דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום ושיווק במנועי חיפוש לעומת ערוצי פרסום אחרים כמו דפי זהב אורן כהן 

מאת    [ 01/10/2010 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 2776 פעמים ]

עם ההתפתחות המטאורית של האינטרנט ומספר האתרים העולים לאוויר משניה לשניה,האוכלוסייה נטשה את דפי הזהב
וכולם עברו לחפש באינטרנט,ובמיוחד בגוגל,שהפך להיות מעבר קבוע בין אתר לאתר וכמעט כל גולש מנווט דרכו 
לאתרים השונים.
סביר להניח שהגולשים מחפשים גם באתרים של דפי זהב ושל בזק,בכל מקרה מנועי החיפוש החליפו את הדפים המודפסים
והפכו להיות הנתיב הדומיננטי בדרך למצוא את היעד,שזה יכול להיות חיפוש למטרת רכישה,חיפוש אחר מידע,להתעדכן בחדשות
חיפוש עסקים,מעקב אחר מניות או כל דבר אחר.

מנועי החיפוש מאפשרים כיום גישה למידע עצום,שעבור אנשי עסקים,משווקים,ומפרסמים מהווה חשיבות רבה.
היכולת לספק לצרכן(הגולש)את המוצר או השירות שהוא מחפש בעיתוי הנכון,בזמן אמת פותח הזדמנות כלכלית למשווקים
ובעלי העסקים.
זאת הסיבה העיקרית שהשיווק במנועי חיפוש(SEM (Search Engine Marketing שמכונה גם קישורים ממומנים(המודעות שמופיעות מצידו של דף תוצאות החיפוש,8 בצד ו 3 למעלה),הפך לאפיק הפרסום הנפוץ ביותר בשוק וגם מוצף במתחרים.

למרות ההבדל בטכנולוגיה שבין האינטרנט ולדפי זהב המודפסים,יש דבר אחד משותף אנשים שמחפשים מידע מסויים ונמצאים בהלך רוח מסויים.
על ידי חיפוש המידע שמותאם לרצונות שלהם באותו רגע,ומוקלד בתיבת החיפוש של מנוע החיפוש הם בעצם מספקים למנועי החיפוש
מידע ברמות חסרות תקדים,מידע ששווה זהב למנועי החיפוש,כי הוא משמש להם להכנסות מפרסום,על ידי מעקב אחר מה הגולשים מחפשים,ומה הרגלי הגלישה שלהם.
גוגל מוכר את שטח הפרסום למפרסמים בדף התוצאות SERP=Search Engine Results Page,המודעות הממומנות מופיעות לפי מכרז,והמודעה הכי רלוונטית שמדורגת הכי גבוה על ידי גוגל,תוצג במיקום יותר גבוה משאר המודעות(אלא אם כן המפרסם לא הגדיר
מיקומים אחרים,גם זה אפשרי).

פרסום בשיטת ה PPC(תשלום לפי הקלקה) הוא מודל מעודכן לדפי זהב המודפסים אשר נותנים מענה למחפש בזמן הנכון
ומצדם של המשווקים רמת שליטה גבוהה בפילוח והגעה לקהל היעד.
רב המשווקים מנהלים קמפיינים של פרסום PPC בעצמם,לעומת זאת יש משווקים שמעדיפים לתת לקמפיינר או חברה שמתמחה
בפרסום במנועי חיפוש לעשות את העבודה.
נושא השיווק במנועי החיפוש מורכב מאוד ודורש לימוד ורכישת נסיון והרבה משווקים חדשים מפסידים למתחרים,ומשקיעים הרבה כסף לשווא,מפני שלא קבעו יעדים אסטרטגיים מראש לקמפיין.
מנועי החיפוש באופן טבעי לא מדגישים את החסרונות בפרסום הממומן מחשש שזה ירתיע את המפרסמים,ורבים נאלצים ללמוד בדרך הקשה לאחר תשלום על הקלקות סרק שלא מניבות רווחים.

בעקבות הפופולריות של השיווק במנועי החיפוש SEM המוני משווקים נוהרים לתחום דבר שמגביר את התחרות הרבה,שלעיתים
גורמת לגוגל "לנער" מעליו את המוני המפרסמים עקב פגיעה ברלוונטיות לגולש(סטירת גוגל),טכניקה שגוגל נוקט בה ומעלה את מחירי הבידים בלילה אחד ללא כל הודעה מוקדמת.
בקלות רבה מדי יכול כל אדם לפתוח חשבון בגוגל אדוורדס לשלם 25 שקלים דמי הרשמה,לקבל קופון של 200 ש"ח ולהתחיל לפרסם קמפיין.
הפיתוי להשתמש ב200 ש"ח הוא גדול ורבים רצים לפתוח חשבון אדוורדס ללא לימוד והכנה מוקדמת דבר שיוביל להפסדים.
מומלץ ללמוד על שיווק במנועי חיפוש לפני שקופצים למים,אולי אפילו ללכת לכנס או לקחת קורס,זה עדיף מלהכנס ללא ידע.
אפשר גם לרכוש את שירותיה של סוכנות פרסום שמתמחה ב SEM אבל יש לקחת בחשבון את ההוצאות גם עבור הקליקים וגם לסוכנות הפרסום.

כמובן שתמיד עדיף להופיע בתוצאות האורגניות,אבל זה לוקח זמן ובינתיים כדי לעקוף את המתחרים(דבר שכרגע לא פשוט בתוצאות האורגניות),לכן משתמשים בקידום הממומן.
רב האתרים הגדולים שמופיעים במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש תחת מילות מפתח מבוקשות שיש עליהן המון תחרות,אלה אתרים
שמשלמים הרבה כסף למקדמי אתרים שיקדמו להם את האתר דבר שאורך מספר חודשים עד שרואים תוצאות.
גם המפרסם המתחיל יכול להופיע בתוצאות האורגניות ואפילו בדף הראשון במקומות גבוהים,אבל סיכויים קלושים שיופיע בביטויי חיפוש מבוקשים,וסביר להניח שיופיע בביטויי חיפוש עם מעט מאוד תחרות ומעט חיפושים.
לדוגמא הסיכוי שמשווק מתחיל יופיע בביטויי החיפוש בלו הוסט חברה לבנייה ואחסון אתרים,גבוה יותר מאשר יופיע תחת הביטוי בלוהוסט הקצר והמבוקש.
למעשה יש יתרון בביטויים הארוכים מה שנקרא הזנב הארוך,וזה גם יותר ממוקד והגולש שמגיע לאתר מוצא את מה שחיפש,ויש סיכוי גבוה שלא ינטוש את האתר כל כך מהר.

טיפים והמלצות למפרסם המתחיל:
קבע מדדי CPA/CPO 
חשב את ה ROI שלך
קבע יעדי פרסום אסטרטגיים
לא לנסות לעקוף את המתחרים ולהשקיע בידים לא מחושבים שחורגים מהיעדים,רק מפני שאתה רוצה לעקוף אותם.

אורן כהן בונה אתרים סוחר באיביי ויזם ממליץ על חברה לבניית אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב