דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רואה חשבון יורם שיפר, תכנון פיננסי חכם 

מאת    [ 20/09/2010 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 3022 פעמים ]

לאנשים רבים יש חלום לפתוח עסק ולהיות עצמאיים, לחלקם אף יש חלום להפוך את העסק לחברה ולהתעשר, המציאות מלמדת אותנו שכמעט מחצית מהם ימצאו את עצמם תוך שנתיים עם חובות במקרה הטוב ותוך חמש שנים עוד עשרים אחוז יצטרפו למעגל המובטלים.

אז איך זה ששלושים אחוז מהעסקים בכל זאת כן מצליחים - פעמים זה נראה אבסורד כשעסק אחד מצליח ועסק דומה לו במידה ניכרת לא מצליח וזאת גם כשהעסק שנכשל הציע ללקוח יותר מהעסק שכן הצליח, אז מהי הנוסחה המנצחת ?

יש הרבה ספקולציות לגבי מה צריך לעשות כדי לגרום לעסק להצליח ולמעשה רק במקרים מאוד מסוימים קורה כי עסק מצליח בגלל מזל, במרבית הפעמים מדובר על ניהול פיננסי נכון, תכנון פיננסי חכם ואצבע שלא יורדת מהדופק. בסופו של דבר מזל הוא לא פונקציה כלל וכלל בכל מה שקשור להצלחת העסק שלכם ובתחילתו של כל עסק מה שיקבע את המשכיותו הוא דווקא התכנון הפיננסי.

אז מה הטעות הגדולה שעסקים עושים - קודם כל קיצוץ עלויות במקומות הלא נכונים, בעלי עסקים קטנים למשל מנסים לקצץ עלויות אצל ספקים במקום לקצץ בריביות ועלויות של עמלות בבנק וזהו התחום הראשון שיש לגעת בו כשמבצעים תכנון פיננסי משום שזה יהיה הבסיס להמשך הדרך שלכם.

השלב הבא בתכנון הפיננסי הוא ניהול תזרים המזומנים, מדובר על תחום שהכרחי לגעת בו משום שעסקים להם יש הכנסה קבועה צריכים לתכנן בקפידה את עיתוי ההוצאות שלהם, כך למשל תוכלו להימנע ממצבים בהם נכנסים צ'קים ששילמתם ואין עליהם כיסוי. כאן יש צורך להדגיש כי ניהול תזרים המזומנים צריך להיות שמרני במיוחד כשלעסק אין הכנסות קבועות, נושא זה חשוב במיוחד משום שכך ניתן לצמצם באופן משמעותי את הוצאות החריגה בתחום העמלות.

יש לבצע תכנון מס חכם, יש הרבה מיסים ועל עצמאיים המיסים הם תמיד יותר גדולים, מה שעצמאיים לא מבינים לפעמים הוא שאם הם יצמצמו הוצאות המס שלהם הם יחסכו כספים רבים, יש למשל הרבה הוצאות מוכרות במס כגון אחזקת רכב, טיפולים, נסיעות לחו"ל, טלפונים וכדומה.

חשוב להבין שבסופו של דבר אתם לא חייבים לעשות טעות אחת קריטית גדולה כדי שהעסק שלכם יקרוס, אתם יכולים לתכנן את הכסף בצורה לא נכונה ואז לא תוכלו לעמוד בהוצאות משום שלו יחנקו אתכם ובסופו של דבר תאלצו לוותר ולסגור את העסק, הדבר החשוב שיש להבין הוא שבמידה ולא תעמדו בתשלומים שלכם תאלצו לשלם על כך ריביות וריביות אלו במצטבר הן אלו שיכשילו אתכם.

תכנון פיננסי לעסקים ובעיקר לעסקים קטנים יקבע את עתידם הפיננסי ולכן חשוב להשקיע באופן חד פעמי בעת הקמת העסק בכדי להחזיק מעמד בשנים הראשונות, פעולות חכמות כגון אלו יסייעו לעסק שלכם לשרוד את השוק הקשה.

רואה חשבון יורם שיפר הינו מהבעלים של משרד רואי חשבון זיו שיפר ושות' הנמנה עם 20 המשרדים הגדולים בארץ (לפי סקר "דן אנד ברדסטריט"). משרד רואי חשבון המשלב מקצוענות, ידע וקידמה טכנולוגית ברמת המיחשוב והשירותים המתקדמים לרבות שירותי אינטרנט מתקדמים, כגון: שירותי ניהול חשבונות לעצמאים, תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט עבור חברות ומוסדות ציבוריים, שירותי הפקת חשבוניות במייל ועוד. התרשמו וקראו עוד באתר: www.ucan2.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב