דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים וקורסים במסגרת פתוחה - יתרונות וחסרונות 

מאת    [ 20/09/2010 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 2207 פעמים ]

עולם הלימודים של היום הוא עולם מגוון ומורכב מאוד. ניתן ללמוד במאות מסלולי לימוד ומקצועות שונים, ובאלפי מוסדות לימודים - מכללות, אוניברסיטאות ובתי ספר מקצועיים בכל רחבי העולם.

אחת האפשרויות המעניינות והאטרקטיביות ביותר ללימודים בעיניהם של אנשים רבים היא האפשרות של לימודים פתוחים. הרעיון פשוט ומיושם בארץ בצורה יפה מאוד מזה עשרות שנים במסגרת האוניברסיטה הפתוחה.

כעיקרון, בלימודים פתוחים הסטודנט אינו בהכרח משתייך לכיתה מסוימת אליה הוא מגיע מדי יום. במקום זאת, חופשי הסטודנט להירשם לקורסים שונים כאוות נפשו (אך כמובן שבשביל לסיים את התואר ולקבל את התעודה יצטרך בסופו של דבר לקחת את כל הקורסים הרלבנטיים לתואר אותו הוא לומד).

שיטה זו היא ייחודית ומשמשת אחוז קטן באופן יחסי מאוכלוסיית הסטודנטים הארצית. כמו לכל דבר, גם לשיטת לימוד זו יתרונות וחסרונות.

בצד היתרונות ניתן למנות כמה מאפיינים של שיטת הלימוד הזו אשר בולטים מאוד לעין. העיקרי שבהם הוא חופש הפעולה הניתן לסטודנטים. סטודנט ממוצע יכול לקחת בכל סמסטר כמה קורסים שהוא רוצה - קורס אחד או עשרה קורסים. זה כמובן מאפשר למי שבא ללמוד בשיטה זו להתאים את עצמו, את יכולותיו הלימודיות ואת העדפותיו ללימודים. כך, מי שעובד במשרה מלאה למשל ועסוק מאוד, יכול לקחת מעט קורסים, ולהתקדם לאיטו בתואר. לעומתו, סטודנט אחר אשר מגיע ללימודים רענן ובעל זמן פנוי רב יכול לקחת הרבה קורסים בת אחת ולסיים את התואר מהר יותר מאשר היה מסיים אותו במסגרת לימודים רגילה. בנוסף, המסגרת הפתוחה והגמישה שמציעים לימודים אלו מתאימה במיוחד לאנשים רבים אשר אינם מרגישים בנוח בדרך כלל במסגרות, ולכן גם נמנעים בדרך כלל מכניסה למסגרת לימודים רגילה, בה הם נדרשים לשבת מדי יום בשעות קבועות בכיתת הלימוד, להגיש עבודות תחת לוח זמנים כפוי וכד'.

אך כמובן שלשיטה זו גם חסרונות מסוימים. היעדר המסגרת גובה את המחיר שלו, ובעצם מטיל על כתפיו של הסטודנט אחריות רבה יותר. כאן אין מי שיבדוק ויוודא כי אתם עושים הכל כמו שצריך, נרשמים לכל הקורסים הרלבנטיים, מגישים את העבודות הנדרשות בזמן וכד'. כאן הסטודנט הוא המנהל של עצמו. אם הוא לא יוודא כי הוא עושה הכל כהלכה, אף אחד לא יוודא. החסרונות בשיטה זו מועצמים כמובן בעיני אלו אשר מסגרות ומערכתיות הם דברים אשר יותר מדברים אליהם. עבור אנשים אלו, מומלץ כמובן לדבוק בתכניות הלימודים ה"רגילות", לא ה"פתוחות".

אם אתם חושבים כי סוג לימודים זה יכול לעניין אתכם, רצוי להיכנס ולברר מעט פרטים. האוניברסיטה הפתוחה היא רק מקום אחד בו תמצאו מסגרות לימודים פתוחות ותוכלו לבחור קורסים לפי רצונכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב