כללים לכתיבת מצגת
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כללים לכתיבת מצגת 

מאת    [ 19/09/2010 ]
מילים במאמר: 451   [ נצפה 5049 פעמים ]

 
 

מצגת היא חלק מכרטיס הביקור שלנו, זוהי הדרך שלנו לשכנע אנשים וליצור רושם אפקטיבי (יוצר אפקט).



מבנה



הצגת הרעיון, האתר, פתרונות, הערות כלליות.

זהו רצף כרונולוגי מסודר כמו שרשרת ייצור המסביר את תחילת התהליך עד סופו.

כמות השקפים בין 15-20. היא בהחלט טובה.



זמן

כשלמצגת רצף כרונולוגי, קל יותר לתזמן. מומלץ לא לעבור את ה-30 דקות על מנת שהמסר יקלט ולא יתפזר. זמן זה כולל, את הערות, שאלות והסברים.





לוגו – סמליל

חשוב שיופיע בכל כותרת של המצגת, חזרתו בכל שלב במצגת הופכת אותו לזכיר.

יש לגבש שני סמלילים האחד, למצגות בעברית והשני למצגות באנגלית.

חשוב שהגופן והצבעים יהיו ברורים, נעימים לעין.



רקע של המצגת

המנעו מצבעים שעלולים ליצור רעש והסבת העיניים מהמסך. less is more מאד נכון בהקשר הצבע. רקע בהיר כגון: לבן, שנהב, שמנת עושים בהחלט את העבודה.



פונט - גופן

כותרת ראשית – 24, כותרת משנית 20, טקסט 14-16 תלוי בבחירת הגופן.

באופן אישי, אני ממליצה על arial כיוון שיש בו משהו מאד רשמי, עגול ונעים לעין.



יישור

הקפידו על יישור דו-צידי. זה משדר מקצועיות, אסתטיות.



כתיבת טקסט

- נושא

כאן מפרטים את תת הנושא. מומלץ לתת תיאור קצר, כיוון שהמצגת יוצרת חומר רקע לנאמר בעל-פה.

- נושא שני

כאן ממשיכים לפרט את הנושא השני

חשוב שיהיה רצף כרונולוגי בין השניים.



אפקטים

במצגת עסקית ללקוחות פוטנציאליים, המנעו מכל אפקט הדמיה. זה גוזל זמן, מסב את תשומת הלב ולעיתים נתפס כקיטש.

מצגת שתוצג בתערוכה, יש מקום לאפקטים על מנת ללכוד את תשומת הלב.



תמונות

תמונה רלוונטית, להמחיש נושא – יכולה לעשות בהחלט את העבודה. תמונה אחת בהחלט שווה אלף מילים.

המנעו מריבוי תמונות, זה הופך את המצגת לאלבום תמונות ופחות לעניינית.



תכנים מקוריים

המנעו מהעתקות לא רצויות, תמונות שכפופות לזכויות יוצרים. כשם שבמשרד משתמשים בתוכנות חוקיות, אותו כנ"ל לתכנים.

לא תרצו שהלקוחות שלהם יקבלו רושם מוטעה ולא מקצועי.



מציג

הרבה פעמים בארגונים, מנהל הוויכוח מי יציג את המצגת. תנו לאדם שניחן בכושר דיבור, בחן, באלתור להציג. כמו כן, הפכו אותו לשותף בזמן גיבוש המצגת על מנת שיוכל להיות מוכן בתהליך ולא בסופו.



סיום

תמיד חשוב לסיים אם אמצעי ההתקשרות : אתר אינטרנט, טלפון וכל האמצעים הנוספים.

להקצות זמן לשאלות שנשאלו במהלך המצגת, שאלות שמתעוררות תוך כדי המצגת.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב