דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת מוצרי מזון מתאימים לילדים 

מאת    [ 26/09/2010 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 3038 פעמים ]

בשנים האחרונות נושא התזונה עולה לשיח היומי לעיתים תכופות והמודעות להרגלי אכילה נכונים קיימת אצל כולנו. למרות זאת, עם כל הרצון שיש לנו להגן על ילדינו ולתת להם את הטוב ביותר, אנו פעמים רבות מעלימים עין בנושאי התזונה שלהם ומאפשרים להם לאכול עוד חטיף ועוד ממתק עד שזה פוגע בארוחת "האמיתיות" ומונע מהם לקבל מוצרי מזון איכותיים להם הם באמת זקוקים.

תזונת תקינה בחשיבות עליונה

ילדים נמצאים בהליך גדילה עד לאחר תקופת התיכון. כל אותם מוצרי מזון שילדנו יצרכו בתקופות אלו, יהוו את חומרי הבנייה לגדילתם. תפריט לא מאוזן עלול לפגוע בהתפתחות הילדים ולמנוע מהן מוצרי מזון חיוניים שונים.

דגשים לתזונת ילדים

תזונת ילדים אידיאלית תכלול 4 - 6 ארוחות ביום, כאשר כל ארוחה צריכה להכיל דגנים מלאים (פסטות, אורז מלא, חיטה מלאה וכיו"ב), ירקות טריים, חלבונים (ביצים, דגים, בקר, עוף וכיו"ב), וקטניות שונות. שילוב מוצרי מזון כנ"ל בכל ארוחה תבטיח את סיפוקם של כל הצרכים התזונתיים שעשויים להיות לילד.


הילד לא רוצה לאכול מוצרי מזון ספציפיים

חשיפת הילדים למגוון מזונות בריאים לעיתים תקופות, תגרום לו בסופו של דבר לנסות את המזון. ילדים נוטים לסרב לאוכל רק משום שהוא לא נראה לו ועל פי רוב יסרבו לטעות מזונות חדשים שהם לא מכירים. הגשת מוצרי מזון מסוימים פעם אחר פעם לשולחן האוכל תהפוך את המזון למוכר ועשויה לעודד את הילד לנסות.

בעת עריכת קניות שבועיות, הימנעו מקניית אוכל מוכן וממתקים ללא ערך תזונתי איכותי. בכל סופרמרקט ניתן למצוא מבחר עשיר של חטיפי בריאות מדגנים מלאים וקטניות לא מעובדות, כאשר לרוב חטיפים כאלו יהיו מועשרים בסידן ברזל וויטמינים. גם פירות עשויים להיות חטיפים מצוינים.


מה עושים עם ממתקים?

ילדים, מטבע הדברים, אוהבים מאוד ממתקים מבוססי סוכר ומאחר שאי אפשר למנוע מילד ממתקים (לפחות לא מבלי ליצור אצלו חסך) מומלץ להגביל את צריכת הממתקים לאחד (בלבד) ביום. גם בעת קניית ממתק יש ממתקים טובים שלמרות תכולת הסוכר הגבוהה, יש להם ערך תזונתי איכותי ומנגד יש ממתקים שמוטב להימנע מהם בכל מחיר. בעת קניית מוצרי מזון שבועית מרוכזת בסופרמרקט, בחרי מגוון חטיפים איכותיים טעימים ובריאים, וצאי מנקודת הנחה שבמכולות השכונתית לא תמצאי חטיפים איכותיים.


בחירת מוצרי מזון נכונים בסופרמרקט

צירוף הילד לקניות השבועיות ובחירת מוצרי מזון יחד איתו עשויה להקנות לו מידע רב שיסייע לו בבחירת המזון המתאים גם בעתיד. אם תסבירו לילד מהי טבלת הערך התזונתי ומה משמעותו של כל אחד מהנתונים המופיעים בה, תופתעו לגלות כמה מהר הוא לומד ואילו בחירות חכמות הוא בקרוב יעשה בעצמו. סופרמרקט הוא תרגול מצוין להטמעת משמעת תזונתית בילדים.  


אוכל לבית הספר

בעת הכנת הילד לבית הספר, הורים רבים מכינים לילדיהם כריך עם ממרח שוקולד ומגדירים זאת כארוחה. ממרח השוקולד אינו מספק לילד אפילו רבע ממה שהוא צריך ואין זה משנה כיצד נקרא הממרח וכמה יוקרתי נראית האריזה. ילד צריך הרבה יותר מקקאו וסוכר בשביל לגדול ולהתפתח בצורה תקינה, הקפידו לעשות את הבחירות הנכונות לבחור מוצרי מזון איכותיים ולחנך את הילד לאכול תזונה בריאה.  

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב