דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לכבס בלי להתייאש - טיפים לשמירה על מכונת הכביסה שלנו 

מאת    [ 15/09/2010 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 2241 פעמים ]

 

אין ספק שמכונות כביסה שינו את מלאכת כיבוס הבגדים לבלי היכר. בעוד שבעבר הכביסה הייתה מלאכה קשה ביותר, אשר הצריכה שעות ארוכות של עבודה, ואף קיצרה לעתים קרובות את חייהם של הבגדים, הרי שמכונות כביסה הפכו את הכביסה לקלה בהרבה. גם פיתוחם של חומרי ניקוי מתקדמים אפשר כביסה יעילה יותר וטיפול עדין בכתמים קשים, אשר בעבר הייתה משמעותם פרידה לשלום מן הבגד, אהוב או חדש ככל שיהיה.

 

אולם כדי ליהנות מן היתרונות של מכונות כביסה יש להקפיד לשמור עליהן. במאמר זה נציג מספר טיפים ורעיונות לשמירה על מכונות הכביסה, וכדי למנוע את הצורך בהזמנת טכנאי מכונות כביסה ותשלום מיותר על תיקון מכונות כביסה.

 

התקנה נכונה

כאשר רוכשים מכונת כביסה, תמיד יש החלק המעצבן בו מגלים כי למחיר המכונה יש להוסיף גם עלות נוספת של הזמנת טכנאי מכונות כביסה אשר יתקין אותה. אומנם התקנת מכונות כביסה אינה מורכבת מדי, אולם טכנאי מכונות כביסה יודע לעשות את המלאכה במהירות וביעילות. בנוסף, התקנת המכונה בידי טכנאי מכונות כביסה המוכר על ידי היצרן, מאפשר שמירה על אחריות המוצר, בעוד שהתקנה עצמית יכולה להביא לביטול האחריות.

 

עגלת הזזה

כאילו לא די בכך שצריך לשלם פעם נוספת עבור התקנת המכונה על ידי טכנאי, הרי שכיום, אל ההתקנה נלווה הטקס המוכר בו הטכנאי מציע ללקוחות לרכוש בעלות נוספת עגלת הזזה, אשר מאפשרת להגביה את המכונה מן הרצפה וכן מאפשרת הזזה קלה יותר שלה. על פניו, מדובר בהוצאה מיותרת ומרגיזה. אחרי הכול, כמה אנו נדרשים כבר להזיז את מכונת הכביסה?

 

למעשה, עגלת הזזה זו יכולה להביא לחיסכון משמעותי בכסף בשל הארכה משמעותית באורך החיים של המכונה ובשל הפחתת העלות הנלוות לתיקון מכונות כביסה. הדבר נכון במיוחד בבתים בהם המקום המיועד למכונת הכביסה, הוא בחדר האמבטיה. כמו כן, מכונות כביסה, לשם פעולתן, מחוברות לתשתית המים. כל דליפה או הצפה הנאגרת על הרצפה מתחת למכונה, יכולה להביא תוך זמן קצר להחלדה של המכונה. כאשר המכונה עומדת ישירות על המים, יכולה המכונה להחליד ולהתחיל להתפורר בתוך חודשים ספורים.

 

לא לחינם ניתן לראות ברחוב, לא פעם, מכונות כביסה מוטלות, כאבן שאין לה הופכין, כאשר כל החלק התחתון שלהן חלוד ומכורסם. אחרי שהמכונה התחילה להחליד מבפנים ומלמטה, אגב, כבר אין טעם עוד לרכוש את עגלת ההזזה, משום שמכונה לא תוכל לעמוד עליה כראוי. כמו כן, אין יותר מדי טעם בהזמנת טכנאי לתיקון מכונות כביסה חלודות, כיוון שאין למעשה מה לתקן - אין "מארז מכונות כביסה להחלפה" כמו במחשבים. מסיבה זו, פעמים רבות מכונות הכביסה המוטלות ברחוב מכילות חלקים תקינים לחלוטין, אשר מי שיודע לעשות בהם שימוש, מרוויח.

 

ניקוי פילטרים ואוורור מכונת הכביסה

בשל השילוב שבין לכלוך ובין נוזלים רבים מתפתחים במכונות כביסה רבות חיידקים המביאים לאורך זמן לריחות רעים. גם במקרה זה, אין טעם להזמין טכנאי לתיקון מכונות כביסה, מכיוון שיש לבעיה זו מספר פתרונות פשוטים הניתנים לביצוע על ידי כל אחד ואחת.

 


    • ראשית, חשוב לאחר הכביסה לוודא כי המכונה ריקה לחלוטין ולהשאיר אותה פתוחה, כדי לאפשר לחלל הפנימי שלה להתייבש. כמו כן, מומלץ להשאיר את מגירת הסבון והמרכך פתוחה, ומדי פעם להוציא אותה לחלוטין ולשטוף אותה משאריות חומרים.
    • שנית, במידה והמכונה מתחילה להפיק ריחות לא נעימים, מומלץ להפעיל אותה פעם פעמיים, כאשר היא ריקה, ולהוסיף למגירת חומרי הניקוי או ב"תוף" עצמו (החלל הפנימי של המכונה, בו שמים את הבגדים) חומץ או מלח לימון. טיפול זה אמור לטפל בחיידקים ולפנות את הריח הרע מן המכונה. כמו כן, טיפול זה טוב למניעת הצטברות אבנית אשר מצטברת עם הזמן במכונה ותורמת רבות לקיצור חייה.
    • שלישית, מומלץ שלא להעמיס על המכונה יתר על המידה, ובמקרים של לכלוך כבד וקשה במיוחד, אף להעביר בגדים שטיפה ראשונית, להרחקת חול, אבנים וחומרים צמיגיים, אשר עלולים להצטבר בפילטר של המכונה.
    • רביעית, תמיד תמיד תמיד(!) לבדוק את הכיסים ולפרוס את הבגדים טרם הכנסתם למכונה. יש להימנע מהכנסת בגדים עם חלקים מתכתיים גלויים, או כאשר הם מכילים בכפליהם חומרים שונים, כגון נייר (אשר הופך כאשר הוא נרטב לעיסה אשר מתקשה וסותמת את המכונה), עטים, סיכות וגופים זרים אחרים.
    • תמיד טוב לדעת היכן נמצא הפילטר של המכונה, להוציא ולנקות אותו מדי פעם בפעם. הצורך בתיקון מכונות כביסה יכול להימנע פעמים רבות, פשוט על ידי ניקוי הפילטר שלהן. טכנאי מכונות כביסה הגונים ירגישו שלא בנוח אם יוזמנו לתיקון מכונות כביסה, כאשר כל מה שדרוש הוא ניקוי פילטר. טכנאי מכונות כביסה ישרים קצת פחות, לא יחושו כל אשמה, ובכל זאת, בכל מקרה תידרשו להיפרד מסכום כסף שהיה יכול להישאר ברשותכם, לו רק ידעתם לבדוק את פילטר המכונה ולרוקן אותו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב