דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גביית מזונות באמצעות לשכת ההוצאה לפועל 

מאת    [ 21/09/2010 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 3055 פעמים ]

גביית מזונות באמצעות לשכת ההוצל"פ

 

רבות מהנשים מחזיקות בפסקי דין ו/או הסכמי גירושין שקיבלו תוקף של פסק דין אשר מחייבים את הגרוש או בן זוגם לשעבר (להלן: "החייב") לשלם מזונות ילדים ו/או מזונות אישה.

 

למרות זאת, פעמים רבות החייב מתחמק מביצוע תשלום המזונות החודשיים, משלם לסירוגין את תשלומי המזונות או לא משלם בכלל. במקרים אלה, עומדת לפניכן, הנשים, האפשרות לבצע גבייה של תשלומי המזונות באמצעות פתיחת תיק הוצאה לפועל כנגד החייב.

 

להבדיל מהליכי ההוצל"פ בתיקים השונים, עלות פתיחת תיק לגביית מזונות הנו מזערי מאוד (עשרות שקלים בודדים) ולאחר חלוף 20 ימי האזהרה לחייב, ניתן לנקוט כנגד החייב בהליכי הוצל"פ מלאים.

 

במקרים מסוימים בהם קיים חשש כי עם היוודע לחייב כי נפתח כנגדו תיק הוצאה לפועל הוא יפעל להברחת נכסיו, ניתן להגיש בקשה מיוחדת לעיקול נכסים מסוימים לפני מתן האזהרה, בכפוף לאישור ראש ההוצאה לפועל.

 

ניתן לפתוח את תיק ההוצל"פ באופן בו דמי המזונות החודשיים יתווספו לחוב תיק ההוצל"פ מידי חודש וכך, החוב בתיק ההוצל"פ יגדל כל חודש בגובה המזונות החודשיים וזאת כל עוד החייב לא משלם את תשלומי המזונות החודשיים בנוסף לחוב המזונות מהעבר, ככל שקיים. 

 

לרשות הזוכה בתיק ההוצל"פ עומדות אפשרויות גבייה רבות ומגוונות, בין היתר, ביצוע עיקולים אצל צדדים שלישיים כמו בנקים, מקום עבודה של החייב, עיקולי מטלטלין, ניתן לקבל מידע לגבי החייב ברשויות והמוסדות הפיננסיים השונים, להגביל את יציאתו מארץ, להגבילו בבנק ישראל ועוד.

 

במקרים בהם לא ניתן לגבות מהחייב כספים באמצעות עיקולים שונים, ניתן לבקש את מעצרו על מנת שיובא בפני שופט ויפדה את שחרורו בסכום כסף שבית המשפט יקבע, סכום זה שיעבור לידי הזוכה ע"ח חוב תיק ההוצל"פ.

 

צו המאסר הנו סעד שמומלץ לעשות בו שימוש רק במצבים בהם הגביה כנגד החייב קשה, שכן, פרק הזמן בו מבצעת משטרת ישראל את צו המאסר הנו כחודשיים עד שלושה חודשים ומאחר וניתן לבקש את מאסרו בגין כל תשלום שהוא חייב, רק פעם אחת.

 

המידע המשפטי המוגש נערך ע"י עו"ד אלי מלול ומהווה מידע כללי בלבד. השימוש במידע, כאמור, אינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת ו/או יעוץ ו/או ייעוץ משפטי. משרד מלול, בוקובזה ושות' ו/או מי מטעמם אינם אחראים בצורה כלשהי, ישירה או עקיפה לתוצאות הנובעות משימוש הקוראים במידע משפטי ו/או אחר שניתן באתר האינטרנט www.mb-law.co.il ו/או בטל' 03-6955644

 

משרד מור,בוקר ושות' מונה צוות: עו"ד דיני משפחה עו"ד גירושין, הוצאה לפועל, נדל"ן, מסחרי - אזרחי. התקשר וקבע פגישת יעוץ ראשוני ללא תשלום: 03-6955644 תחומי המומחיות העיקריים של משרדנו: דיני עבודה - הגשת תביעות ובקשות שונות לבתי-הדין לעבודה, ייצוג עובדים ומעבידים, ייצוג עובדים בהליך של פירוק חברה, פיצוי פיטורין, דמי מחלה, דמי הבראה, חופשות, קופות גמל, הלנת שכר, תאונות עבודה ועוד . דיני משפחה - ייצוג בבתי המשפט לענייני משפחה ובתי-הדין הרבניים, בין היתר, הליכי גירושין, תביעת למזונות, תביעות רכושיות, עריכת צוואות וטיפול בירושות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב