דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאורת לדים 

מאת    [ 30/09/2010 ]

מילים במאמר: 324   [ נצפה 2243 פעמים ]

 

תאורת לדים– התאורה המודרנית של אלפיים ועשר- הרבה פעמים כבר דיברו בעבר שתאורת לדים או תאורת לד היא תאורה הרבה יותר חסכונית מכל תאורה אחרת. כל זה כבר לא חדש בכלל, אנחנו מכירים כבר את כל היתרונות של תאורת לדים על פני סוגי תאורה אחרים.

הדבר שעדיין לא דיברנו עליו הוא הגורם  הפסיכולוגי. מעבר ליתרונות המובנים של תאורת לדים ישנם יתרונות נוספים הקשורים לתחום הפסיכולוגיה. הכוונה שלי היא יתרונות של אור טבעי לכאורה אל מול אור מלאכותי לחלוטין.

לאור יש השפעה עצומה על חיינו וגם על המראה של הבית. תאורה נכונה, לפי הצרכים ואילוצי החלל, תשתלב היטב בחללים השונים של סביבת המגורים, תבליט נקודות עניין אסטרטגיות, תיצור תחושה של מרחב גדול יותר ורחב יותר מכפי שהוא באמת ואפילו תתרום ליצירתה של אווירה מתחלפת בהתאם לרצון וצרכי הדיירים. התאורה וסוגיה היא נושא מורכב. הבאנו לפניכם סוגי תאורה שונים הקיימים בשוק, יתרונם וחסרונם.


למעט האור הטבעי,  שזה השמש, אנו מאירים את מקומותינו באור מלאכותי. באמצעות סוגים שונים של נורות, המתבססות על טכנולוגיות הארה שונות. לכל סוג של טכנולוגיה תכונות ומאפיינים, אותם רצוי להכיר בבואנו לתכנן תאורה. זאת על מנת לנצל נכונה את התכונות של כל נורה. ניצול מיטבי של התכונות יסייע להשיג את מטרותינו, תוך הפקת המיטב מכל נורה וחיסכון בעלויות הקמת מערכת תאורה, אחזקתה והוצאות תפעולה.

ההבדל בין תאורת לד לבין כל סוג אחר של תאורה זה שתאורת לדים היא תאורה חצי טבעית. מה שזה אומר שתאורת לדים היא תאורה שבחלקה באה לחכות את אנרגיית השמש. היתרונות של תאורה טבעית הם ההשפעות הפסיכולוגיות הטבעיות החיוביות שמשפיעות על האנשים.

התאורה המלאכותית חיונית מאוד בכל שטחי החיים. היא משחררת אותנו מהתלות המוחלטת בתאורה הטבעית במשך היום, ומאפשרת הארכת שעות העבודה, או כל פעילות אחרת, בנוחות ובבטיחות - גם בשעות החשיכה.

הבעיה היא שתאורה מלאכותית פוגעת באיכות חיינו ובבריאות שלנו. לכן מחפשים פתרונות שיובילו את הטכנולוגיה לכיוון תאורה שמזכירה תאורה טבעית. כנראה שתאורת לד הולכת להיות הפיתרון הזה, היות והיא הקרובה ביותר ללהיות תאורה טבעית. גם אם לא לחלוטין.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב