דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנופים, עבודות הנפה ומה שבינהם 

מאת    [ 27/09/2010 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2806 פעמים ]

 

תחום המנופים מקורו אחד מהתחומים העתיקים ביותר בעולם. מאז שהחל האדם להזדקק ליכולת להרים סחורות, מזון וחומרי בנייה, החל במקביל לפתח גם את יכולתו בביצוע עבודות הנפה באמצעות מנופים פרימיטיביים, תוך שימוש בשיטות הרמה שונות. יכולתו לבצע פעולות אלו אפשרה לו לבצע דברים אשר מעוררים השתאות עד עצם היום הזה. דוגמה מצוינת לכך, הן הפירמידות במצרים, וכן פירמידות האינקה, פגודות מרהיבות במזרח הרחוק ועוד שלל רב של פלאי תבל.

 

למרות שעברנו רבות מאז, ומנופים כיום מסוגלים לבצע עבודות הנפה לגבהים שלא יאומנו, הרי שעד היום התושייה האנושית מעוררת כבוד. כיום, ישנם מנופים במגוון עצום של גדלים, צורות ושיטות עבודה, כאשר כל סוג של מנוף מותאם לביצוע עבודה מסוג שונה. ישנם סוגים רבים של עבודות הנפה, כאשר הנפוצות בהן הן:

 

עבודות הנפה בבניין - בענף הבניין מנופים מהווים חלק בלתי נפרד מן העבודה. מנופים אלה מבצעים עבודת הנפה של ציוד, של מטענים ושל חומרי גלם שונים. ביצוע עבודות מסוג זה דורש מיומנות רבה, על מנת להניף את המטענים השונים לגבהים ולעתים גם מן הגבהים לאדמה, מבלי להסב נזק להם או למבנה. מכיוון שעבודות הנפה בבניין מבוצעות לרוב תוך כדי העבודה, גם פספוס קל יכול לגרום לפציעות ואף לאובדן חיי אדם.

 

עבודות הנפה להקמת גשרים, מחלפים ומנהרות להולכי רגל - דורשות מנופים גדולים ורבי עוצמה, וכן מפעילים מיומנים ביותר, להנפה בטוחה ולהצבה מדויקת של כל חלק וחלק באופן חלק. הצבה לא מדויקת של חלקיהם של גשרים ומנהרות להולכים רגל ולרכבים יכולה להוביל למפגע בטיחותי כבד, עם הזמן, ובמקרים מסוימים יכול חלק סורר לגרום לנזק כבד לחלקים האחרים ולאובדן של כסף, זמן ועבודה רבה אשר יורדת לטמיון.

 

עבודות הנפה לעבודות הובלה - גם בתחום ההובלה משמשים מנופים באופן יום-יומי. הצורך בביצוע עבודות הנפה בהובלות רק הולך וגובר ככל שבניינים רבי קומות מחליפים את הבתים החד-קומתיים ואת רבי הקומות הנמוכים. כיום, לא זאת בלבד שיש יותר ויותר רבי קומות, אלא שרבי קומות אלה גבוהים לאין ערוך מרבי הקומות שנבנו בארץ בעבר. במקרים כאלה, ביצוע הובלה במדרגות או במעלית פשוט אינו ישים. הזמנת מנוף וביצוע עבודות הנפה של מטענים כגון ציוד, מכשירים, רהיטים וכיוצא באלה, מאפשר העברה מהירה, פשוטה ובטוחה בהרבה מהעברה רגילה. האתגר בעבודות אלה, הוא להעביר את המטענים השונים, שחלקם יכולים להיות רגישים ושבירים, מבלי להסב להם נזק, וכן מבלי להזיק לחזות הבניין.

 

עבודות הנפה למחסנים - אחסון ולשליפה מהירה של מטענים במחסנים. מנופים וציוד הנפה נוסף כגון מלגזות, מאפשר לאחסן יותר מטענים, יותר גבוה, יותר ביעילות ובקיצור - יותר, תוך סיכון מינימלי לבריאותם של העובדים. אם בעבר אחסון בגבהים במחסנים דרש כי אנשים יטפסו לגבהים אלה ויבצעו את ההעברה, תוך סיכון עצמי רב, הרי שכיום מנופים ומלגזות מבצעים את העבודה בקלות ובמהירות, ומאפשרים ניצול מיטבי של שטח המחסן. בנמלים, מאפשרים מנופים להוביל את המטענים הגדולים והכבדים, שמשקלם נאמד לעתים בעשרות ובמאות טונות, הישר מן המשאיות או מן הקרון ואל בטן האונייה מבלי מגע יד אדם.

 

עבודות הנפה של אנשי מקצוע - גם כיום, אין עדיין תחליף לתושייה וליכולת הניתוח המהירה ולמוטוריקה העדינה של בני אדם. מסיבה זו, לעתים הדרך הפשוטה והטובה ביותר, ולעתים אף הדרך היחידה לביצוע של עבודות תחזוקה, ניקיון ותיקונים בגבהים היא להניף למקום הדרוש את איש המקצוע הדרוש לביצוע העבודה. עם תיקונים אלה ניתן למנות תיקונים של קווי מתח, תיקוני מנופים, תיקונים בגשרים ובמבנים גבוהים אחרים, עבודות ניקיון שונות ועוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב