דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרקטים 

מאת    [ 20/09/2010 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 1848 פעמים ]

התרגלנו לחשוב על ריצוף פרקטים כרצפה עדינה, מעודנת, אלגנטית לבית. רצפת פרקט תמיד נתפסת כשייכת לבתי יוקרה מצוחצחים, או רצפת פרקט הפרושה במבנים אירופאים מסורתיים היסטוריים, עליה מטופפים חרישית בהליכה מתורבתת. יתרה מזאת, ישנם חובבי פרקט רבים המתלבטים ומתחבטים בינם לבין עצמם באשר לרכישת ולהתקנת ריצוף פרקטים בבתיהם, אך ורק בשל הפחד מעדינותה של רצפת פרקט שכזו – המחשבה על רצפת פרקט כעל ריצוף יקר שעלול להינזק מכל דבר קטן מפחידה אותם. מה יקרה אם אותם פרקטים ישרטו מתזוזת רהיט? והילדים? הלא הם נוטים להשתולל, להחליק על הרצפות, לכדרר ולזרוק את צעצועיהם בכל מקום. רצפת פרקט בוודאי לא תעמוד בכך, ועד מהרה יצוצו שפשופים, סדקים ושברים על אותם פרקטים שהשקענו בהם ממון רב. שהלא על רצפת פרקט יש להלך בזהירות ובנימוס, להקפיד על ניקוי כל גרגיר אבק הקפדה יתרה. אותם אנשים יתחבטו עוד ועוד בשאלת פרקט או לא פרקט (ואולי פרקט סינטטי?), ולא תמיד יבחרו בסוף הליך קבלת ההחלטה באותו פרקט עץ שעליו חלמו תמיד.

 

לא ברור מה קרה שרצפת פרקט זכתה לדימוי שכזה, שכן עד לעשור האחרון המפגש שלנו כישראלים עם רצפות פרקטים בארץ היה דווקא באכסניה שונה לחלוטין מסצנות אלו – באולמות ספורט ובמגרשי כדורסל. כן, רצפות פרקטים משמשות מזה שנים רבות כריצוף עבור מגרשי ספורט שונים, ביניהם מגרשים עבור משחקי כדורסל וסקווש – לא בדיוק שח-מט אלגנטי ונטול זיעה או תנועות מהירות. פרקטים במגרשי ספורט רגילים לעמוד תחת מדרך רגליהם היומיומי של אנשים רבים, הרצים מצד לצד, מכדררים בחוזקה (כן, כן, על רצפת פרקט!), קופצים לגובה, מתחלקים ועוד. רצפות פרקט הן אידיאליות עבור שימוש כזה באולמות ספורט, דווקא בגלל חוזקן ויכולת העמידות שלהם.

 

רצפת פרקט מפורסמת במיוחד באולם ספורט היא אותו פרקט שהותקן באולם של נבחרת ה-NBA של בוסטון, הבוסטון סלטיקס. ריצוף פרקט עץ זה נעשה מעץ שמקורו במדינת טנסי, בעלות מסחררת של כעשרת אלפים דולר, ומדובר על שנת 1946! בשל מצוקת עץ שהיתה באותה עת, רצפת פרקט זו הורכבה מחלקים קטנים שחוברו יחדיו בדגם ייחודי. פרקט עץ זה היה כה מפורסם, שכאשר הבוסטון סלטיקס עברו למשכן חדש בשנות החמישים, הועברה גם רצפת פרקט זו יחד עמם. כשרצפת פרקט ותיקה זו פורקה בשנות ה-90, חתיכות פרקט שהוסרו ממנה הפכו לפריט אספנים, שנסחר בקרב חובבי NBA ואספני מזכרות ספורט, שרצו להניח ידם על חתיכה מההיסטוריה של הכדורסל האמריקאי. כיום נערכים משחקי קבוצת הבוסטון סלטיקס על פרקט חדש הזהה לקודם, שאף מכיל כמה חתיכות פרקט עץ מאותה רצפת פרקט היסטורית.

 

 ובמילים אחרות: אם רצפות פרקטים מחזיקות מעמד כה נפלא מול קבוצות NBA שלמות, מטחי כדורים ותרגילים אקרובטים של מעודדות, אין שום חשש שדווקא הילדים שלכם יהיו הקש ששבר את רצפת הפרקט.

דניאל אייזנברג


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב