דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בולמוסי אכילה - סיבות והשלכות 

מאת    [ 20/09/2010 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2398 פעמים ]

 

 

מהו בולמוס אכילה?

בולמוס אכילה הינה אכילה לא מבוקרת הנעשית  בצורה אקראית ללא יכולת שליטה על כמויות האוכל ועל סוגו. כאשר אכילה בולמוסית נוצרת כתוצאה מתחושה של "בור" באזור הבטן שמשדר לנו חוסר גדול ואנו מנסים למלאו דרך האוכל.

בולמוסי אכילה נוצרים עקב מצבים רגשיים אליהם נקלענו ואין לנו את היכולת להתמודד איתם. האוכל נותן לנו מענה זמני לצורך רגשי זה שהתעורר. אך,הבולמוסים או האוכל הם בעצם פתרון זמני ביותר בגדר פלסטר על פצע סרטני.

הרפואה הקונבנציונלית פותרת את עניין הבולמוסים דרך דיאטות ושליטה וכאשר אין אנו מצליחים לחיות בשליטה אלא "נשברים" תחושת הכשלון הן כלפי עצמנו והן מהסביבה היא כל כך קשה שהתוצאות הללו חושפות אותנו לחוויות שליליות קשות אף יותר מה שמחמיר את הבולמוסים.

אם כך הדבר האם אכן השליטה היא הדרך האולטימטיבית לטיפול בתופעה? או שאולי עדיף לטפל בשורש הבעיה במקור שלה ולא בסימפטומים שנוצרו בעקבותיה (האכילה)?

מאז היותנו עובר ברחם ועד יום מותנו אנו חווים חוויות. החוויות מתחלקות לחוויות חיוביות וחוויות שליליות. החיוביות באות להעצים אותנו על מנת שנוכל להתמודד עם טלטלות החיים, החויות השליליות באות ללמד אותנו שיעורים מסויימים בחיים אך גם יוצרות לנו מגננות. אחת המגננות באות לידי ביטוי בצורה של בולמוסי אכילה.  לכן כדי להתמודד עם התופעה אנו צריכים להתמודד עם החוויות השליליות שלעיתים מודחקות מתודעתנו.

ההתמודדות עם הבולמוסים אינה פשוטה כיוון שאנו נזקקים לנבירה בתוכנו והבנה של החוויות הרגשיות שליליות וטראומטיות אותן חווינו ומצבים רגשיים נוספים שמעירים את אותן חוויות שליליות ותיקות שצרובות לנו בתת מודע. כך נוצר מצב שכל עוד לא זיהינו את מקור הטראומה ולא שחררנו את החווייה השלילית מהתת מודע למודע בעצם כל חווייה רגשית שנחווה שקשורה ולו במעט לטראומה הראשונית תתבטא בבולמוס אכילה.

דרך ההתמודדות אם כן אינה מלחמה ושליטה בבולמוסים אלא להיפך, כאשר אנו בבולמוס יש לאפשר לבולמוס להתקיים, הוא בא להגיד לנו שיש כאן בעיה רגשית שזקוקה למענה והוא אכן נותן מענה רגשי זמני. אך בתום הבולמוס רצוי וכדאי להבין מה היתה אותה חווייה רגשית מידית שהובילה אותנו לבולמוס האכילה, לנסות להתמודד עם החווייה עצמה. מודעות של החוויות שהביאו לבולמוס והתמודדות איתן עשויה להביא להפסקת הבולמוסים. לעיתים לוקח זמן ארוך יותר ולעיתים אף מידי. האבחנה בחווייה הרגשית היא התחלת הטיפול בתופעה.

תופעת הבולמוסים ניתנת לטיפול בדרך רגשית - נפשית ודרך התת מודע. ישנם מצבים שניתן לטפל בתופעה באופן עצמאי אך לרב נדרשת התערבות איש מקצוע הכל בהתאם לעומק החוויות השליליות ועוצמתן.

 

לפרטים נוספים ומידע נוסף

לי-אור להב

http://www.wix.com/galrotem/li-or-lahav

או 0528766634

 

לי-אור להב
מטפלת בתת מודע




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב