דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת רכב בישראל 

מאת    [ 15/09/2010 ]

מילים במאמר: 634   [ נצפה 2727 פעמים ]

השוק של השכרת רכב בישראל התפתח רבות במהלך עשרים השנים האחרונות, וכיום שירותיהן של חברות השכרת רכב בישראל אינם נופלים במאומה מאלו של חברות דומות בחו"ל. הסיבות להשכרת רכב בישראל הן רבות. החל מן היכולת ליהנות מן האפשרות לטייל ברכבים המתאימים לאירועים מיוחדים, כגון השכרת רכב לאירועים משפחתיים ולטיולים, וכלה בכך שהשכרת רכב, כמו מיקור חוץ, מאפשרת לרבים להימנע מלהחזיק רכב פרטי ולחסוך בכך את עלויות האחזקה הגבוהות.

 

כאמור, להשכרת רכב בארץ יש יתרונות רבים, אך בשעת חיפוש רכבים להשכרה בחברות השכרת רכב, יש דברים שכדאי מאוד לדעת. היכרות עם הדרישות השונות של החברות תעזור לכם להימנע מעוגמת נפש מיותרת, ואולי אפילו תעזור לכם לחסוך עוד.

 

תנאים להשכרת רכב בישראל

במדינות שונות מציבות חברות השכרת רכב תנאים שונים. לכן, לא ניתן להקיש מן התנאים להשכרת רכב בישראל לתנאים הצפויים בעת השכרת רכב בחו"ל.

 

גיל וניסיון

בארץ, מרבית החברות דורשות גיל מינימאלי העומד על 21, ולעתים אף 24. כמו כן, חברות השכרת רכב רבות דורשות תוספת תשלום ולעתים גם תנאי ביטוח מיוחדים. תנאים נוספים להשכרת רכב בארץ יכולים לכלול גם זמן ניסיון, למשל, להגביל את ההשכרה לנהגים המחזיקים ברישיון לפחות שנה.

 

ביצוע ההשכרה

לשם ביצוע השכרת הרכב, הלכה למעשה, שוכר הרכב צריך להחזיק בכרטיס אשראי על שמו, וכן להציג תעודה מזהה ורישיון. כפי שנאמר, בעל המאה הוא בעל הדעה, ולכן למעט במקרים מיוחדים, שוכר הרכב צריך להיות גם המשלם. ניתן להרחיב את זכות השימוש ברכב השכור לנהג נוסף בתוספת תשלום, ובלבד שגם הנהג הנוסף עומד בתנאי ההשכרה שהוצגו למעלה. אי עמידה בתנאים שבסעיף הקודם או בתנאים שבסעיף זה, תביא, כמעט בוודאות, לכך שהשכרת הרכב לא תושלם – דרך מעצבנת להרוס חופשה.

 

משך השכרת רכב בארץ

בעבר, הזמן המינימלי להשכרת רכב היה 24 שעות, וכך, גם אם נזקקתם לרכב לשעות ספורות בלבד, היה עליכם לשלם עבור יום שלם. עם זאת, כיום ישנן חברות השכרת רכב, אשר מציעות שירותי השכרת רכב לפרקי זמן קצרים, או לפי הגבלת קילומטרים. עם זאת, כתמיד, אי עמידה בתנאי ההשכרה תגרור תשלומים נוספים.

 

החזרת הרכב

רוב חברות השכרת רכב בארץ לא יעשו לכם כל בעיה אם תאחרו מעט בהחזרת הרכב. עם זאת, איחור של שעה ומעלה, עלול לגרור תשלום עבור יום נוסף. כמו כן, שימו לב לתנאי החזרה נוספים. כך, למשל, את הרכב תקבלו כאשר הוא עם מיכל דלק מלא וכך חברות השכרת רכב רוצות גם לקבל אותו. ישנן חברות אשר יעניקו לכם הוזלה בעלות ההשכרה, אם תדאגו לתדלק את הרכב ולהשיב אותו עם מיכל מלא. לעומת זאת, יש חברות אשר יוסיפו לתשלום את עלות התדלוק בתוספת דמי טיפול, דבר אשר יכול לייקר באופן משמעותי את עלות ההשכרה.

 

ביטוח רכב בזמן השכרת רכב בארץ

יש דברים שלא מתעסקים איתם ויש דברים שבהם לא חוסכים. הביטוח הוא אחד מהם. אומנם ביטוח הרכב בשעת השכרת רכב בישראל ובכלל, מייקר באופן משמעותי את עלות ההשכרה, אך השקט הנפשי אותו הביטוח מעניק, שווה כל שקל. ישנן כמה דרגות של ביטוח. הרמה הראשונה היא הביטוח הבסיסי הנדרש לפי החוק. כמו כן, מובן כי כל נהג נוסף נדרש אף הוא להיות מבוטח. הרמה השנייה כוללת ביטוח הרכב במקרה של גניבה ו/או הרס מוחלט של הרכב (טוטאל-לוס) והרמה השלישית כוללת ביטוח גם במקרים של תאונות שונות, שריטות ונזקים הנגרמים לאוטו מבחוץ ומבפנים. לכאורה, מדובר בהוצאה גדולה, אך תוספת התשלום עבור הביטוח הגבוה ביותר, אינה משתווה אף לעלות התיקון של הנזק הקטן ביותר לרכב. בנוסף, כאמור, אין מחיר לשקט הנפשי שלכם.

 

נסיעה מהנה ובטוחה!

אביב- ליסינג והשכרת רכב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב