טבאטה-אימון כושר מהפכני של 4 דקות ביום!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

טבאטה-אימון כושר מהפכני של 4 דקות ביום! 

מאת    [ 27/09/2010 ]
מילים במאמר: 436   [ נצפה 3831 פעמים ]

 
 

המדען היפני דר' יזומי טבאטה ערך ב1996  בטוקיו  מחקר רב משתתפים אשר מוכיח שכן!

המחקר הינו השוואה בין השפעותם של האימון בעצימות בינונית מחד גיסא והאימון בעצימות גבוהה מאידך גיסא  על צריכת החמצן המירבית והיכולת האנארובית.

הנבדקים חולקו ל2 קבוצות שהתאמנו במשך 6 שבועות, 5 ימים בשבוע כאשר הקבוצה הראשונה התאמנה במשך 60 דקות כל פעם בעצימות בינונית  בעוד שהקבוצה השניה התאמנה במשך 4 דקות בלבד בעצימות גבוהה במיוחד!  האימון בעצימות גבוהה הידוע היום כאימון טבאטה,  הינו בנוי מ  8 סטים של 20 שניות בהן המתאמן נותן את "כל מה שיש לו"  עם הפסקות של 10 שניות בין סט לסט.

הממצאים היו מדהימים!! האימון בעצימות בינונית העלה את צריכת החמצן המירבית ב 10% אך לא השפיע כלל על היכולת האנארובית. האימון בעצימות מקסימלית העלה את רמת צריכת החמצן המירבית ב 14 % וגם את היכולת האנארובית ב28%!!

על פי צוות החוקרים 4 דקות של  אימון מואץ  בנוסח 20 שניות עבודה קשה -10 שניות מנוחה  הוביל לעלייה רבה יותר של קצב חילוף החומרים  במהלך 24 שעות לאחר האימון מאשר 60 דקות של אימון בעצימות בינונית !! הצהרה ענקית בהחלט! בזמן "מנוחה"- המקור של הגוף להפקת אנרגיה למען החזרת הגוף למצב של "איזון" הינו מהגר השומנים של גוף. קצב חילוף חומרים גבוה יותר פירושו שריפה רבה יותר של קלוריות!

לפי דר' טבאטה זהו המחקר הראשון המוכיח עליה גם בכוח האירובי וגם באנארובי. המדען מסכם כי רמת העלייה בצריכת החמצן המירבית היא הגבוהה ביותר אשר הוכיחו אותה באופן מדעי.

אך עדיין נשאלת השאלה האם השיטה עומדת גם במבחן המציאות! הרי החיים האמיתיים מעט שונים מניסוי "מעבדה" בו מבודדים השפעות חיצוניות והנבדקים הינם ספורטאיים המסוגלים להגיע למה שהגדרנו כעצימות מקסימלית...  התשובה היא כן! כמובן שכדי להגיע ליכולת  להתאמן במשך 4 דקות במקום 60 חייבים לעשות קצת עבודת הכנה ולהכנס לכושר! מתחילים באימון אירובי רגיל ובהדרגה מקצרים את זמן האימון ומעלים את רמת העצימות.

אני בתור מאמן כושר אישי אימצתי את שיטת טבאטה ומגדיר את רמת העצימות ובהתאם את מספר הסטים על פי רמת הכושר של המתאמן כאשר המטרה הינה להגיע למקסימום עבודה בימינימום זמן .

להלן דוגמא של רצף תרגילים של אימון כושר אישי לפי טבנית טבאטה לביצוע בבית:קצר ואפקטיבי! 4 דקות ביום אשר יכולות לשנות המון !

תרגיל#1:"סמוך קום" למשך 20 שניות

10 שניות מנוחה

תרגיל#2:מטפס הרים  למשך 20 שניות

10 שניות מנוחה

תרגיל#3:ניתורים במקום למשך 20 שניות

10 שניות מנוחה

תרגיל#4 הרמת ברכיים לחזה למשך 20 שניות

10 שניות מנוחה

לחזור שוב על רצף התרגילים.

 

נועם שימלר הוא מאמן כושר אישי

נועם שימלר הינו מאמן כושר אישי המתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצות קטנות באמצעות שיטת אימון ייחודית ומוצר כושר מהפכני בשם TRX 


 http://www.personal-trainer.co.il/


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב