דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להימנע מהטעויות הנפוצות של מי שעוסק בתחום המותגים 

מאת    [ 28/09/2010 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 1795 פעמים ]

כל מי שעוסק במותג, חייב לגבש לעצמו דרך,א בני- יסוד בתהליך השיווק, המכירה וההפצה של המותג. ערכים אלה יהיו בעתיד- כרטיס הביקור של המותג, לקהילה העסקית כמו גם לרוכשים, ללקוחות הפוטנציאליים. ולכן לפני עשיית שינוי כלשהו באפיון המותג רצוי לקחת רכיבים אלה בחשבון.

כך למשל חשוב מאוד להיות עקבי באפיון המותג. מסתבר, שלא כולם יודעים להגדיר את הרכיבים הללו בצורה ברורה. ומה שגרוע מכך, חלקם לא דבקים בכך לאורך הדרך, וכך מאבדים מאפיונם. שינויים תכופים, מותני דעת-קהל או בעיות בזמינות או הענות לתנודות שוק עלולות לבלבל את הלקוח הפוטנציאלי, ולגרום לאיבוד היתרון הזמני, מול המתחרים.

כשנעשים שינויים בגופים הכלכליים העומדים מאחורי מותגים, לרוב נעשה הדבר במונחי רווח- והפסד ותנאי שוק כלכליים. לעיתים, גורם מיזוג של חברות כאלה, למצב של אי עמידה בקו של מה שהוגדר עד כה כ"רוח-המותג". ולפעמים גורמים כלכליים אלה, אינם רואים עין- בעין, את אחדות שיווקו של המותג, או את הערכים השיווקים עליהם הוא מושתת. ניגוד אינטרסים כזה, יכול להוביל לבלבול ופגיעה, באחידות המסר של המותג ודרכי שיווקו.

לפעמים, מותג מסויים מתחיל את דרכו בשוק במחיר מסויים, תוך התחייבות לאיכות ושירות. דוקא בעת של הצלחה קורה לעיתים, שחל כרסום באיכות המוצר ובאפיונו, או לחילופין, המחיר אינו משקף את מה שהצרכן מקבל. וטעות זו הנובעת מחמדנות כספית, עלולה להיות מסוכנת ולהוות רועץ לבעלי המותג.

לא כל אחד שעוסק בתחום המותגים גם מבין באמת, מה מהותם ומשמעותם בשוק. אפשר לעיתים לשמוע ממי שעוסק בתחום אמירה כגון- למה חשוב כל-כך האפיון הבדלני, של המותג על פני מתחריו. האם לא מספיקה איכות בלבד? - ובכן, התשובה היא לא! חשוב מאוד למשווקי מותגים להתמקד ראשית בתכונות המוצר ובייחודו, ולא להתפתות לממן הטבות ללקוח, על חשבון זה.

זה בדוק- הדברים האלה לא עובדים לטווח ארוך.חשוב שמאחורי האמירות שמבדלות מוצר אחד מאחר, מותג יהיה שונה ממתחרהו בשוק,צריך שתהיה עמידה אמיתית של המוצר מאחורי הסיסמאות, אותן הוא משווק. לא די בכך שאומרים לדוגמא שיש לנו מוצר חדש, איכותי ואנו מעניקים את השירות הטוב ביותר. צריך גם לעמוד מאחורי הדברים ובעיקר לבצע אותם.

 אם אתם משחררים הצהרה כלשהי לשוק- לדוגמא המוצר שלנו הכי שורד, הכי מוצלח, חשבו היטב לפני כן. עדיף לא להצהיר דבר, מאשר להבטיח ולא לממש. אתם אולי שכחתם מכך, אך לקוחותיכם - ממש לא!

 חשוב מאוד גם לפלח את השוק, לדעת באמת מהו המוצר שלכם ובעיקר, למי הוא מיועד. חשוב להגדיר למי את מכוונים את המותג ובעיקר איך עושים זאת, ואיך מגיעים לאותו הלקוח.

 ומאידך חשוב מאוד לא לשקוד על השמרים. ולמה הכוונה- העובדה, שמותג מסוים מצליח בתקופה נתונה, אינה אומרת, שצריך, להירדם בשמירה. צריך תמיד לשמור על ערנות, ולהמשיך ולחשוב, איך לשמר את ההצלחה הזו.

זה צד אחד של הדברים. הצד השני הוא הימנעות מחדשנות-יתר. כלומר, הכניסו שינויים, אך בהדרגה.

אל תבלבלו. שמרו על ייחוד ובידול המותג ממתחריו בשוק. עודף שינויים מבלבל וסופו של דבר, מביא למוצרים בינוניים וללקוחות בלתי מרוצים.

עשו הכול במידה. איזון וערנות הם מילות מפתח.

ואחרון חביב- חלק מהצלחת שיווק מותג, היא סך המשאבים המוקצים לעניין זה. לעיתים גופים כלכליים, מעוניינים בשיווק ויצירת מותג חזק בשוק- אך אינם מוכנים להשקיע בכך, את שנדרש וזהו הדבר האחרון , אך אולי החשוב ביותר. לא ניתן ליצור מותג חזק, ללא משאבים הולמים. כשהולכים לבנות מותג, מתוך רצון לשמור אותו בשוק שנים רבות, רצוי לזכור זאת ואת כל יתר המרכיבים שהוזכרו פה.

אסתי כותבת מאמרים  ועוסקת  גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחום מותגי אופנה .

.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב