דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסוי באמצעות דגים: ספא דגים הטרנד החדש של 2010 

מאת    [ 26/09/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 6212 פעמים ]

עיסוי וטיפולי בריאות הם הזדמנות נהדרת להירגע ולהשתחרר קצת. מכוני ספא הפכו לצורת בילוי נפוצה בחברה הישראלית. בעבר טיפול ספא היה מיועד רק לעשירון העליון והיה נחשב למותרות עבור האזרח הממוצע הרי שהיום טיפולי ספא הם טיפולים לא יקרים וכל אדם שמעוניין לפנק את עצמו יכול להרשות לעצמו טיפול ספא מפנק מרגיע ונעים. 

ללא כל ספק, כאשר אנו מדמיינים טיפול ספא מרגיע, הקונוטוציה הראשונה שעולה במחשבותינו הוא עיסוי מענג ומשחרר. עיסוי (בלועזית: Massage, ידוע בעברית גם בתור מסאז) הינו פרקטיקה המבוססת על חיכוך, שפשוף ולחיצה בנקודות שונות בגוף אשר מבוצעת על ידי אדם או באמצעות מכשור מכני. חלוקת סוגי העיסויים המוצעים לקהל באי מרכזי spa נעשית בשני מישורים עיקריים: עיסויים רפואיים ("תראפיים") ועיסויים הומאופטיים (מתחום הרפואה המשלימה). רוב העיסויים מיועדים לכל שכבות הגיל, כאשר הטיפול נעשה בהתאמת צרכי המטופל. רובינו מכירים את העיסויים הסטנדרטים: עיסוי שבדי, ארומטי וכדומה וכן את היתרונות הבריאותיים שבעסיוי לנפש ולגוף.

לצד העסויים המוכרים והסטנדרטים, חלה בשנה האחרונה מגמה לטיפולי עיסוי פחות קונבנציונאלים. את הבשורה הזו ניתן לראות בטרנד חדש שהפציע בישראל - ובמיוחד במרכזי ספא בתל אביב - טיפולי ספא דגים.

נשמע מוזר? ובכן, לא מדובר בהלצה, אלא בטיפול ספא ממשי שסגולותיו הרפואיות מקבלות אסמכתא אף מרופאים וממטפלים אחרים. ספא דגים הוא הטרנד העכשווי בעולם הטיפולים האלטרנטיביים המלהיב אנשים רבים בעולם כולו. למעשה, מדובר בעיסוי באמצעות דגים המכרסמים את העור היבש  ומעניקים מסאג' מענג לרגליים ולכל חלק גוף חשוף למים.

דגי גרא רופה (בעברית: עגלסת הנחלים) הידועים גם בכינוי ד"ר פיש, הפכו בשנים האחרונות נפוצים במכוני ספא ומכוני יופי בארץ ובעולם למגוון טיפולים כדוגמת "פדיקור רגליים" או אמבט דגים לטיפול בבעיות עור. 

במהלך הטיפול שוהה המטופל בבריכה עם מאות או אלפי דגיגים מיוחדים (garra rufa), שמבצעים בו טיפול טבעי של עיסוי הרגליים וקילוף עור יבש וזיהומים שעל גבי העור.  הדגים ניזנים משכבות התאים החיצוניות ו"המתות" של העור ובכך מאפשרים את צמיחתה של רקמה חדשה ובריאה. משך טיפול כזה נע בין רבע שעה לחצי שעה.

הטיפול נמצא יעיל ביותר לטיפול במגוון מחלות עור (כגון פסוריאזיס) ומסייע לחולים רבים להתמודד עם הבעיה האסתטית המביכה שכן, ההסרה והגירוד של הדג מסייעת לקילוף שכבת עור יבש או חולה מן הגוף. הכרסום גורם לגירוי שמביא להתחדשות העור ויש הטוענים גם מרגיע את החולים ומקל בכך על התפרצות של מחלות, הנגרמות בשל לחץ נפשי. 

ספא דגים נמצא יעיל גם לטיפול ביבלות, פטריות וניקוי עור בכפות הרגליים . תפקידו של העור, הגדול שבאיברי הגוף, הוא בראש וראשונה לשמש כחיץ ולהגן על האיברים הפנימיים. על מנת לסייע לו בתפקודו עלינו לשמור על ניקיונו ובריאותו. הסרת התאים המתים מפני העור תעשה אותו חלק למגע, רענן למראה ותאיץ את התחדשותו הטבעית. 

אילו שחוששים מהרעיון של כרסום עור יכולים להירגע: הדגים אינם יכולים לגרום לנזק כגון חתכים ונשיכות מאחר ואין להם שיניים . הדגים הינם דגים מכרסמים (לא מדובר בדגים טורפים...).

קידום אתרים במנועי חיפוש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב