דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוצאה לפועל - לא מה שחשבתם 

מאת    [ 17/09/2010 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 1632 פעמים ]

 

הוצאה לפועל – לא מה שחשבתם

 

אם אתה חייב כספים ולא יודע מה לעשות, הצ'קים חוזרים ואתה נכנס ללחץ, כנראה שהגיע הזמן שתלמד את החוקים של הוצאה לפועל מאשר שתברח מהם. בין הגופים הגדולים והדומיננטיים במדינה שיעזרו לך הוא הוצאה לפועל. הוצאה לפועל הינו הגוף שמאפשר לחיים במדינת ישראל להתנהל בצורה חוקית ומאפשר לכל אחד מאיתנו להיות רגוע לגבי הידיעה שיכולה להיות סיטואציה בה ניתקל באנשים שבורחים במקום לשלם.

 

הוצאה לפועל כאמור היא הליך מוכר שעוזר לאדם לקבל את מימוש פסק הדין שנפסקו לטובתו על ידי בית דין שהוסמך לכך וכמובן גם על ידי בית משפט. אותם מסמכים שמקנים בעצם זכויות כספיות שתוקפן החוקי שווה לתוקף של פסק דין הם: המחאה, שטר חוב ושטר משכנתא. מסמכים אלו מאפשרים קבלת סכומי כסף ללא הליכים נוספים.

 

אמנם אדם שחייבים לו כספים צודק וראוי לקבל את אשר קנה או מגיע לו, אך יש צד נוסף במקרה,  החייב - אדם לדוגמא, שחי באמצעים מוגבלים, הממסד (הוצאה לפועל) הולך לקראתו כאשר הוא מודיע על אי יכולתו לשלם את החוב להוצאה לפועל לפי פרק הזמן שנקבע (בדרך כלל פרק הזמן, בהתאם כמובן לסכום הכסף, הוא בין שנתיים לארבע שנים), אותו אדם שחייב עובר הליך מסוים של חקירת יכולת, הוצאה לפועל תקבע פריסת תשלומים על פי יכולתו הכלכלית של החייב למשך שנים רבות בתשלומים קטנים. בנוסף לכך הוצאה לפועל הינה גם אחרית לביצוע התשלום עד תומו.

 

לעיתים ישנם מקרים שהממסד הוצאה לפועל הופך לבית דין של ממש ובמסגרת תפקידו של ראש הוצאה לפועל אינו מינהלי יותר אלא שיפוטי לכל דבר. לדוגמא "טענת פרעתי".
לדוגמא כנגד האדם שחייב מגיעה טענה למרות שהחוב כבר נפרע, אותו הנכס נמסר ואף הזוכה כבר מחל על חובו, ניתן להוצאה לפועל להתערב, לקצר תהליכי בית משפט ולראש הוצאה לפועל לשפוט ולתת דין בנושא.

 

כמו כן, כמו בכל דבר תמיד נוטים לחשוב שהחברה ובעיקר המערכת המשפטית הולכת עם "הצודק" ואמנם דבר זה נכון באשר הוא, אך המנגנון של הוצאה לפועל קשוב לצרכיו של "החייב" ומוכן ללכת לקראתו כמו בפריסת תשלומי חובות במשך שנים. הוצאה לפועל דואגת במקרה ויש נגד אותו אדם תיקים רבים לאחד אותם לתיק אחד ולשלם עבורם סכום חודשי קבוע בכדי שהחייב יוכל לשלם את חובותיו. סביר להניח שהחיים במדינה בלי הגוף של הוצאה לפועל היו מבולגנים ולא יציבים ולכן להקנות כוח משפטי בכדי שהוצאה לפועל תוכל לפעול באופן תקין צריך להמשיך להיות בין הדברים החשובים בסדר היום של מדינת ישראל.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב