דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין מקרקעין- לא עוד תואר 

מאת    [ 28/09/2010 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 1612 פעמים ]

 

עורך דין מקרקעין הוא חלק בלתי נפרד מכל עסקת נדל"ן, בין אם הקטנה ביותר או הגדולה ביותר. בדרך כלל, חברות בנייה עובדות עם עורך דין מקרקעין אחד, אך הקונים אינם מסתפקים בעורך דין מקרקעין של החברה, ופונים לעורך דין משלהם. הסיבה לכך היא משום שהם רוצים להבין טוב יותר את התהליך ולדאוג לכך שיש איש מקצוע המייצג את האינטרסים שלהם בעניין זה.

מעורבות של עורך דין מקרקעין מצידו של הקונה זה דבר חשוב ביותר, זאת משום שעורך דין מקרקעין מייעץ על עצם כדאיות הרכישה, וייעוץ כזה הלקוחות לעולם לא יקבלו מאותו משרד עורכי דין המייצג את המוכר. עורך דין מקרקעין רואה את התמונה הכללים של שוק הנדל"ן, כלומר תנודות המחירים, מקומות "חמים" או "מתחממים" מבחינת נדל"ן ועוד תופעות חשובות. כך, אם אתם בודקים רכישת דירה בעיר שלא מוכרת לכם, חשוב ביותר להיוועץ בעורך דין מקרקעין העובד באזור, זאת כדי לקבל אינפורמציה מהימנה ממקור בלתי תלוי המכיר את השוק. המטרה בייעוץ כזה היא לבחון האם האזור שבו אתם מתכננים לבצע רכישה אינו בעייתי והאם המחיר הוא פרופורציונאלי לנכס.

פנייה אל משרד עורכי דין חשובה במיוחד כשאתם מדברים על עסקאות נדל"ן מורכבות יותר מאשר קנייה של דירה. כך למשל, כיום יותר ויותר אנשים קונים קרקע שטרם הופשרה בהסתמך על תוכניות הפשרה עתידיות. עסקה כזו יכולה להיות כדאית מאוד, או לחילופין מסוכנת ולהוביל לפשיטת רגל של הקונה. קבלת ייעוץ מקצועי של משרד עורכי דין בתחום מקרקעין תקל עליכם את ההחלטה ותספק לכם רשת ביטחון מפני נפילה. איש מקצוע טוב יבחן את התוכניות ויאמר לכם האם ניתן להסתמך על התוכניות, או שמה עדיף להימנע משום שהסכנה רבה מדי.

בדיקה נוספת שעל משרד עורכי דין מקרקעין לבצע היא בדיקת רישום מקרקעין. במידה ומדובר בבית שנימצא בשלבי בנייה, יש לדאוג לכל תהליך הרישום, כלומר פרצלציה, רישום בית משותף ורישום טאבו. במידה ויש בעיה ברישום, בדגש על בעיית פרצלציה, על עורך דין מקרקעין במסגרת משרד עורכי דין לעלות על העניין בהקדם האפשרי ולפעול בהתאם. במידה ויש בעיה חמורה, כדאי אפילו להפסיק את תהליך הרכישה. במידה ומדובר ברכישת דירה מיד שנייה, תפקידו של עורך דין מקרקעין לוודא שהדירה המוצעת למכירה אכן רשומה על שם המוכר כנדרש.

אחרי שהוחלט על הרכישה, תפקידו של עורך הדין בתוך משרד עורכי דין  אינו נגמר. עליו לוודא שכל החוזים רשומים בצורה מדויקת ואין בהם שום עוקץ שעלול להפיל את הלקוחות שלו בפח. בנוסף, עליו לוודא שכל הצדדים מבצעים את המוטל עליהם, כלומר המוכר מעביר את הנכס בזמן ובמצב התואם את המתואר בחוזה. המוכר מצידו מחויב בהעברת הכסף בהתאם לסגור בחוזה. תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא לנסות ולהוזיל את העלויות עבור לקוחו במהלך חישוב המיסים ובעמידה מול הקבלן או המוכר. עורך דין מקרקעין טוב חוסך ללקוח שלו כסף רב בעת ביצוע עסקאות נדל"ן.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב