דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח משכנתא 

מאת    [ 29/09/2010 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 2488 פעמים ]

מהו ביטוח משכנתא?

ביטוח מבנה

כאשר קונים בית ולוקחים משכנתא עבור הבית ניתן לעשות ביטוח משכנתא שבעצם מורכב משני ביטוחים שונים: ביטוח הבית וביטוח חיים. ביטוח שטח המגורים מכסה מקרים בהם נגרם נזק לדירה. במקרה של נזק חברת הביטוח משלמת את התשלום לפי גובה המשכנתא לבנק שממנו ניתנה המשכנתא. במקרים בהם יש עודף מסכום הכיסוי, היתרה תועבר לבעל המשכנתא. גובה הביטוח צריך להיות לפחות כסכום המשכנתא. חשוב לדעת, שלא קיימת פוליסת ביטוח שמכסה את כל הנזקים האפשריים. לכל פוליסת ביטוח יש סייגים והגדרות שונות לגבי המונח "נזק".

ביטוח חיים

ביטוח חיים נועד להגן על המבוטחים במקרה של פטירה של אחד מבני הזוג.  בני זוג שלקחו משכנתא גדולה מסתמכים על ההכנסה העתידית של שניהם כאשר חלילה אחד מהם נפטר, תשלום סכום יתרת המשכנתא נופל על בן הזוג הנותר. דבר זה יכול להמיט אסון כלכלי על אלה  התלויים בו. ביטוח משכנתא מבטי את שני בני הזוג. הזוג רוכש סכום ביטוח עבור כל אחד מהם בסכום מינימאלי של ערך המשכנתא כך שבמקרה פטירה של אחד מבני הזוג  יקבל הבנק או חברת המשכנתאות את סכום הביטוח ובן הזוג הנותר יהיה פטור מהמשך תשלום המשכנתא. ביטוח מבנה וביטוח חיים הם הפוליסות הבסיסיות אך ניתן גם לבצע הרחבות לביטוח משכנתא שיכללו מקרים שונים של נכות קשה כאשר האדם מוגבל לצמיתות ואינו יכול לעבוד ולהתפרנס.

כאשר לוקחים משכנתא ישנו מסלול תעריפים קבוע שנוסף עליו מסלול תשלומים משתנה ובעגה המקצועית:פרמיה קבועה ופרמיה משתנה. פריה קבועה אינה משתנה כל תקופת החזרת ההלוואה בעוד הפרמיה המשתנה עולה ביחס לגיל המבוטח.

אם בעבר ניתן היה לבטח את המשכנתא רק דרך בנק המשכנתאות היום כל חברת ביטוח מורשית רשאית לבטח משכנתאות. דבר זה כמובן  פתח את השוק לתחרות. לכן בבואכם לעשות ביטוח משכנתא רצוי לערוך סקר שוק. ההבדלים יכולים להיות משמעותיים כאשר בחברה אחת הגדרה של נזק היא רחבה יותר כלומר כוללת יותר תרחישים ואפשרויות. כמו כן ההבדלים יכולים להתבטא  בתעריף של הפרמיה הקבועה והמשתנה.

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

http://insurance.dulot.org.il/





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב