אימונים לטיפול בפציעות ספורט
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אימונים לטיפול בפציעות ספורט 

מאת    [ 28/09/2010 ]
מילים במאמר: 391   [ נצפה 1508 פעמים ]

 
 

אם יש לך פציעת ספורט, סביר להניח שתצטרך לקחת זמן למנוחה, להתאוששות ולהתארגנות מחדש. זה בהחלט מקובל. אבל אם אינך רוצה לאבד את הכושר כתוצאה מהפסקת הפעילות הגופנית, ישנן דרכים להתאמן בזמן ההחלמה מפציעת ספורט.

לפני תחילת האימונים לאחר פציעת ספורט, יהיה זה חכם לקבל את האישור וההמלצה של פיזיותרפיסט. מלא את ההמלצות של הפיזיותרפיסט באשר למתי תוכל להתחיל להתאמן, כמות וסוג התרגילים שתוכל לבצע.

רצוי לדעת את ההנחיות לגבי חזרה למסלול לאחר פציעות ספורט. מחקרים מראים כי ניתן לשמור על רמת הכושר הגופני , גם אם תצטרך לשנות או להפחית את כמות האימונים למספר חודשים. על מנת לעשות זאת עליך להוריד בכ-30% את כמות החמצן המנוצלת בזמן אימון. זוהי אחת הדרכים של ספורטאים למדוד את מאמץ הגוף.   

גם אם חלקי הגוף שלך או מפרקיך אינם ניתנים להזזה, עדיין תוכל למצוא דרכים לשמור על כושר באמצעות תרגילים חלופיים. זה יכול לדרוש גמישות או יצירתיות לנסות דברים חדשים, אבל ספורטאים רבים מגלים שזה אפשרי ולא קשה במיוחד. המפתח הוא לפתח את הגישה הנכונה ולהגן על החלקים הפגועים.

 

בהמשך יוצגו מספר דרכים כיצד להמשיך להתאמן בזמן שמחלימים מפציעות נפוצות:

 

פציעות רגליים וברכיים:

פציעות רגליים וברכיים יכולות להיות מגבילות למדי למרבית הספורטאים. כמעט כל תרגילי הסיבולת דורשים הגמשת והארכת מפרקי הברכיים, כך שפיתוח רוטינה חדשה יכולה להיות מתסכלת. דיווש ברגל אחת, שיט קיאקים או שימוש בדיווש באמצעות הידיים יכולות להיות אפשרויות מקובלות. שחייה יכולה גם כן לעזור בשילוב של עזרים המונעים את פעולת הקיפול של הרגליים. כל אלו יאפשרו לך לשמור על כושר מבלי לפגוע או לגרום לכאבי רגליים או כאבי ברכיים.

 

פגיעות בגב התחתון:

התאוששות מפציעות גב תחתון עלולה להיות תהליך קשה ולכן רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל בך באשר לסוג הפגיעה שיש לך ומהם מגבלות האימון שלך לפני שתתחיל בפעילות גופנית או תוכנית פיזיותרפיה. הליכה, שחייה או דיווש על אופניים שרועות הם באופן עקרוני הפעילויות הבטוחות לאלו הסובלים מכאבי גב.  

 

פציעות במרפק או בכתפיים:

פציעות בכתפיים או בחלק העליון של הגוף לרוב מאפשרות להמשיך בתרגילים המסורתיים של סיבולת לב-ראיה, היות והחלק התחתון של הגוף יכול להתאמן בצורה מלאה. הליכה, טיפוס במדרגות, דיווש על אופניים רגילות הן כולן בגדר אפשרויות טובות. בנוסף, סדרת אימונים מחזוריים תשמור על הכוח והחוזק של אותם שרירים ומפרקים שלא נפגעו.   

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב