דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש, קולטי שמש 

מאת    [ 21/09/2010 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2311 פעמים ]

דודי שמש

לפני כשבוע עברה מדינת ישראל לשעון חורף. רבות דובר על כך שמעבר מוקדם לשעון חורף גורם לצריכה גדולה יותר של חשמל, שכן שעות האור מתקצרות ואנו נאלצים להדליק את האור מוקדם מהרגיל. אולם צריכת החשמל בזמן שעון חורף גדלה גם בשל שימוש הולך וגדל בדודי שמש.

השפעת המעבר לשעון חורף על דודי שמש

כידוע, דודי שמש מנצלים את האנרגיה הטבעית של השמש לטובת חימום מים. בזמן שעון קיץ, כאשר אנו נהנים משעות אור רבות, דודי השמש מגיעים לעבודתם המקסימלית. שעות האור הרבות, כמו גם הטמפרטורות הגבוהות, מאפשרות לקולטי השמש לקלוט קרני שמש עד שעות הערב המאוחרות (שבע – שמונה בערב). כך שלמעשה, בחודשי הקיץ אנו כמעט ולא צורכים חשמל שמופנה לטובת חימום מים. המים מתחממים מאליהם הודות לדודי השמש.

עם המעבר לשעון חורף, שעות האור הולכות ומצטמצמות. גם בראשית שעון החורף, החשיכה יורדת כבר בחמש וחצי – שש בערב, ובעיצומו של החורף החשיכה מגיעה כבר בשעה ארבע וחצי אחר הצהריים. משמעות הדבר היא פחות שעות אור טבעי שמגיע אל קולטי שמש, המשמש לחימום המים בדודי שמש. בחורף ממילא לדודי השמש קשה לחמם את כל כמות המים הנדרשת למשפחה שלמה כיוון שהטמפרטורות נמוכות. אם תוסיפו לכך מיעוט בשעות אור יום, תקבלו יכולת מצומצמת מאוד של דודי השמש לחמם את המים באמצעות אנרגיית השמש בלבד.

בימי החורף, כאשר המספר המצומצם של שעות אור יום והטמפרטורה הנמוכה מקשים על חימום המים בדודי שמש, אנו נדרשים להגדיל את צריכת החשמל שלנו. במרבית דודי השמש מותקן גוף חימום חשמלי, שנועד לחמם את המים שבדוד בדיוק בימים שכאלה. אין עוררין על כך שבשיאו של החורף (חודשים דצמבר – מרץ) אין לנו כל ברירה אחרת מאשר להיעזר בגוף חימום חשמלי ולחמם את המים באמצעות צריכת חשמל. אולם כאשר שעון החורף מתחיל כבר בחודש ספטמבר, אנו נאלצים בעל כורחנו להיעזר בחשמל לצורך חימום המים בדודי שמש, פשוט כי שעות האור מתקצרות. לו היינו נשארים בשעון קיץ עד חודש נובמבר, כמו מרבית מדינות העולם המערבי, היינו יכולים להמשיך וליהנות מעוד שעות אור יום, אשר היו מאפשרות לדודי השמש ולקולטי השמש שלנו להמשיך ולנצל את קרני השמש לטובת חימום המים. ללא מעבר מוקדם לשעון חורף, צריכת החשמל שלנו היתה מצטמצמת כיוון שלא היינו נאלצים לצרוך חשמל המופנה לטובת חימום המים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב