דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תשרי תשעא חשבון נפש ממשלתי 

מאת    [ 18/09/2010 ]

מילים במאמר: 1329   [ נצפה 1968 פעמים ]

ביום חמישי האחרון, ערב ערב יום כיפור, כינסו שרי הממשלה, כל אחד במשרדו את הפקידות הבכירה לדיון מיוחד שעסק בחשבון נפש ובניתוח הדברים הטובים והפחות טובים שביצע כל אחד מהם בשנה האחרונה. הישיבה התקיימה לאחר שבממשלה התקבלה הצעתו של השר לעניינים אסטרטגיים בדבר חשיבותו של חשבון הנפש וחשיבותה של הסליחה. בדברו בממשלה אמר השר כי קרא באחד העיתונים שיש אנשי ציבור שחושבים שלא עשו ולו דבר אחד רע במהלך השנה ולכן אין להם על מה לבקש סליחה. "זה לא יתכן" הוא אמר והציע שכמינהג של קבע, יקיים כל שר דיון שכזה ביום שקודם לערב יום הכיפורים.

בשעות הערב המוקדמות של יום חמישי החלו הדיווחים על תוצאות הדיונים להגיע לאמצעי התקשורת ומשם לציבור הישראלי. במוספי סוף השבוע ויום כיפור ייחדו להם העורכים עמודים מרכזיים, אין דבר מיוחד יותר מבקשת סליחה אמיתית של פוליטיקאים, לא כל שכן שרים ואפילו ראש ממשלה. ממגוון ההתבטאויות בחרתי להציג לכם את הכותרות המרכזיות.

ראש הממשלה: שרה ואני מתנצלים בפני משפחת שליט. היינו צריכים לעשות יותר, לא לוותר, לקבל החלטות קשות ולפעול כמנהיגים של העם הזה. אנחנו גם מתנצלים בפני כל אלה ששיקרנו להם בשנה האחרונה. לא היתה לנו ברירה. זה מה שמנהיגים עושים.

שר הבטחון: אני מבקש להתנצל על הנרקיסיזם שלי אשר גורם לציבור להתרחק ממני. אני רוצה לבקש סליחה מחברי למפלגה, השרים וחברי הכנסת וכמובן התומכים שלנו שנעלמו, על כך שהרסתי את המפלגה, פילגתי את השמאל ודאגתי רק לכיסא לעצמי. אבל יותר מכל אני רוצה להתנצל בפני הרמטכ"ל וחברי המטה הכללי על הזלזול בהם, על הקומבינות, האינטריגות והמניפולציות שעשיתי, אני יודע שזה טבוע בי, אבל אני מבטיח לנסות ולדאוג לכך שבהתנהגותי חסרת האחריות בשנה הבאה לא נשקע כולנו למצולות.

המשנה לראש הממשלה: אני רוצה לבקש סליחה מאלפי המצביעים שבאו לארוע הרמת הכוסית שארגנתי ושבעצם לא יכולתי להבטיח להם שום דבר חדש. אני רוצה בהמשך ההקפאה אבל לא אסכים להתפטר אם הממשלה תחליט שלא להמשיך אותה כי צריך להלחם מבפנים ומה שחשוב זה שיש לי זכות הצבעה. אני רוצה לבקש סליחה מהתושבים של הגליל והנגב שעליהם אני אחראי על שלא הצלחתי לשפר משמעותית את מצבם הכלכלי והתעסוקתי. אמנם הקמתי ועדות, וכנסים וגם השגתי תקציבים אבל בסך הכל מי שמפתח את התעסוקה זה שר התמ"ת ואני מנסה, אני באמת מנסה.

סגן שר הבריאות: לפני שאני מבקש סליחה אני רוצה להגיד תודה לכל אלה שסייעו לי להקים את פרוייקט טיפולי השיניים לילדים. אבל אי אפשר בלי סליחה והראשונה צריכה להיות לתושבי אשקלון והדרום שמחכים כבר זמן כלכך רב לחדר מיון מתקדם ובגללי לא קיבלו אותו עד עכשיו. אני רוצה להתנצל בפני חברי קופות החולים על שלא הצלחתי להביא לכך שסל התרופות הבסיסי יהיה רחב דיו כך שגם מי שאין לו כסף יוכל להנות משרותי בריאות ברמה גבוהה

שר החינוך: אני רוצה להתנצל בפני המורים העל יסודיים. הייתי צריך לעשות הכל כדי שההנהגה שלכם תשתנה. כדי שתבינו שמי שלא הצליח, במשך כלכך הרבה שנים לשפר את מעמדכם ואת שכרכם, צריך ללכת הביתה ולתת הזדמנות למישהו אחר לדאוג לכם כמו שצריך. אני גם רוצה להתנצל בפני התלמידים המוחלשים שלמרות כל ההבטחות לא הצלחתי להביא להם חינוך ברמה גבוהה בחינם ושבעצם אין שוויוון הזדמנויות אמיתי במערכת החינוך.

שר החקלאות: אני חושב שההתנצלות הכי גדולה שלי מגיעה לחקלאים. הבטחתי להם לעזוב את התפקיד ולעבור לקרן הקיימת. אני לא אשם שבית המשפט החליט שהדרך שניסיתי לעשות את זה, איך להגיד, לא ממש בסדר. אני מבטיח לעשות הכל כדי שיהיה לכם שר חקלאות עם מחוייבות ואם אצליח להגיע לקק"ל אני מבטיח לעזור לכם בתקציבים משם.

שר החוץ: אני לא צריך להתנצל ולבקש סליחה מאף אחד. מי שלא לקח אותי לפגישות ולא דיווח לי על מגעים שהוא מקיים צריך לבקש סליחה ממני. לי יש מפלגה גדולה. אנחנו משפיעים ואנחנו לא נעזוב את הממשלה, אבל בכנסת נתנהג איך שמתחשק לנו. אה כן, אני רוצה לבקש סליחה, אבל רק בקטנה, מציבור העולים, כן, אלו שבחרו בנו כל השנים, על כך שהחלטתי, משיקולים אסטרטגיים וטובת המפלגה והעתיד הפוליטי שלנו, לזנוח אותם ולחבור לחרדים. אני מקווה שתבינו שלא היתה לי ברירה.

שר הרווחה: אמנם עשינו הרבה דברים טובים השנה אבל מה לעשות. אין לנו מספיק תקציבים. האוצר לא חושב שמגיע לעניים לצאת ממעגל העוני. אז הוא לא מתקצב את הדברים החשובים באמת. אני כתבתי מסמך מפורט לראש הממשלה ודרשתי שהממשלה תקיים דיון חירום בנושא הפערים החברתיים ואיך אפשר וצריך לצמצם אותם. אני מקווה שזה יגרום לתזוזה כל שהיא.

שר האוצר: מה אתם בכלל רוצים ממני ומהמשרד שלי. בלעדינו היה כאן תוהו ובוהו. נכון, החבר'ה שם במשרד טועים כל הזמן בתחזיות שלהם. הם גם פועלים הרבה פעמים שלא בתום לב כדי לראות עם הצד השני מתקפל. טוב, כנראה שצריך בכל אופן משהו אז סליחה מציבור הנוסעים לחו"ל שהייתי יכול לחסוך להם את השביתה אבל לא עשיתי זאת. אגב, כדי שיחשבו שאני רציני אני מתכוון לבחון את ההתנהלות שלנו בעתיד גם על פי תפוקה והצלחות. ומי שלא יצליח ילך. לא הביתה, לאיזה חברה כלכלית עם משכורת שמנה ומצנח זהב.

שר הפנים: אני רוצה להתנצל בפני הציבור החרדי על כך שלא הצלחתי לחסום את כל הפעילות באינטרנט בשבתות. שהילדים של העובדים הזרים עדיין כאן ושעוד לא הצלחתי להעיף מכאן את הרפורמים.

שר התקשורת: האמת היא שאני רוצה רוצה לבקש סליחה מצרכני התקשורת, בעיקר אלו של הסלולר הכבלים והלווין על כך שלקח כלכך הרבה זמן להוריד את מחירי הקישוריות, שעדיין לא הסתיים המאבק על הפחחת מחירי חבילות הערוצים ושאני עדיין לא הצלחתי להביא את ענקיות התקשורת להעמיד שירות לקוחות שרואה במרכז את הלקוח ולא את הרווח. אבל הצלחתי בגדול בחלק מהדברים ואני מבטיח להמשיך וגם להצליח

שר השיכון: בועת נדל"ן? על מה אתם מדברים. אני מציף את השוק בקרקעות. נו נכון זה בבית שמש ומודיעין עילית וכל מיני כאלה, אבל בכל זאת הצפה. אני כן רוצה לבקש סליחה מדיירי הדיור הציבורי שלא קיבלו ממני בשנה האחרונה ולו פתרון דיור הולם אחד. אני רוצה לבקש סליחה שלא הצלחתי לקדם מדיניות דיור בר השגה ושאני לא משתמש במכבש של ש"ס כדי לקבל תקציבים מהאוצר כדי לפתור את הבעיות הדיור של הזוגות הצעירים והמשפחות המוחלשות. בכלל מי זה בכלל האוצר הזה שחושב שהוא יכול לקבוע לי מה לעשות ובנוסף לא לתת לי תקציב בשביל זה.

שר התמ"ת: אני רוצה לבקש סליחה ממשתתפי תכנית ויסקונסין על כך שלא הייתי חזק מספיק כדי לדרוש מהאוצר, מועדת העבודה והרווחה ומשרות התעסוקה, להתאפס ולהמשיך את התכנית במתכונת החדשה שתתכננתי. אני רוצה לבקש סליחה גם מחברי למפלגה על כך שלא הגעתי כבר למסקנה שראש המפלגה מוביל אותנו להתרסקות ושאני, שיכול לשנות את המצב ולהחזיר הביתה את אלו שעזבו, עדיין תומך בו.

בנוסף אליהם יש כמובן את שר התחבורה והשר לבטחון הפנים והשר בלי תיק הראשון והשר בלי תיק השני ושר התשתיות שביקש סליחה על שקידם את הקמת התחנה הפחמית למרות כל חוות הדעת וגם שרת הקליטה ושר הדתות והשר לענייני מודיעין ושר המשפטים ושרת התרבות ושר המדע והשר לענייני ערבים והשר הנוסף במשרד האוצר והסגן בחינוך וזאת של הגמלאים וזאת של הצעירים וזה של הנגב והגליל אופס ושכחתי גם את שר העל היושב בלשכת נשיא המדינה ושמה שמעניין אותו בעיקר זה הנסיעות לחו"ל והפוטואופס.

אני מקווה שברור לכם שמדובר במשהו דמיוני. אבל אולי כחלק מהשקיפות ושיפור השירות לאזרח, שבשבילם יש שר מיוחד, יוחלט שאכן כל משרד וכל שר יעשה חשבון נפש ציבורי ויהיה מחוייב לתקן את הדרוש תיקון, גם בלי שמבקר המדינה יוציא דוח מיוחד.

 

 

 

 

 

רן מלמד, אזרח שאכפת לו, עיתונאי בעברו ובנשמתו ומוסיקאי בגעגועיו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב