דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי מהפכת השיוויון לכל וכיצד היא משפיעה ישירות על החיים שלכם? 

מאת    [ 22/09/2010 ]

מילים במאמר: 665   [ נצפה 2030 פעמים ]

מהי מהפכת "השיוויון לכל" וכיצד היא משפיעה ישירות על החיים שלכם? / מאת יואב ברנזון

 

 

מהפכת השיווין לכל

 

בחמישים השנים האחרונות מתרחש תהליך עמוק וגלובלי שמביא עימו יותר שיוויון לעולם - לטובים ולרעים, לחלשים ולחזקים, למדכאים ולמדוכאים. משמעות המהפכה היא שהיא מחזקת את החלשים ומחלישה את החזקים כדי להביא למצב של שיוויון בין כל הכוחות הפועלים בעולם.

 

המהפכה הזאת אינה ניתנת לעצירה, היא סוחפת אחריה את כל אוכלוסיית העולם והיא מביאה ביחד איתה שינויים עמוקים ומפליגים של המציאות האנושית המוכרת והישנה. כיום, לא ניתן להתעלם יותר מהמהפכה הזאת, אי אפשר לעצום עין או להיאחז בתפיסה הישנה, כי המציאות היא כה חזקה וכה משפיעה עד שמי שנאחז בכל זאת בתפיסה הישנה וההיררכית של פעם - פשוט מאבד מכוחו ומתדרדר.

 

 

 

כולם שווים - דוגמאות

 

הנשים שוות - ככל שעובר הזמן נשים הולכות ומתחזקות, תופסות עמדות מפתח, קובעות ומשפיעות על המציאות ולמעשה סוגרות במהירות את הפער שהיה קיים בין נשים לגברים. לא מעט גברים מתקשים לעכל ולקבל את השינוי העמוק הזה בו אישה הופכת להיות שווה לגבר, חזקה כמוהו, עצמאית כמותו ובעלת זכויות בדיוק כמוהו. גברים רבים מבוהלים ומאוימים מהשינוי האדיר והמהיר הזה ומתקשים להתמודד איתו בעוד נשים רבות יוצאות לחופשי, מתגרשות מהגברים שלהן ומנהלות אורח חיים עצמאי מכל בחינה שהיא.

 

המוסלמים שווים - ככל שעובר הזמן המוסלמים מתחזקים בעולם, משפיעים על השיח הציבורי העולמי, מתערבבים בקהילות אמריקה ואירופה, דורשים ומקבלים לעצמם זכויות, מתנגדים להגמוניה הנוצרית האמרקיאית ונוגסים בה, מתעצמים מבחינה צבאית וכלכלית וסוגרים את הפער שהיה קיים בעבר בין "המערב" המתוחכם והעשיר לבין "המזרח" העני והמפגר. המהפך הזה גורם למערב להרגיש מאויים מהמזרח, מסין, צפון קוריאה, עירק, אירן ויפן. הוא שומט את היתרון היחסי שיש למערב וחושף את חולשת המערב מול הכוח העולה מהמזרח.

 

הילדים שווים - ככל שעובר הזמן הילדים צוברים כוח מול ההורים, זוכים בזכויות, מוגנים יותר, עצמאיים ודעתניים יותר, הם מתקדמים מההורים, מתפתחים מגיל צעיר יותר והופכים יותר ל"חברים" של ההורים מאשר ל"כפופים" של ההורים. המהפך הזה גורם להורים לאבד מכוחם ומסמכותם ההורית, הוא משאיר את ההורים לא פעם חסרי ישע ומבולבלים והוא מדגים ומדגיש את העובדה שהילדים וההורים נמצאים על מישור אחד ולא על שני מישורים שונים.  

 

האזרחים שווים - האזרחים צוברים יותר ויותר כוח על חשבון כוחה של המדינה. המדינה בעבר הייתה מרכז הכוח הלאומי, אולם כיום מדינות קורסות בעוד האזרחים משגשגים. הפער בין האזרחים למדינה משתנה ומתאזן וחופש הפרט וזכויות הפרט הן בעלות משקל רב יותר ולא פחות חשוב מזכויות המדינה. המהפך הזה משאיר לא פעם את המדינה חסרת ישע מול אזרחיה, המדינה נחשפת בחוסר יכולתה להמשיך ולגונן על אזרחיה באותה הצורה כמו בעבר, היא מתפקדת פחות טוב ואילו האזרחים הופכים מעורבים יותר בהנהגת המדינה מתוך יוזמה פרטית ומחוץ למוסדות המדינה.

 

  

וטיפ לסיום: השפה המודרנית החדשה היא "שיוויון לכל". מי שרוצה לשגשג ולהתפתח במאה ה-21 חייב ללמוד את השפה השיוויונית ולהפנים אותה, כחלק מהשקפת העולם החדשה והמודרנית אליה יש להתרגל. שיוויון לכל פירושו שאין עליונים ואין תחתונים - יש שווים, וכולם שווים. אלה שנהנו מעוצמת יתר יגלו שמסרסים את כוחם. ואלה שסבלו מחולשת יתר יגלו שעוצמתם הולכת ומתגברת.

  

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב