דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכלות בצפון 

מאת    [ 28/09/2010 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 2598 פעמים ]

תחום האדריכלות בצפון התפתח מאוד בשנים האחרונות, וכיום ניתן למצוא סוגים רבים של מבנים בכל איזור הצפון, ובמיוחד מבנים שנבנו בשיטות שונות של אדריכלות ירוקה. יש לא מעט אדריכלים באיזור הצפון שקידמו מאוד בשנים האחרונות את האדריכלות בצפון, בעיקר בזכות יוזמות מעניינות וחשובות של בנייה ירוקה. בנייה מסוג זה, הולכת ותופסת מקום נכבד באזורים רבים במדינה וגם כמובן בצפון. כאשר אנו מדברים על אדריכלות בצפון, אנו מדברים על שיטות שונות של בנייה, בכל איזור הצפון (רמת הגולן, הכנרת, הגליל ועוד), בין היתר – אדריכלות קלאסית, אדריכלות פוסט מודרנית, באוהאוס ועוד. בכתבה זו, נפרט אודות התחום המתפתח של האדריכלות בצפון.

 

בכל איזור הצפון, גם באזורים העירוניים (חיפה, הקריות, עכו, נהריה ועוד) וגם באזורים ה"ירוקים" יותר (רמת הגולן והגליל), אנו עדים בשנים האחרונות לתנופה משמעותית בכל הקשור לעולם האדריכלות. חיפה למשל, ידועה במבנים מפורסמים רבים שבה (האוניברסיטה, בתי חולים, מגדלי פנורמה ועוד), וגם בעכו יש לא מעט מבנים ידועים, אך דווקא בצפון הרחוק יותר, האדריכלות בצפון התפתחה במיוחד כאשר הדגש הוא על בנייה ירוקה. במאה ה- 21 בה אנו חיים, יש משמעות גדולה לבנייה אקולוגית וירוקה, וכאשר מדובר באיזור כה מתוייר כמו איזור הצפון, על אחת כמה וכמה. זוהי הסיבה בגינה כל תחום האדריכלות בצפון הולך כיום לכיוון של אדריכלות ירוקה. משרדים רבים העוסקים באדריכלות בצפון שמים דגש גדול על אלמנטים של בנייה ירוקה על מנת לתרום לאיכות הסביבה וגם על מנת לשמר את איזור הצפון כאיזור נקי, בריא ובלתי מזוהם.

 

כמובן שעל מנת להקפיד על כך, יש צורך בכמה שיותר אדריכלים ומשרדי אדריכלות שיהיו בקיאים בבנייה ירוקה ובשיטות המגוונות של בנייה זו, למשל  - שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, בידוד תרמי של מבנים, מיחזור פסולת, שימוש במים אפורים, חיסכון באנרגיה ועוד.

 

לסיכום, אין ספק כי תחום האדריכלות בצפון עשה קפיצת דרך משמעותית בשנים האחרונות, במיוחד בכל הקשור לבנייה ירוקה וידידותית לסביבה. האנשים העסוקים באדריכלות בצפון הפנימו כי משתלם להם לבנות מבנים ירוקים, תוך שמירה על הסביבה בה אנו חיים.

אתי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב