דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יונדאי אקסנט 

מאת    [ 21/09/2010 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 5571 פעמים ]

יונדאי אקסנט היא מכונית משפחתית קומפקטית מבית יונדאי מוטורס הדרום קוריאנית, שהחלה להימכר בארץ בשנת 1995 וזכתה להצלחה בקרב הקהל הישראלי. לאחרונה החל להימכר הדגם המחליף שלה, יונדאי i20.

יונדאי אקסנט - בין משפחתית למכונית קטנה

דגם באקסנט הוא לא בדיוק מכונית משפחתית. הוא קטן ופחות מרווח מרוב המכוניות המשפחתיות הנפוצות, אבל גדול יותר ממכוניות קטנות וכולל מספיק מקום לארבעה מבוגרים. עם זאת, היא עדיין יקרה יותר מכלי רכב קטנים אחרים.

מנוע גדול ורועש

יונדאי אקסנט מציעה נפח מנוע של 1.6 ליטר בדגמים החדשים, בניגוד ל-1.4 בכלי הרכב הקודמים. הדבר הופך את המכונית למהירה יחסית, מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 12 שניות ומגיעה למהירות של 176 קמ"ש. המנוע שקט בנסיעה רגילה, אך בזמן מאמץ הופך לרועש מאוד - עד 70 דציבלים. בדגמים משנת 2007 ואילך נמכרות מכוניות הפועלות על בנזין בעלות גיר אוטומטי עם ארבעה הילוכים.

צריכת הדלק של המכונית סבירה - 14.3 קילומטר לליטר על פי היצרן. יש לזכור שנתון זה נבדק בתנאי מעבדה ולכן הוא נכון תיאורטית, אך הממוצע המשוקלל בפועל עומד על 12.12 קילומטר לליטר. צריכת הדלק בעיר היא 10.5 ק"מ לליטר ובדרכים בין עירוניות היא עולה ל-18.2 קילומטרים. למרות זאת, מיכל הדלק הקטן יחסית ומכיל רק 45 ליטר.

יונדאי אקסנט שומרת על הסביבה

יונדאי אקסנט קיבלה ציון ירוק בין חמש לשש. הציון הירוק הוא ציון שניתן לרכב לפי כמות החומרים המזהמים שהוא פולט, בסקאלה הנעה בין אחד - זיהום אוויר מועט - ל-15, המזהם ביותר. רכבים מזהמים פחות מקבלים הקלה במס, ולכן הציון הירוק יחסוך לכם 9,250 ש"ח. כמו כן, המכונית עומדת בתקן יורו 4 המחמיר משנת 2007.

טווחי המחירים של יונדאי אקסנט

אם במחירים עסקינן, ניתן לקנות כיום רכב חדש משנת 2007 והלאה, בעלי נפח מנוע 1.6 או 1.4 ליטר בסביבות 108 אלף ש"ח - זול יותר מרוב המכוניות המשפחתיות האחרות. ניתן כמובן למצוא רכבים מיד שנייה במחירים נמוכים בהרבה, כשהמחירים עשויים לרדת עד לכמעט חצי מהמחיר. ככל שעולים במספר הקילומטרים המחיר צונח ועשוי להגיע עד מחירים מצחיקים, מתחת ל-10,000 ש"ח.

עיצוב משעמם - אך מספק

היונדאי אקסנט לא ניחנה בעיצוב מדהים. הפרופורציות די מוזרות - היא צרה וגבוהה, מה שמקנה לה מראה קצת דחוס. עם זאת, בדרך כלל לא נצפה ליותר ממכונית משפחתית ממוצעת. עיצוב הפנים גם הוא לא מרשים במיוחד ומורכב ברובו מפלסטיק פשוט. איכות ההרכבה לא גבוהה, אך העיצוב נקי ונוח לשימוש. למכונית תא מטען גדול ומרווח שמספיק בהחלט לצרכים של משפחה ממוצעת.

בטיחות ביונדאי אקסנט? קיימת, אך לא נבדקה

חיסרון משמעותי שעלול להרתיע רבים מלרכוש את המכונית הזו הוא העובדה שהיא לא נבדקה במבחן ריסוק פומבי. לכן, לא ניתן לדעת בוודאות את רמת הבטיחות שלה. למרות זאת, היא כוללת 6 כריות אוויר ומערכת ABS (Antilock Brake System), המבטלת את נעילת הגלגלים בעת בלימת חירום.

בשורה התחתונה, יונדאי אקסנט מסתמנת כפתרון מצוין עבור משפחות קטנות. לרכב זה יש את כל היתרונות עבור קהל היעד הזה - מחיר נוח, צריכת דלק לא גבוהה וגודל מתאים. החיסרון היחיד הוא העובדה שהדגם הזה לא נבדק במבחן ריסוק. אבל אם התרשמתם מהנתונים הטכניים, כדאי לכם לשקול להשתדרג אל יונדאי אקסנט.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב