דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טרמיטים-למה לא צריך אותם? 

מאת    [ 20/09/2010 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 1907 פעמים ]

 

מהם טרמיטים

טרמיטים הינם מזיקים הדומים לנמלים, אך מסוגלים לגרום לנזקים גדולים בהרבה, ולעשות זאת במהירות רבה לאין ערוך מנמלים רגילות. אחת הסיבות לכך היא קצת התרבותם של נחילי הטרמיטים. כדי להבין את סדרי הגודל המדוברים, נחילי טרמיטים יכולים להתיישב בעצים או בקרקע במושבות שיכולות להגיע עד לסדר גודל של כ-10 מיליון פרטים. מעט לא מדובר לדבר על טרמיטים במונחים של פרטים, מכיוון שמדובר בחיה אשר חיה ב"קהילה" מאוגדת ביותר, בעלת היררכיה ברורה, כאשר על כל מושבה אמונים מלך ומלכה. אומנם המלך והמלכה הם היחידים שמתרבים בכל הקן, אולם הם עושים זאת כל חייהם, אשר ארוכים בהרבה מאלה של שאר הטרמיטים.

 

למרות שהישראלי מכיר טרמיטים בעיקר מסרטים מצוירים, אין דבר מצחיק בהם. מושבה של טרמיטים, ללא הדברת טרמיטים זריזה ויעילה, עלולה להסב לבית נזקים עצומים למבנה, לגרום לנזקים שנאמדים בעשרות אלפי שקלים, ואף להביא למפגעים בטיחותיים כבדים. אם הדבר נשמע מופרח, הרי שצריך רק לציין כי טרמיטים, באופן אינסטינקטיבי, עושים את מלאכתם מתחת לפני השטח. כלומר, הם יכולים לאכול (ועושים זאת) כל דבר מעץ, מבפנים החוצה, תוך חפירת מנהרות צרות, עד שבסופו של דבר לא נותר מן העץ, בין אם המדובר ברהיט, במשקוף או קורת רצפה או גג, דבר מלבד הקליפה. מעבר לנזק האסתטי, מדובר במפגע בטיחותי, ובייחוד כאשר המדובר בקורות רצפה, בקורות תקרה או ביסודות. מסיבה זו, חשוב להזעיק הדברת טרמיטים מיד כאשר מזהים אפילו טרמיט אחד. אומנם כל מדביר יכול לבצע הדברת טרמיטים שטחית שתחסל את הטרמיטים הנגלים לעין, ואף לחפש מעט במקומות המועדים לפורענות; אך רק חברה המוכשרת להדברת טרמיטים ומנוסה בכך, תדע כיצד להדביר את המושבה מן היסוד. בהתחשב בקצב התרבותם של הטרמיטים ובנזקים שהם גורמים תוך כדי שהם עושים זאת, כל הדברת טרמיטים שאינה מחסלת את המושבה לחלוטין, הינה זריקת כסף לריק. מכיוון שהטרמיטים יכולים להתיישב אף ביסודות הבית, מדובר בעבודה הדורשת מיומנות רבה.

  כיצד מזהים טרמיטים

צבעם של הטרמיטים הוא לרוב לבן, צהוב או חום בהיר. מדובר בחרקים קטנים אשר מזכירים נמלה, או ג'וק קטן, אך בניגוד למחשבה הנפוצה, טרמיטים אינם נמלים כלל. בחוץ, ניתן לזהות מושבות טרמיטים בשל גובהן הרב, אשר יכול להגיע אף למטרים ספורים. למרות שכאמור, נהוג לחשוב על טרמיטים כחיה המצויה בערבות מרוחקות של ארצות הניכר, אולם גם בארץ ישנם לא פחות מ-12 סוגים של טרמיטים.

 

כיצד מטפלים בטרמיטים

התשובה הראשונה היא - לא מטפלים בהם, קוראים למומחה! אם עלה בידכם ללכוד את אחד הפרטים החשודים כטרמיטים, סורו לגוגל ובדקו זאת מול תמונות. כך תוכלו לחסוך לכם ולחברה להדברת טרמיטים זמן וכסף. לחלופין, תוכלו פשוט לקרוא למומחים להדברת טרמיטים, שכבר יגיעו וידעו לאתר ולנטר את המפגע ואת מידת התפשטותו. הדברת טרמיטים, כאמור, אינה פשוטה ודורשת ציוד מעקב, מכשור לקידוח בקירות וברצפות וציוד להזרקת חומרים חזקים במיוחד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב