דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיחזור משכנתא - האם כדאי ? 

מאת    [ 24/09/2010 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2216 פעמים ]

"מיחזור משכנתא" הינו הליך שבו לקוח שנטל משכנתא בעבר, בוחר ליטול הלוואה חדשה, המפחיתה את גובה הריבית שהוא משלם ועימה גם את ההחזר החודשי או לחילופין קיצור תקופת ההלוואה. המיחזור כדאי, במקרים שבהם יורדת ריבית המשכנתא הממצעת בצורה משמעותית, בהשוואה לזו שהייתה נהוגה במועד נטילת ההלוואה.

הליך זה מיועד לסוגים רבים של לווים - למי שרוצה לקצר או לשנות את פריסת התשלומים שלו, למי שחש שהוא משלם ריבית גבוהה מדי, או עבור אנשים אשר מעוניינים להתאים את המשכנתא למצבם הכלכלי העכשווי ובעתיד.

המשבר הכלכלי הנוכחי, אשר גרר אחריו מיתון הולך ומעמיק, הוביל את בנק ישראל להוריד את הריבית במשק בצורה משמעותית. כפועל יוצא, ירדו שיעורי הריבית על המשכנתאות בצורה ניכרת (למרות שבחודשים האחרונים ניכרת מגמת עליה בריבית הפריים).

לכן, קיים היום "חלון הזדמנויות" להתאמת ההלוואות ולבחינה מחודשת של המשכנתאות והמטרה לבצע מחזור של המשכנתא. למרות שמדובר בפיתרון אטרקטיבי, חשוב לזכור כי הוא כרוך בעלויות מסוימות ולכן חשוב לוודא בטרם הביצוע כי עלותו נמוכה אכן מהרווח העתידי הצפוי.

לפני ביצוע המיחזור, ישנם נתונים חשובים אותם יש לקחת בחשבון כדי לבדוק אם המהלך אכן משתלם:

  1. גובה עמלת הפירעון המוקדם -  עמלה זו הינה "קנס" שגובה הבנק כדי לצמצם את ההפסד הנגרם לו מההחזר טרם זמנו. עמלה זו, יכולה להגיע אף לסכום של עשרות אלפי שקלים - תלוי בסכום ההלוואה, מספר השנים שנותרו עד לסילוק החוב ועוד. עם זאת, חשוב לזכור כי גובה הקנס מוגבל והוא מחושב על-פי נוסחה קבועה של בנק ישראל.
  2. הפער בין הריבית הנוכחת לזו הקודמת - לא כל ירידה בריבית במשק היא סיבה למחזור. יש לוודא, כי קיים הפרש ניכר בין הריבית הקודמת לזו נוכחית, כדי למקסם ככל הניתן את הרווח ללווה.
  3. גובה ההחזר החודשי - אם מתברר כי גובה ההחזר החודשי כתוצאה מהמחזור, נמוך באופן משמעותי מגובה ההחזר הנוכחי, או שניתן לקצר את תקופת ההלוואה, כדאי לשקול לבצע את המיחזור.
  4. ביטוח חיים – לרוב הלווים קיים ביטוח חיים המשמש כביטחון נוסף לבנקים, חובה לבדוק את ההבדל בפרמיה המשולמת בעקבות השינויים בהלוואות (ברוב המקרים כרוך בהצהרת בריאות חדשה וייקור פרמיית הביטוח המשולמת)

לאחר שהתקבלו ארבעת הנתונים הללו, יש לשקללם בכדי לוודא שאכן מושג חיסכון.

תמהיל ההלוואה - משכנתא צמודת מדד או צמודת פריים?

משכנתא המבוססת על ריבית הפריים, הנמוכה מאוד בתקופה זו, נתפסת כהזדמנות   אטרקטיבית לנוטלי המשכנתאות ולווים רבים מתפתים לקחתה. אולם, חשוב לזכור כי דווקא מאחר וריבית הפריים נמצאת כעת בשפל, סביר להניח שתעלה בקרוב. השפעת עליית  ריבית הפריים על ההחזר החודשי הינה משמעותית מאוד - פי כמה וכמה יותר מהלוואה צמודת מדד. (היתרון קרן ההלוואה הולכת ופוחתת)

גם למשכנתא צמודת מדד יתרונות וחסרונות משלה. בהלוואה מסוג זו, הסיכון העיקרי הינו  השינוי האפשרי במדד, בעוד שכרו של הלווה נשאר כפי שהוא - עובדה הפוגעת בכושר ההחזר שלו.

על כן, בהחלט כדאי לשקול תמהיל הלוואות בין משכנתא צמודה למדד  בריבית קבועה/משתנה, לבין משכנתא על בסיס ריבית הפריים. וכמובן מנגנון שינוי הריבית ותקופות השינוי. יחד הן יספקו את האיזון בניהול הסיכונים הנדרש ויתאימו את ההחזר למצבו הכלכלי של הלווה בהווה ובעתיד.

מומלץ !!!

להיעזר בשרותי יועץ פיננסי עצמאי אוביקטיבי שלא קשור לבנקים. לבנקים אינטרס מובהק לא לבצע מיחזור המקטין להם את הרווחיות, ויערימו קשיים בפני הלווים.

 

נחום סטולרו - יועץ פיננסי, יעוץ ל - עסקים,חברות,פרטיים. בעברו מנהל בכיר במערכת הבנקאות ויועץ השקעות בכיר, התמחה בשוק ההון והאשראי והשילוב ביניהם. כיום עוסק ביעוץ אוביקטיבי ל - השקעות,משכנתאות,לווי עיסקי,תוכניות הבראה,תוכניות עיסקיות,לווי פיננסי. לקביעת פגישה ללא התחייבות : 054-4246225 , 08-9410438




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב