דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרווח הכפול של הדיירים ושל הקבלן עם תמא 38 

מאת    [ 29/09/2010 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2517 פעמים ]

הרווח הכפול של הדיירים ושל הקבלן עם תמ"א 38

 הפעולה המוצדקת של ממשלת ישראל, בכך שהיא מוציאה לפועל את תמא 38 (תכנית מתאר ארצית), שווה לדיירים רבים בישראל קצת יותר מאשר מיגון בעת רעידות אדמה וכיו'. הרעיון הבסיסי והמחייב הוא זה שנותן את הנופך האמיתי של תמ"א 38, בכך שהיא אמורה להעניק לאזרחי ישראל, שבתיהם מעט וותיקים, את הביטחון שחסר להם כעת. אך מעבר לביטחון זה (שלצערנו נתפס כערטילאי עדיין בעיני רבים) יש כאן עניין כלכלי עצום שטומן בחובו רווחים אדירים לכל מי שמשתמש באותה תמ"א 38 רצינית וחשובה.

 כל זאת מאחר והממשלה הבינה כי את התכנית החשובה שהביאה לאישור, לא ישמחו תושבים רבים למלא, מאחר ועלותה יכולה להרתיע לא מעט אזרחים שידם אינה משגת שיפוץ מאסיבי שכזה למטרת חיזוק הבניין כולו. מעבר לכך, יהיו גם אלו שיחליטו לפתע כי תמ"א 38 היא אולי חשובה אך עדיין לממשלת ישראל אין זכות לחייב אותם בהפעלתה מבלי לאפשר להם להתכונן אליה מבחינת התזמון של העבודות ושל ההוצאה הכספית, והם יחליטו להעיק על המדינה בתביעות משפטיות רחבות היקף שיעכבו את התהליך בכל המדינה.

 אפשרויות סבירות אלו הביאו את המדינה להפעיל את תמ"א 38 בצורה חכמה שבה היא גם לא תיתקל בהתנגדות רבה, וגם תיושם על פני השטח בצורה שתכבד את מבצעיה. החלטת הממשלה הייתה פשוטה ויעילה ביותר, מאחר והיא נגעה בסופו של דבר לכיסנו, כשהכוונה היא לרווח שאותו יוכלו להפיק הדייר והקבלן שיבצע בפועל את עבודות תמ"א 38.

 הממשלה הבינה כי רק האפשרות ליצור רווח לא קטן בעזרת תמ"א 38, תוכל לעזור לתכנית זאת להתרומם ולהצליח מבלי צורך רב לעקוב ולפקח בצורה נוקשה על התקדמותה. מדובר ברעיון חשוב ונכון שבו יכול הקבלן המבצע את תמ"א 38 לזכות בתוספת בנייה במבנה שאותו מחזק, שאותן יוכל למכור ולהרוויח סכומים נכבדים. מהצד השני, הרווח של הדיירים הוא עצום משתי בחינות, בכל הקשור לאותה תמ"א 38.

 רווחי הדיירים הם בראש ובראשונה בכך שיקבלו מבנה שהוא לא רק מחוזק ומוגן בפני רעידות אדמה וכד', בעזרת תמ"א 38,  אלא שהם גם יקבלו מבנה שחזותו השתנתה לטובה ללא הכר. די ברור כי מבנה שחזותו נעימה וחדשנית יותר, מעניק תחושה טובה למתגוררים בו ויכול גם להרשים בקלות יתרה כל מי שמתעניין ברכישת דירה בבניין זה.

 אך תמ"א 38 היא בעלת ייחוד או יתרון עצום בכל הקשור להיבט הכלכלי שמגיע מצידן של עלות העבודות. התמריצים שנתנה הממשלה לאותה תמ"א 38 הביאו לכך שהעברת תוספות הבנייה (כמו קומה נוספת עם מספר יחידות דיור, בבנין שבו הקבלן מבצע את תמ"א 38) לקבלן המבצע, בכדי שירוויח מהן, יגרמו לכך כי עבודות החיזוק תתבצענה ללא השתתפות הדיירים בעלויות הפרויקט, ומכאן ניתן להבין עד כמה ההיענות יכולה להיות גדולה.

החברה הישראלית להשבחת מבנים בע"מ ,המומחים לתמא 38 בישראל אנו בחברה הישראלית להשבחת מבנים מביאים את הניסיון המקצועי שלנו, הקשרים, הידע והמימון הכספי על מנת להבנות לכם עתיד חדש בסביבת המגורים. החברה הוקמה לשם מתן מענה מהיר ומקצועי לחיזוק המבנים ובו בזמן להבטיח כי אתם הדיירים תקבלו את ההצעה האטרקטיבית ביותר מאיתנו למימוש זכויות התמ"א 38 שלכם. צרו קשר עוד היום למימוש התכנית בבניינכם.  http://www.israel38.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב