דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בטיחות אש במסעדות 

מאת    [ 16/09/2010 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 4003 פעמים ]

מסעדות הן מקום מועד לשריפות, בעיקר באזור המטבח. העובדה שמדובר במקומות הומי אדם הופכת את המסעדות למסוכנות עוד יותר, כיוון שבמקרה של שריפה יהיה קשה יותר לפנות את המקום במהירות. לכן התקנת מערכות כיבוי אש במסעדות היא חיונית מאין כמוה.

חשיבותן של מערכות כיבוי אש במסעדות

במטבחי מסעדות ישנם מוקדי סיכון רבים שעלולים להביא לפריצתה של שריפה: מזון שנשכח על הגז או בתנור ונשרף, התלקחות של מגבות וסמרטוטי מטבח שהושארו בקרבת אש גלויה ועוד. אולם מוקד הסיכון העיקרי להתפרצות שריפה במטבחי מסעדות הוא המנדפים. תפקידם של המנדפים הוא לשאוב את הריחות ואדי השומן שבמטבח המסעדה אל מחוצה לה. במשך הזמן מצטברות על דפנות התעלות והארובה של המנדפים שכבות שומן, אשר יתלקחו במהרה בכל מקרה של שריפה. מנדפים אשר לא עוברים ניקוי תקופתי מהווים סכנה חמורה ועלולים לגרום לאסון בשעת שריפה.

בדיוק בשל סיבות אלו כל מסעדה, כמו כל מקום ציבורי אחר, מחויבת להתקין מערכות כיבוי אש אשר יוכלו לספק מענה ראשוני במידה ופורצת שריפה. מערכות כיבוי אש צריכות להיות מותקנות לא רק באזור המטבח, אלא גם בחלל המסעדה עצמו, על מנת שיסייעו במניעת התפשטות השריפה ויאפשרו לכל יושבי המסעדה להתפנות במהירות ובבטחה.

סוגים שונים של מערכות כיבוי אש במסעדות

כמו בכל מקום אחר, גם במסעדות יש להתאים את מערכות כיבוי האש לאופי המיוחד של המסעדה ולסיכוני השריפה הייחודיים שלה. בכל מסעדה ניתן למצוא מערכת כיבוי אש שונה, ואף מספר מערכות כיבוי אש שונות במסעדה אחת. כך למשל, ישנן מסעדות שבהן יהיו אמצעי כיבוי אש ידניים (כמו מטפים) לצד מערכות כיבוי אש אוטומטיות (כמו ספרינקלרים). במסעדות אחרות נראה מערכות נפרדות לגילוי אש ולכיבוי אש (כמו למשל גלאי עשן וזרנוקים) או מערכות שמשמשות גם עבור גילוי אש וגם לכיבוי אש (כמו ספרינקלרים).

ספרינקלרים – מערכת כיבוי אש יעילה עבור מסעדות

ספרינקלרים הם אחת ממערכות כיבוי האש היעילות, במיוחד עבור מסעדות. את הספרינקלרים נהוג להתקין באזור המטבח ולעיתים גם בחלל המסעדה כולו. הספרינקלרים הם, כאמור, אמצעי המשמש לגילוי אש ולכיבוי אש בעת ובעונה אחת. הם כוללים מערכות של צינורות המותקנים על התקרה ובהם נמצאים מים תחת לחץ. זרימתם של המים בזמן שגרה נמנעת הודות לשסתומים העשויים מזכוכית. בזכוכית זו נמצא נוזל מיוחד אשר מתחמם במקרה של עלייה קיצונית בטמפרטורה (הנגרמת עקב שריפה) וגורם להתנפצות שסתום הזכוכית ולהתזת המים שבצינורות.

הספרינקלרים למעשה מספקים התראה על קיומה של שריפה לכל יושבי המסעדה, גם אם לא הבחינו בה. מלבד ההתראה, המים המותזים מספקים מענה ראשוני להשתלטות על האש ומניעת התפשטותה עד שיגיעו כוחות כיבוי האש. בזמן זה יכולים כל יושבי המסעדה להתפנות באופן מסודר ובטוח.

חשוב לציין שמערכות כיבוי אש, לרבות ספרינקלרים, הן אף פעם לא תחליף לקריאה לצוות כיבוי אש. גם כשנדמה שמדובר בשריפה קטנה שהצלחנו להשתלט עליה באמצעות מטף ידני, לא כדאי להסתכן בהתלקחות חוזרת של האש, במיוחד במקומות כמו מסעדות, שבהן יש חומרים דליקים רבים. לכן, גם אם יש ברשותכם מערכות כיבוי אש תקינות ויעילות, במקרה של שריפה אל תוותרו על קריאה למכבי האש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב