דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערבל בטון 

מאת    [ 21/09/2010 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 2780 פעמים ]

כל אחד ואחת מאיתנו ראה בחייו לפחות פעם אחת מערבל בטון, אם במציאות או באחד מצעצועי הילדים. פעמים רבות קיבלו הבנים שלי מתנה משאית עם מערבל בטון. ההנאה שבמשחק בארגז החול עם המשאית זכורה לי עד היום. התמונה בה הזאטוטים לוקחים חול ומים ומכניסים  למשאית עם מערבל בטון זכורה לי עד היום.

 

מערבל בטון – מהו?

 

מערבל בטון כשמו כן הוא: זהו מכשיר הלש את רכיבי הבטון, יחד עם המים, עד ליצירת המרקם המתאים של הבטון. מערבל בטון דומה בתפקידו למיקסר שיש לנו במטבח, כשם שהמיקסר מערבל ומערבב את החומרים ולש אותם עד ליצירת בצק אחיד וחלק כך מערבל בטון פועל, הוא מערבב, מערבל ולש את המלט עם המים עד ליצירת המרקם המתאים. לעיתים משאיות עם מערבל בטון משמשות ככלי שינוע להעברת תערובת הבטון המוכנה לאתר הבניה.  

מערבל בטון – סוגים

מערבל בטון קיים בשתי וריאציות עיקריות: נייח ונייד. במקרים שיש צורך בכמות קטנה יחסית של בטון, מערבל בטון נייח יוכל להתאים. מערבל שכזה מופעל על ידי מנוע חשמלי המערבל את תערובת המלט, כאשר התערובת מוכנה מטים את פתחו של הדוד, והבטון נמזג אל המקום הדרוש. מערבל בטון נייח, קיים גם בוריאציות גדולות יותר, בעיקר במפעלים ליצור בטון. על פי רוב מערבל כזה מותקן בצורה אופקית.

מערבל בטון נייד, מורכב על גבי משאית, מכניסים לתוכו את כל החומרים הדרושים להכנת הבטון והמערבל לש אותם לעיסה אחידה. מערבל בטון כזה, מתאים כאשר נצרכות כמויות גדולות של בטון, שאותן יש להעביר ממקום למקום, כמו כן מערבל בטון נייד, מתאים למקרים שיש לשמור על הבטון במרקם המתאים לאורך זמן, כך שהמלט והמים נמצאים בתנועה מתמדת והבטון אינו מתייבש.

מערבל בטון – חלקים


 
מערבל בטון מורכב ממספר חלקים עיקריים: דוד – שהוא מיכל גדול, לתוכו שופכים את התערובת להכנת הבטון, ובו מתערבל הבטון. מערבל בטון כולל גם ספירלות האחראיות לכיוון ערבול הבטון. התנועה של מערבל בטון בכלל היא בזכות המנוע.

מערבל בטון כולל גם שוקת – תעלת מתכת המשמשת להכוונת המלט. ישנו גם מיכל מים, המשמש לשטיפה פנימית או חיצונית ולעיתים כמאגר מים לממטרה. הממטרה – הנה צינור מים הנמצא בפתחו של הדוד ומכוון אל תוכו. מערבל בטון חייב שהמים יהיו זמינים לתוכו, פן המלט יתייבש. מערבל בטון כולל גם שתי ידיות שליטה: האחראיות על כיוון סיבוב הדוד ומצערת הגז של המנוע.

לעיתים ידיות שליטה אלה של מערבל בטון תמצאנה בתא הנהג והנווט שלהן יעשה משם. נוכל למצוא גם סולם במערבלים, המצוי לרוב ליד ידיות השליטה והוא משמש לעליה לפתח הדוד.

חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים ו קידום אתרים בגוגלאתרים מומלצים נוספים:בייבי גיפט - מגוון מתנות ליולדת ,קטלוג מוצרים עשיר ומרשים עם מתנה ללידה בלתינשכחת.גילה זילברמן - פסיכולוגים קליניים בחיפה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב