דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Boot Camp-הדור החדש באימון כושר קבוצתי! 

מאת    [ 22/09/2010 ]

מילים במאמר: 909   [ נצפה 2630 פעמים ]

עד לא מזמן מעטים היו האנשים שבחרו להתאמן במסגרת  של מחנה אימונים כפתרון לבעיית עודף משקל ורמת כושר נמוכה.

לאחרונה יותר ויותר אנשים שוקלים  את יתרונותיו הרבים של האימון בסגנון בוט קאמפ על פני שיטות האימון הקלאסיות.

אז מהם הגורמים לשינוי מגמטי זה? מה לקוי בשיטות הישנות ומה מביא לנו העתיד בעולם הכושר?

על פי רוב השיטות הקלאסיות, ובעיקר באימוני כח, האימון מתבסס על סטים רגילים של תרגיל ספציפי כאשר זמן המנוחה בין תרגיל לתרגיל בתוך הסט נע בין 30 שניות ל 5 דקות , תלוי במטרות האימון.

אז מה רע בפורמט הזה?

1.שיגרת האימון והנזקים הנלווים

כמה סיפורים שמעתם במהלך העשור האחרון מחברים , משפחה , מכרים או אפילו קרה לכם שהגעתם לחדר הכושר מלאי מוטיבציה להוריד כמה ק''ג שהפריעו לכם? לכמה מכם קרה שאחרי חודש שבמהלכו בזבזתם שעות ארוכות על ההליכון עזבתם מיואשים מבלי לנצל את המנוי עד הסוף בגלל  שהתוצאות איחרו להגיע?

סטטיסטיקות מראות כי זה קורה למעלה מ 90% מכם. גורם העזיבה העיקרי הוא השעמום:  ראשית  "השעמום" של  השריר אשר אינו יודע לשנות צורה אלא תחת אתגר ושנית השעמום של המתאמן שחוזר שוב ושוב על אותם תרגילים.

2. ניצול בלתי יעיל של זמן האימון

ברוב חדרי הכושר ברחבי הארץ ניתן לראות הרבה מתאמנים לרוב גברים,מבצעים 10 חזרות של תרגיל מסוים,נגיד לחיצת חזה כנגד מוט,ולאחר מכן נחים במשך 3-5 דקות בין הסטים.במידה ומבצעים 3 סטים של 10 חזרות זה יקח כ 15 דקות לביצוע תרגיל אחד בלבד .כלומר,לפחות שעה עגולה לביצוע ארבעה תרגילים בלבד!

3.חוסר תמיכה חיצונית לאורך התהליך

לרוב המתאמנים קשה להתמיד באימונים ללא תמיכה חיצונית. כמובן שאפשר תמיד לפנות לשירותיו של מאמן כושר אישי אבל כידוע לא עבור כל אחד זה יכול להיוות הפיתרון האידיאלי מבחינה כלכלית...

את הפתרון לכל חסרונות אלה ועוד תוכלו למצוא בשיטת האימון החדשה "בוט קאמפ" .

שיטה זו הינה יחסית חדשה בארץ אך היא שיטת האימון הפופולרית ביותר בארה"ב ובשנים האחרונות הוכיחה את עצמה כשיטה היעילה ביותר הן מבחית תוצאות האימון ,מבחינת זמן ההשקעה באימון והן מבחינה כלכלית.

יתרונות ה "בוט קאמפ"

1.יעילות

אימון כושר קבוצתי מתבסס על אימון אינטרוולים ומילת המפתח העומדת מאחורי השיטה הינה עצימות מקסימלית הן במחקרי מעבדה והן במבחן המציאות הוכח שוב ושוב שהגורם העיקרי לשינוי בהרכב הגוף הינו עצימות בזמן ביצוע התרגיל

מושג זה אינו חדש בעולם הכושר עוד ב 1994 נערך מחקר אשר פורסם ב"מטבוליזם ג'ורנל" אשר מראה שתרגיל המתבצע בעצימות גבוהה שורף פי 9 יותר קלוריות מאשר פעילות אירובית מקובעת . אחד התפקידים החשובים ביותר של אימון בעצימות גבוהה הינו שריפת קלוריות לאחר האימון במהלך היום כולו כחלק מתהליך השיקום של הגוף ושל ההסתגלות מחדש של קצב חילוף החומרים.(תהליך המכונה

After burn)

כמובן שלאימון  האינטרוולים יתרונות נוספים:

-האימון הינו מעניין ומרענן והוא משלב בתוכו אימון כנגד משקל הגוף יחד עם אימון בעזרת אביזרים,אלמנטים של משחק ועבודה בזוגות בתחנות משתנות.במילים אחרות רמת ההתענינות במהלך האימון של המתאמנים נשארת גבוהה ומחדירה מוטיבציה והשגיות.

- אימון האינטרוולים מגרה את מערכת הנשימה, את המערכת הקרדיוסקולרית ואת מערכת העצבים ולכן נדרשת יותר שריפת קלוריות אשר תתמוך בבזבוז האנרגיה אשר הגוף זקוק לה להתמודדות במהלך ולאחר האימון ,במשך היום כולו.

- כמו כן אימון האינטרוולים מעורר את הפרשת האנזימים המעורבים בשריפת השומנים בגוף.מחקרים מראים כי לאחר אימון אינטרוולים קיימת רמת שומנים גבוהה יותר בדם, אינדיקציה חזקה שיותר שומנים מנוצלים להפקת אנרגיה בגוף

 

2.מקסימום תוצאות במינימום זמן

 אם בדוגמה המוזכרת מעלה ראינו כי לפי השיטות הקלאסיות באימון כח ניתן לבזבז שעה אחת לפחות, לא כולל חימום, לביצוע ארבעה תרגילים בלבד,נראה כעת איך אימון האינטרוולים מאפשר ניצול נכון ויעיל יותר של הזמן.במקום סטים רגילים אימון האינטרוולים מתבסס על אימון מחזורי ,כלומר ביצוע לסירוגין של סטים של תרגילים המפעילים אזורים שונים של הגוף עם הפסקות קצרות בינהם. למשל, ביצוע תרגיל של פלג גוף עליון ,הפסקה קצרה,ביצוע תרגיל פלג גוף תחתון ,הפסקה קצרה.כך בעצם שרירי פלג בגוף העליון נחים בזמן ביצוע העבודה על שרירי פלג הגוף התחתון.

באימון מחזורי המשלב ארבעה תרגילים ויותר ניתן לסיים אימון יעיל ,בעצימות גבוהה ,ברק 20 דקות  ולא על חשבון התוצאות!

 

3.אימון כושר  אישי המתאים לכל כיס

אימון כושר אישי צמוד זה בוודאי החלום של כל מי שרוצה  להשיג תוצאות מקסימליות במינימום זמן ,דרבון,מדידות אישיות ובעיקר נוחות.אבל לא כל אחד יכול להרשות לעצמו את הדובדבן ובטח שלא כל אחד יכול לעשות את כל הדרך לגוף הרצוי לבדו! הבוט קאמפ מאפשר לכל אחד ואחת לקבל יחס אישי ,מעקב צמוד ,דרבון ובעיקר תוצאות וכל זה במחיר נוח. אני, כמאמן כושר אישי, בחרתי לקיים את אימוני הבוט קאמפ בקבוצות קטנות(עד 8 מתאמנים),באווירה אינטימית, שבה כל אחד מרגיש במרכז, דווקא מסיבות אלה.

 

4.עבודת צוות גורם מוטיבציוני ידוע

אימון בקובוצות קטנות,חלוקה לזוגות בזמן ביצוע התרגילים,שילוב של אלמנטים של משחק בתוך האימון ופעמיים רבות עבודה לצד חבר טוב,בן/ בת זוג או עמית לעבודה,כל אלה גורמים המעלים את רמת המוטיבציה וההשגיות של כל אחד מהמתאמנים.

 

5.אימון פרוגרסיבי

יתרון נוסף של אימוני הבוט קאמפ עומד על כך שלא כולם חייבים לבצע את התרגיל באותה רמת קושי.רמת הקושי המומלצת הינה מותאמת אישית על ידי המאמן כפונקציה של רמת הכושר של המתאמן, הגיל וכו...'

 

6.אשפרות לבחור את סביבת האימון

ישנם מתאמנים שמעדיפים את מיזוג האוויר ואת האינטימיות של הסטודיו וישנם כאלה שנהנים לעשות פעילות במרחבים פתוחים,חופי הים או פארקים. הבוט קאמפ מאפשר לבחור את המתאים ביותר לכל אחד ואחת

נועם שימלר מאמן כושר אישי ויועץ לתזונה נכונה 054-4922622 http://www.personal-trainer.co.il/  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב