דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכללה - כבר מזמן לא רק אלטרנטיבה לאוניברסיטה 

מאת    [ 30/09/2010 ]

מילים במאמר: 337   [ נצפה 1658 פעמים ]

למה מכללה? לא כולם יכולים להתקבל לאוניבסיטה, יש אנשים שהציונים המשוכללים שלהם לא מספיקים בשביל להתקבל ללימודים באותו החוג עליו חלמו עוד בהיותם ילדים. אז מה עליהם לעשות לוותר על החלום? לא ולא, כמובן שדרך אחת היא, לנסות ולשפר את הציונים, אבל ישנה גם אלטרנטיבה, והיא, ללכת ללמוד באותה החוג (באם זה מתאפשר) רק במוסד אקדמאי אחר כמו מכללה אשר בדרך כלל, תנאי הקבלה ללימודים במוסד כמו מכללה יהיו הרבה פחות נוקשים מתנאי הקבלה לאותו החוג באוניברסיטה.

מכללה - עבר והווה
מכללות רבות בארץ היו במשך שנים רבות שלוחות של האוניברסיטאות הגדולות ובכך יכלו להבטיח לסטודנטים שלהם לימודים במסגרת של מכללה על כל היתרונות של היחס האישי והמיקום, שבסיומם יקבלו הסטודנטים תואר מאחת מהאוניברסיטאות הגדולות. בשנים האחרונות קיבלה כמעט כל מכללה עצמאות ואת הסמכות להעניק תואר משלה, דבר שאף הוריד את תנאי הקבלה  עבור לימודים במכללה ופתח בפני אנשים רבים נוספים את האפשרות לגשת למסלול של לימודים אקדמיים.

מכללה - שכר לימוד
מכללות רבות גובות שכר לימוד אשר דומה לשכר הלימוד באוניברסיטה. אך ישנם מכללות פרטיות ששכר הלימוד השנתי שלהם יהיה גבוה בהרבה. כך שיכול להיווצר מצב שסטודנט הלומד במסגרת מכללה ישלם על שנת לימודים פי כמה יותר מאשר סטודנט הלומד את אותו המקצוע באוניברסיטה.

מכללה - אז למה בעצם זה כדאי?
קודם כל, בראש וראשונה העובדה שתנאי הקבלה למוסד כמו מכללה פחות דורשניים מהאוניברסיטה, מה שפותח את האפשרות לפנייה ללימודיים אקדמיים בפני הרבה יותר אנשים. שנית כל האווירה של מכללה תהיה בדרך כלל יותר אינטימית והיחס לכל סטודנט יהיה הרבה יותר אישי מאשר באוניברסיטה. במוסד כמו מכללה לעיתים קרובות גם מערכת הקורסים תהיה הרבה יותר גמישה מאשר באוניברסיטה, מה שייתן לסטודנטים הרבה יותר מרחב ואפשרות גם לעבוד בכדי לממן את לימודיהם. יתרון נוסף בלימודים במוסד כמו מכללה הוא המיקום, בארץ ישנם שבע אוניברסיטאות, אך מכללות יש הרבה יותר. כך שמבחינה סטטיסטית, קיים סיכוי גבוה יותר שמקום מגורכם קרוב יותר גיאוגרפית למיקום מכללה מסוימת מאשר לאחת האוניברסיטאות ולא כולם רוצים לעזוב את הבית בזמן הלימודים.

פורטל לימודים To Go - כל המידע על לימודים בישראל מלימודי פסיכומטרי עד לימודי תואר ראשון ושני כל מסלולי הלימוד בישראל, קורסים, ולימודי תעודה, מידע על מלגות, מידע אודות כל אוניברסיטה ומכללה בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב