו אסור שיכלול בשר בקר..

עם פתיחת גבולות עם ירדן ומצרים, רבים הצליינים המבקשים לבצע טיול במווה של EXODUS TOUR המתחקה אחרי מסעם של בני ישראל ממצרים, דרך ירדן ועד לישראל, גם טיולי בר מצווה רבים מבקשים לבצע טיול במתווה זה.

ארגון טיולי צליינות ותיירות נכנסת בכלל הינה משימה לא פשוטה.  ידע, ניסיון, סבלנות וקשב לצרכי הלקוח הם הבסיס.

 

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב