דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


7 כללים להקשבה יעילה בפגישת מכירה 

מאת    [ 11/05/2007 ]

מילים במאמר: 273   [ נצפה 3520 פעמים ]

הקשבה ללקוח היא הבסיס לשיחת מכירה מוצלחת. לא רק שזוהי הדרך היחידה עבורך ללמוד על הצרכים, הרצונות, השיקולים וצורת החשיבה של הלקוח, אלא שהתמקדות בלקוח ובדבריו היא גם הדרך היעילה ביותר ליצור עמו 'כימיה', אותה תחושה סובייקטיבית וחמקמקה שאתה מבין את צרכיו, מעוניין לסייע לו לספק אותם, ושניתן לסמוך עליך.

להלן כמה טיפים שיסייעו לך להיות מאזין טוב יותר (לא רק בסיטואציות מכירה, אלא בכלל):
1. הימנע מלחשוב על התשובה שלך בזמן שהלקוח מדבר. כאשר אתה עושה זאת אינך מאזין וכתוצאה מכך אתה לא קולט חלק מהמידע. בנוסף, הדבר משתקף מעיניך ויישמע מתוך הדברים שתאמר לאחר מכן.
2. הימנע מוויכוחים ושיחות בתוך ראשך. פעולות אלה מסיחות את דעתך מהלקוח ופוגעות באיכות ההקשבה.
3. הימנע מלנתח את דברי הלקוח. כמו שני הטיפים הקודמים, גם פעולה זאת רצוי לעשות לאחר שהלקוח סיים את דבריו ולא במהלכם.
4. הימנע מניסיון לפרש את דברי הלקוח ואל תיקח אותם באופן אישי. אם כוונתו אינה ברורה לך, פשוט שאל אותו למה הוא מתכוון.
5. "כבה" את חששותיך ושמור על גישה חיובית. הלקוח מבחין, באופן תת-הכרתי, במסרים בלתי-מילוליים הנובעים מתחושותיך, ומסרים "שליליים" יפגעו באיכות התקשורת ביניכם.
6. שמור על קשר עין עם הלקוח. כאשר מבטך נודד לצדדים או לאופק, הלקוח ירגיש (בצדק או שלא) שאינך מאזין לו.
7. הגב על דברי הלקוח. די במילים כמו "כן", "אני מבין", "אני מסכים", "מעניין", וכדומה כדי שהלקוח ירגיש שאתה אכן מאזין לו בתשומת לב.

הקפד על שבעת הכללים הפשוטים שהוצגו לעיל, ותגלה שאיכות התקשורת עם הלקוחות משתפרת. הם ירגישו שהשיחה אתך נעימה להם הרבה יותר, שאתה מבין אותם טוב יותר, שאתה באמת ובתמים מעוניין לסייע להם לפתור את בעיותיהם, ושהם יכולים לסמוך עליך. התוצאה הבלתי נמנעת תהיה שיפור דרמטי בביצועי המכירה שלך.
דר' שי סולן הוא מומחה לשיווק ולמכירות, ובין היתר הוא כותב הספר "77 טיפים של זהב בשיווק ומכירות". מזה כ- 11 שנה הוא עוסק בהדרכת ואימון אנשי מכירות, ובטיפוח מיומנויות המכירה בקרב בעלי מקצועות חופשיים, יזמים ומנהלים.
http://www.business-success.co.il
http://www.solan.co.il
http://www.hypnoticselling.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב