דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורכי דין רשלנות רפואית - מדריך 

מאת    [ 15/09/2010 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2736 פעמים ]

עורכי דין רשלנות רפואית זכו לעדנה עם עליית תהליכי הלגליזציה של הרפואה בעשור האחרון. במילים פשוטות יותר, המערכת המשפטית מעורה היום הרבה יותר בתביעות רפואיות, מה שניכר בעליית מספר עורכי דין רשלנות רפואית בארץ. המגמה ניכרת גם בקרב ה"נסיכים" של עולם הרפואה, בוגרים טריים של בתי הספר לרפואה בארץ, שיותר ויותר מהם בוחרים בקריירה של עורכי דין רשלנות רפואית. בשורות הבאות ננסה להגדיר בקצרה מהי רשלנות רפואית ומהו בדיוק המייחד עורכי דין רשלנות רפואית משאר עורכי דין.

רשלנות רפואי- בסיס משפטי

למעשה, לא קיים חוק נפרד על פיו פועלים עורכי דין רשלנות רפואית. תחת זאת עורכי דין רשלנות רפואית וכל עולם התביעות הרפואיות נשען על כמה וכמה יסודות חוקיים כלליים, ביניהם פקודת הנזיקין (במידה ומי מן הצוות הרפואי הזיק ישירות), פקודת החוזים (שכן ההתקשרות עם בעל מקצוע רפואי לצורך קבלת טיפול וייעוץ נחשבת כהקשרות חוזית), וכן כמה וכמה חוקים קטנים יותר כמו חוק פיצוי נפגעי חיסונים, חוק פיצוי נפגעי עירויי דם ועוד.

עורכי דין רשלנות רפואית- למה דווקא הם?

עשרות סיבות שונות, העומדות בפני עצמן, תסברנה מדוע דווקא עורכי דין רשלנות רפואית צריכים לטפל בתיקים כאלה ולא עורכי דין כלליים. בינהן נזכיר רק כמה: העדר חוק ישיר וההסתמכות על חוקים שונים ובעיקר על תקדימים דורשת ידע רב, שמצוי רק ברשותם של עורכי דין רשלנות רפואית, דרוש ידע מקצועי מינמאלי ביסודות הרפואה והליכי קבלת ההחלטות במוסדות הרלוונטיים (ביטוח לאומי, חברות ביטוח, קופות חולים, בתי חולים ועוד), ועוד כהנה וכהנה שיקולים.

רשלנות רפואית- הגדרה

ההחלטה המשפטית על המצאותה של רשלנות רפואית בכל מקרה ומקרה נבדקת בכמה דרכים, הכל לפי המצב בפועל, אולם אבן הבוחן השכיחה ביותר (בכל מערכות המשפט המודרניות) היא "מבחן הרופא הסביר". למעשה בית המשפט נדרש לקבוע האם הטעויות שנעשו מתוך רשלנות רפואית הן טעויות לגיטימיות או שמה כל רופא סביר היה נמנע מהן. מסיבה זו, לא רק פעולות ישירות שגרמו לנזק (זריקה של חומר רעיל, ניתוח לא מיומן, חוסר ביצוע החייאה כראוי וכד') נחשבות כרשלנות רפואית.

למעשה, עורכי דין רשלנות רפואית כוללים במידה רבה של הצלחה גם פעולות מנע או ניטור שלא בוצעו כראוי, או אפילו חוסר חשיפה מלאה של המצב לאשורו, תחת המטריה של רשלנות רפואית.

כך לדוגמא יש בסיס לתביעות רשלנות רפואית במקרה של חוסר גילוי מוקדם של מחלות (בייחוד במהלך ההריון, בו ניתן למנוע הולדת עובד פגום), חוסר הסבר מלא על תופעות לוואי ותוצאות בלתי רצויות של פעולה רפואית חודרנית, ואפילו "חוק השומרוני הטוב"- חוסר ביצוע פעולה רפואית מיידית על ידי מי שהוכשר לכך גם שלא במסגרת תפקידו (רופא שעבר בזירת תאונה ולא עצר לבצע החייאה לדוגמא).


המאמר מוגש על ידי מדריך רשלנות רפואית הגדול בישראל, בו ניתן למצוא אינדקס עורכי דין שמתמחים בתביעות רשלנות רפואית, להנאות ממאמרים מקצועיים בתחום ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב