דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ABSOLUT THE END 

מאת    [ 09/05/2007 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 3967 פעמים ]

כבר שבוע אין לי מנוח. זה מטריד אותי ומזמזם לי בראש כמו יתוש שנכנס דרך האוזן. הכותרות בעיתון זעקו "אולמרט תתפטר" בעקבות דו"ח ועדת וינוגרד , אבל זה לא העניין. לחלוטין לא. מה שמטריד אותי זה הכותרת בעמודים הפנימיים: "וודקה אבסולוט מחליפה קו פרסומי". ואם זה לא רעידת אדמה בעולם הפרסום, אז מה כן? הקמפיין של וודקה אבסולוט הוא קמפיין הפרינט הכי יצירתי והכי חשוב שנעשה מאז ומתמיד. מפתיע, שונה, מתפתח, מגרה, מצחיק, מדהים, אופנתי, אומנותי ועוד אלף ואחד ערכי מותג שהצטברו עם השנים מגדירים יותר מכל את הקונספט הפרסומי המיוחד במינו של קמפיין אבסולוט.

שנת 1980.
בשנה זו משרד הפרסום האמריקאי TBWA יצר את המודעה הראשונה לאבסולוט: ABSOLUT PERFECTION. (מסתבר שכבר אז הם ניבאו כמה מושלם יהיה הקונספט החדש שלהם). בכך נחשפה למעשה האסטרטגיה החדשנית של המותג. הבקבוק היפהפה הוא הגיבור, כל הקמפיין מושתת על צורת הבקבוק ושתי מילים מתחתיו. הבידול מהמתחרים היה ברור וחד. מאותו רגע שבו ניצוץ של גאונות קריאטיבית פגש מותג מיוחד, צמא לקונספט שונה ומבדל, כל מודעה הגיעה לשלמות עיצובית ורעיונית. הסכר נפרץ והראש של אנשי הקריאטיב התחיל להתכוונן לכיוון קונספטואלי אחד: למצוא את ההקשר של צורת הבקבוק עם טוויסט ויזואלי בצירוף 2 מילים שישלימו את התמונה. מאות מודעות של אבסולוט באין ספור מגזינים ועיתונים בעולם הציגו לראווה קשת רחבה של נושאים: ערים בעולם, מעצבי אופנה (ורסאצ'ה, גוצ'י, טום פורד ועוד), מוזיקאים, אומנים ( ביניהם וורהול, הרינג ואפילו קדישמן וליפשיץ שלנו), רעיונות שמתאימים ספציפית לאופי המגזין, לקהל היעד ועוד ועוד. חגיגה לעיניים ולאספנים. אני, אישית, נשביתי בקסמי הקמפיין לפני 10 שנים ותליתי בביתי ובמשרדי מודעות נבחרות של אבסולוט. וזהו כוחו האמיתי של קמפיין אבסולוט, הוא הפך להיות חלק מתרבות שלמה שיש בה אמירה, חוצה זמן וגבולות, שנוגעת בליבם של מיליוני מעריצים בכל רחבי העולם.

שנת 1997.
צוות הקריאטיב במשרד הפרסום ערמוני-מורדי-אוחיון התכנס בחדרה של איריס, מנהלת הקריאטיב. כקופירייטר נלהב התחלתי באותה תקופה לאסוף מודעות של אבסולוט. כולם במשרד ידעו שאני נכנס לאקסטאזה כשאני רואה מודעות חדשות של אבסולוט שלא הכרתי עד אז. איריס סיפרה שנציגי משרד הפרסום האמריקאי TBWA מגיעים לארץ לבחון "אפיליאיישן" עם אחד המשרדים הישראליים. אנחנו היינו אחד מהם. הלב התחיל לפעום בחוזקה . ידעתי ש- TBWA הוגה את הקמפיינים המבריקים של אבסולוט. תפסתי את שירלי המעצבת ואמרתי לה שזו ההזדמנות שלנו. "אנחנו נייצר כמה רעיונות למודעות חדשות לאבסולוט ונראה אותם למנהלים שיגיעו מאמריקה ואולי אולי הלוואי שהם יאמצו את אחד הרעיונות שלנו" אמרתי לה בהתלהבות כשישבנו שנינו בכוך הקטן שנקרא אז מחלקת הקריאטיב. שירלי הייתה סקפטית, אבל אני התחלתי לחשוב בטירוף. זכור לי שהעליתי אז רעיון מקורי: ABSOLUT IDENTITY עם תמונה של תביעת אצבע שהקווים בתוכה יוצרים צורה של בקבוק. והיו עוד כמה רעיונות. נדמה לי שהם שמורים אצלי עד היום במגרה בבית. סוף טוב? לא ממש. בסופו של עניין TBWA החליטו להתחבר למשרד "יהושע" והחלום לייצר מודעה אמיתית לאבסולוט התפוגג, אבל ההערצה שלי לקמפיין שלהם רק הלכה והתגברה.

שנת 2007
אני מביט בעצב בתמונת ABSOLUT FUTURE. שתלויה על הקיר ליד השולחן במשרד. איזה אירוניה. לפי הכותרת בעיתון אין עתיד לקמפיין החדש של אבסולוט. מדובר על איזה רעיון של "עולם אבסולוטי" מוזר עם אמירה חברתית. בקיצור קשקוש "קריאטיבי". שקוף שמדובר באיזו גחמה של מנכ"ל / מנהל שיווק / פרסומאי (הקיפו בעיגול את התשובה הטיפשית) שהחליט למחוק 27 שנות עליונות של מגה מותג. אבל כלום לא יעזור לו. אלפי מודעות, ספרים, מיצגים, תערוכות ומיליוני מעריצים בעולם ימשיכו לשמור על המסורת ולהמשיך להיות הוכחה חיה לקמפיין המצליח ביותר בהיסטוריה של הפרסום.

לזכור לגלוש ולא לשכוח: www.absolutads.com
שאול מידן, מנכ"ל פרסום ON&OFF
מיתוג, פרסום ויח"צ לאתרי אינטרנט.
www.onandoff.co.il
shaul@onandoff.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב