דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעלי מקצוע - חשוב להיות מודעים גם לפן הבירוקראטי 

מאת    [ 20/09/2010 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 1707 פעמים ]

עולם בעלי המקצוע העורכים שיפוצים ופרויקטים של בניה כאלו ואחרים הוא עולם מעט מוזר - רבים מאותם בעלי המקצוע מתמחים לחלוטין בתחום בו הם עוסקים, ואינם בקיאים בהרבה מעבר לכך בכל הקשור לפן האדמיניסטרטיבי של עבודתם. זה כמובן נובע באופן טבעי מכך שמי שהולך להיות בעל מקצוע עושה זאת מפני שהוא טוב בסוג מסוים של עבודה, ואינו מעוניין להתחיל להתמחות בדברים אחרים כמו בירוקרטיה וכד', אשר חשובה מאוד לעבודתם בסופו של דבר.

לכן, רבים מבעלי המקצוע שאנחנו נתקלים בהם בארץ עובדים בצורה אותה נוהגים לכנות "חאפרית". זה לא אומר כמובן שהמבנה שהם בונים או השיפוץ שהם עורכים אינו איכותי וטוב, פשוט שכל הפן הבירוקראטי והמנהלי של עבודתם לוקה בחסר.

אחת הדוגמאות הטובות ביותר למצב זה היא היתרי בניה. לעיתים נדמה כי תחום זה פרוץ לחלוטין בארץ, ותחום הבניה (בעיקר של מבנים קטנים, השלמות מבנים וכד') מתנהל ב"חאפריות" מושלמת כדרך קבע.

אפשר להבין את בעלי המקצוע בנושא זה - בואו נניח כי בעל מקצוע מסוים מתמחה למשל בבניית פרגולות ומרפסות מעץ. עכשיו קיבל בעל מקצוע זה הזמנה לעבודה גדולה מלקוח כלשהו. בעל המקצוע מצידו ידאג כי המרפסת או המבנה שהוזמן ייבנה תחת לוח הזמנים עליו סיכמו הצדדים, ובצורה טובה ואיכותית. אך בנוסף לבניה, קיים כאמור גם הפן האדמיניסטרטיבי. באחריות בעל המקצוע או הלקוח שהזמין את העבודה לעבור תהליך בירוקראטי במסגרתו יקבל מן העירייה היתר בניה. אין זה תהליך כל כך פשוט. מדובר בהגשת תכניות בנייה, פרסום בשני עיתונים כי בכוונתך לבנות משהו בשטח ביתך שלך (על מנת להעניק לשכנים הזדמנות להביע דעתם על כך), המתנה לקבלת האישור וכד'. מרבית בעלי המקצוע (וביחוד בתחום השיפוצים) אינם בקיאים בכל התהליך הזה, ולכן אינם עושים אותו ברבות מן הפעמים. נכון שהאחריות הסופית מוטלת על הלקוח אשר בביתו נבנה אותו מבנה, אך זה שם הרבה פעמים את מבטחו המלא בבעל המקצוע, ואינו מבין כי בנוסף לפן המקצועי קיים גם פן בירוקראטי.

 

העצה הטובה ביותר שביכולתי להעניק לבעל המקצוע הממוצע היא זו - כדאי וחשוב מאוד להיפתח לפן הזה בעבודתכם ולפחות להבין ולהיות בקיאים בנבכי הבירוקרטיה הרלבנטית.

גם אם האחריות בסופו של דבר תיפול על הלקוח ולא עליכם, ידיעת החוקים וציות מלא להם יכולה רק להועיל - לכם, ללקוח שלכם ובעצם לכולם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב