כאבי ברכיים - סיבות ודרכי טיפול
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כאבי ברכיים - סיבות ודרכי טיפול 

מאת    [ 28/09/2010 ]
מילים במאמר: 436   [ נצפה 2644 פעמים ]

 
 

זו אינה ידיעה מרעישה שמשחק הגולף מייצר עומס רב על הברכיים. פציעות ברכיים הן אחת מהבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בקרב שחקני גולף מקצועיים וחובבניים כאחד. כל שחקן גולף יודע שכדי לחבוט בכדור בעוצמה, עליו לשמור על בסיס יציב וקבוע בפלג הגוף התחתון ולהעביר משקל מרגל אחת לשנייה, דבר המפעיל עומס עצום על הברכיים. כתוצאה מכך הברך הקדמית מקבלת מכה רצינית בזמן ההנפה. מחקרים מראים כי העומס על הברך באותו זמן יכול להגיע עד פי 4.5 ממשקלו של האדם, בעוד שלמען ההשוואה, ריצה מפעילה על הברכיים עומס של עד פי 4.3  ממשקלו.

 

אם אתם סובלים מכאבי ברכיים, יכולות להיות לכך כמה סיבות אפשריות. הסיבה הנפוצה ביותר היא דלקת מפרקים (ארתריטיס) שמשפיעה על יותר מ-20 מיליון אמריקאים ונמצאת בראש הרשימה של מצבים הגורמים לנכות. ארתריטיס בברכיים הוא מצב שבו הנוזל הטבעי שבתוכן מתחיל להתקלקל. חישבו על הנוזל המפרקי (חומצה היאלורונית) כבולם הזעזועים של הברך. כשהוא לא פועל בצורה תקינה, תתחילו לחוש אי נוחות וכאבים כאשר תזיזו את הברכיים. עם הזמן, כאשר הנוזל ממשיך להידרדר, הסחוס נשחק והעצמות מתחילות להתחכך זו בזו. או אז מתחילות תופעות של כאב משמעותי ונפיחות.

 

אם אתם אכן סובלים מארתריטיס בברך, טיפול מוקדם היא המפתח להישאר פעיל ולהחזיר את הברך חזרה למסלול.

 

ישנן כמה דרכי טיפול שתוכלו לשקול:

 

התעמלות היא כלי חשוב בריפוי ארתריטיס. היא יכולה לשפר את הבריאות ולהפחית את התסמינים של ארתריטיס.

 

תרגילי טווח תנועה (נקראים גם תרגילי גמישות), עוזרים לשמור על תפקוד נורמאלי של הברך, על ידי הגברת התנועתיות והגמישות של הברך. תרגילי חיזוק שרירים, עוזרים לשמור על ברך חלשה ולהגן עליה מנזקים צפויים. כמו כן, תרגילי סיבולת המשלבים אימון אירובי, שמטרתם להגביר סיבולת לב-ריאה.

 

חשוב להתייעץ עם פיזיותרפיסט לפני שתתחילו בתוכנית פיזיותרפיה מקיפה. הכאב הוא הדרך של הגוף להודיע שיש פה בעיה ולכן, אם אתם חווים כאב בזמן האימונים, הפסיקו מיד.

 

אפשרות שנייה היא הורדה במשקל. חוקרים מצאו כי שילוב של ירידה במשקל עם תרגילים, היא יותר אפקטיבית משימוש באחד מהכלים האלה בלבד. כמו כן ממצאים מעידים כי ירידה של כ-2.2 קילו תפחית כ-4.8 מהעומס של הברך, בקרב בעלי עודף משקל או הסובלים מדלקת מפרקים בברך.

 

 

שני טיפולים נוספים הם מסאז' תראפי ודיקור. מסאז' יכול להפחית כאב ולשפר את הגמישות ואת זרימת הדם, בעוד דיקור מוריד את הכאב הדלקתי ומשפר את הפעילות של הברך.

 

קיים גם טיפול תרופתי של משככי כאבים ותרופות המטפלות בדלקות, אולם מומלץ לא להסתמך על תרופות בלבד כדי לחזור לפעילות תקינה.     

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב