דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


והימים הם ימי תשובה ותיקון - ברכת סוכות לחברי מפלגת קדימה 

מאת    [ 19/09/2010 ]

מילים במאמר: 612   [ נצפה 1799 פעמים ]

והימים הם ימי תשובה ותיקון  -  בירכת סוכות לחברי קדימה   /  נמרוד נוי

19/9/2010

ביושבינו בסוכה ברצוני לברך את החברים בברכת שנה טובה וחג סוכות שמח.

שתהה זו שנת מפנה במפלגת קדימה. שנה של חשבון נפש אמתי.

שנתחיל להתנהל באופן מושכל ומקצועי יותר ונבין כולנו, ובראש וראשונה נבחרינו הפוליטיקאים, שפוליטיקה היא עניין רציני, היא איננה משחק ילדים ואין בה מקום לחובבנות.

שנבין, שמוטלת עלינו חובת האחריות להתמודד עם המצב הקשה אליו נקלעה כיום המערכת הפוליטית, ושעלינו לפעול נמרצות לעשיית תיקון גדול בה.

זו המשמעות האמתית של צירוף המילים 'פוליטיקה אחרת'.

וזו גם ההצדקה העליונה לקיומה של קדימה, וזו גם שליחותה ההיסטורית והדורית.

שנדע להבחין בין ניהול ענייני המדינה לבין קיומם של חיים פוליטיים של אמת. זה אינו הינו הך.

שנבין אחת ולתמיד, שעיסוק בשאלת השלום והביטחון וכן בשאלות חברה וכלכלה אינם נוגעים באופן ישיר לפוליטיקה. עניינם העיקרי הוא בתחומי 'הגיון המדינה' ולא 'הגיון הפוליטיקה'. ונחדל עם טשטוש הגבולות הזה בין השניים, שמשמעותו היא אחת: ביטול הפוליטיקה והלאמתה על ידי הפוליטיקאים והמדינה.

שנפנים עמוק אל תוכנו שלפוליטיקה יש תפקיד חשוב ביותר במדינה דמוקרטית ומתקדמת. היא איננה פיקציה ומסגרת פורמלית ריקה ממשמעות ותוכן, כפי שזה מתקיים כיום בתוכנו. מציאות בה למעשה אין במדינה חיים פוליטיים של ממש, והמפלגה משמשת אך ורק כפלטפורמה שדופה ורדודה להרצת נבחרינו לכנסת ולממשלה.

תפקידה של הפוליטיקה הוא להוות את זירת חיינו הדמוקרטיים העיקרית, ועליה לבסס בקרבנו 'עוצמה של חיים דמוקרטיים'. ללא עוצמה דמוקרטית זו לא נוכל לגבש הסכמות לאומיות רחבות סביב שאלות היסוד של חיינו כאן, ולחולל תהליכים חיוניים ביותר להבטחת חוסנה ובטחונה של המדינה. גם לא נוכל לייצר כאן את אותה יציבות שלטונית אליה אנו שואפים וגם לא להבטיח את טיב פעולתו של הממשל שהוא כה חיוני לנו. (הערה: רעיון שינוי שיטת הבחירות והממשל, בעת הזאת, הוא מהלך עוקף פוליטיקה שרק ינציח ויחמיר עוד יותר את הבעיות הקיימות).

ככך, חשוב שנבין כי טובת המדינה איננה יכולה לבוא על חורבותיה של המערכת הפוליטית. שום דבר טוב לא יתכון בתוכנו בהעדרה של מערכת פוליטית איכותית וברמה גבוהה. טובת המדינה היא טובתה של המערכת הפוליטית ואין אחרת. לצערי הרב מנהיגנו מרבים לומר כי טובת המדינה קודמת לטובת המפלגה. זה נשמע נהדר, אך זו אמירה בלתי מושכלת, בלתי מקצועית ובלתי אחראית. אמירה אשר, כמו אמירות רבות אחרות הנשמעות בקרבנו,  גלומים בה יסודות חזקים של הסתת הציבור והדחתו במלל תפל, ומתלווה לה ניחוח בוטה של הפרת אמונים יסודית ומעשה של שחיתות.

ככך, מן הראוי שנאמץ את הכלל האומר שהתנהלות בלתי ראויה ובלתי אחראית משמעותה שחיתות. ונעשה סוף פסוק לדבריי הרהב הריקים מכל תוכן של מנהיגנו, על 'פוליטיקה נקיה' ועל 'פוליטיקה אחרת', בעוד דרכי התנהלותנו הן בלתי איכותיות ובלתי ראויות וזאת עוד בהמעטה.

ושנפעל על פי הכלל האומר, שאין חיים פוליטיים של אמת ללא קיומם של שני עקרונות יסוד חשובים ביותר, אשר לצערי הרב אינם מתקיימים כיום בתוכנו: עקרון שיתוף הרבים ועקרון עליונותה של התבונה הקולקטיבית על פני כל חוכמה של קבוצה קטנה והומוגנית.

ושנדע שעל הפוליטיקה לעסוק בשלושה דברים עיקריים שעלינו להתמקד בהם: הראשון, הוא להבטיח את קיומו האיכותי של השיח הציבורי-חברתי-פוליטי של חיינו. השני, להבטיח את צמיחתו של קאדר חדש של פוליטיקאים שינהלו את המדינה בעתיד. והשלישי, הוא להבטיח את איכות התנהלותן של מערכות חיינו הציבוריים ובראשון המערכת הפוליטית והמערכת השלטונית על שלוחותיה  השונות. למיותר לציין שאף לא אחד מדברים אלה מתקיים כיום בתוכנו.

לסיכום: שנישיר מבט חודר וכנה אל עצמנו, נקום לבוקר חדש, נפשיל את שרוולינו  ונצא לדרך. מחכה לנו שנה של עבודה קשה אך מאוד מאתגרת. שנת עבודה מקצועית ומושכלת ושנה של הרבה הרבה תעוזת הרוח. ללא שני אלה שום דבר טוב לא יקרה לנו ומה שהיה הוא שיהיה....וזה בדיוק לא מה שמדינת ישראל זקוקה לו כיום.

חג סוכות שמח ושנה טובה לכולם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב