בתחילת ספטמבר 2010, הציגו גוגל את שירות "תיבת ג'ימייל פריוריטי" (Gmail Prioriy Inbox),
או במילים אחרות "תיבת הדואל המועדף".
האתגר העומד בפניי המשווקים ברשימות תפוצה הוא כיצד להיכנס לרשימה המועדפים.
השירות של גוגל, מקנה למשתמש את היכולת ליצור סדר ברשימת המיילים שהוא מקבל בכל יום.
השירות מאפשר זאת ע"י מתן כלים אוטומטיים וידניים לתיעדוף כל הודעת מייל. מערכת הדוא"ל של גוגל מחליטה על סמך חישובים
והיסטוריית השימוש של המשתמש האם מייל מסוים חשוב יותר או פחות ובכך מציגה אותו בעדיפות גבוהה יותר או פחות.
להלן קישור לשירות - http://mail.google.com/mail/help/priority-inbox.html
במילים אחרות, גוגל מאפשרת למשתמש כלי להתמודד עם דברי דואר לא רצויים או לא חשובים.
סביר להניח שמגמה זו תתפשט גם לנותני שירותי דואל אחרים (כמו הוטמייל ויאהו).
ולכן האתגר הניצב בפנינו, המשווקים באמצעות רשימות דיוור, הוא "לשכנע" את הפילטרים האוטומטיים שהמיילים שלנו
אכן חשובים ללקוח והם צריכים לקבל עדיפות גבוהה, אחרת אחוז החשיפה וההקלקות ירדו משמעותית.
מילות המפתח הן: "אישי" ו- "אפקטיבי".
להלן מספר פרמטרים אשר משפיעים על העדיפות האוטומטית הניתנת לכל הודעה:
1. ההודעה נפתחה ואז נמחקה.
2. ההודעה נמחקה עוד לפני שנפתחה.
3. המשתמש השיב להודעה.
4. התדירות שבה המשתמש מקבל וקורא דברי דואר ממקור מסוים (השולח).
כלומר, אם ההודעה שאתם שולחים ללקוח לא מעניינת אותו, הוא ימחק אותה מיד עם הפתיחה שלה או גרוע יותר, הוא ימחק אותה
עוד לפני שפתח אותה. אם הלקוח מקבל מכם הודעות רבות ואחוז הפתיחה שלהן נמוך, העדיפות שלכם כמקור חשוב תרד משמעותית.
למזלנו, עומדים לרשותינו מספר כלים להגברת חשיבות ההודעות השיווקיות שלנו.
להלן מספר כללים חשובים להתמודדות עם הבעיה:
1. כלל הזהב: שילחו הודעות שיווקיות אך ורק ללקוחות אשר ביקשו זאת באופן מפורש.
2. חלוקה ברורה ונכונה של קהל הלקוחות שלכם לקבוצות עניין שונות, תעלה את הרלוונטיות של ההודעות שהם יקבלו.
3. עיצוב ומראה: מיילים בעלי מראה מושך, לא עמוסים מידי אשר נשלחים במועד קבוע, ייפתחו וייקראו בתדירות גבוהה יותר.
4. הודעות אשר נשלחות ללקוח לאחר פעולת רכישה או רישום נפתחות ונקראות בסבירות גבוהה יותר וכלן שימו עליהן את הדגש.
5. שורת הנושא: זאת ההזדמנות הראשונה שלכם ל"משוך" את הלקוח לפתוח ולקרוא את ההודעה שלכם.
אז שימו דגש על הטקסט השיווקי ועשו שימוש במילות מפתח חשובות ו"מושכות".
6. קריאה לפעולה. הוסיפו כפתורים וקישורים אשר קוראים ללקוח לפעולה. אינטראקציה של הלקוח עם ההודעה מעלה את רמת העדיפות שלה.
7. שילחו את ההודעות שלכם בזמנים קבועים על מנת שגוגל יכיר אתכם כ"מבקר קבוע". "אורחים בהפתעה" לא זוכים ליחס חם.
8. הודעות אישיות ומותאמות ללקוח, אשר מוגדרות ומכילות תוכן רלוונטי במיוחד ללקוח הספציפי, תקבלנה עדיפות גבוהה יותר.
9. בקשו מהמדוורים שלכם להוסיף את כתובת הדוא"ל שלכם לספר הכתובות שלהם. ותזכרו: לא לשלוח ספאם.
חשוב לזכור:
התפקיד שלכם הוא לדאוג שההודעות שלכם תהיינה משמעותיות ו-"מושכות" כך שהמדוור/לקוח יפתח ויקרא אותן
ואם אפשר ילחץ על כפתור או קישור כלשהו.
או במילים אחרות, רלוונטיות זה שם המשחק, וזה הדבר החשוב ביותר בתקשורת עם המדוור/לקוח.
רון בן טאטא - יזם, מאפיין ויועץ לפעילות מקוונת וניידת