דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארץ זבת חלב וגז עינב כהן 

מאת    [ 15/09/2010 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 1929 פעמים ]

ארץ זבת חלב וגז /עינב כהן

 

www.israelbursa.co.il

 

 

 

 

 

השנה החולפת בשוק ההון בישראל התמקדה בסקטור אחד בלבד- מניות הגז והנפט.

כאשר רוב הסקטורים האחרים ירדו,או במקרה הטוב דשדשו, סקטור הגז והנפט עשה תשואה של 106%. כן, מה ששמעתם.

 

אז מה? הפכנו פה למעצמת נפט וגז? השאלה את מי שואלים...

 

המשקיעים הספקולטיביים בבורסה חושבים שכן- כל חברה שרק מתחילה לדבר על קידוחים או חפירות למציאת גז ונפט מיד  מניותיהן עולות באזור 100% ליום, חברה שקונה איזה שטח קידוח הופכת כבר לסעודיה קטנה בפני עצמה ומנייתה יכולה לעלות במאות  אחוזים בתוך ימים ספורים.

 

והחברות שכבר הוכח שמצאו גז בשטחן? הן כבר עשו כברת דרך של כ1000% בשנה. דוגמאות? רציו יה"ש וישראמקו יה"ש.

 

לעומת זאת , הכלכלנים והאנליסטים השמרנים פחות מתלהבים. כדי להוציא את הגז והנפט צריך מכשור משוכלל שמצריך עבודה קשה עם הוצאות כספיות כבדות וגם אז- לא בטוח שיצליחו להפיק את מה שציפו.

חלק מהמניות מתמחרות הפקה בטוחה של גז ונפט למרות שההסתברות  אינה 100% (הסתברות של 50% הנה טובה יחסית), ולכן יש כאן מסחור גבוה של הניירות מבחינתם.

 

אז האם מדובר בבועה ונראה התרסקות בכל הסקטור או שהניירות יתאפיינו במסחר ספקולטיבי עם נטייה לעליות? כנראה שהאמת נמצאת אי שם באמצע.

 

כאשר עוקבים אחרי כתבות מחו"ל בעניין המצאות גז ונפט באזורנו הם נשמעים מאד אופטימיים ומדגישים כי המכשור המשוכלל שישנו היום יעזור להוציא כמויות גדולות של נפט וגז, השטחים הפופולאריים בהם קודחים הנקראים "לוויתן" "תמר" "שרה" ו"מירה" מקבלים סיקור נרחב בעיתונים הכלכליים ומודגש כי ישנו סקטור חם חדש בישראל שכדאי לעקוב אחריו מקרוב.

 

אך יחד עם זאת, יש טייקונים שמנסים "לרכב" על העגלה, ומוציאים פרסומים על כך שהם שוקלים להיכנס לסקטור. מיותר לציין שהדבר מכניס להם כסף רב שכן הציבור התמים נכנס למניה על מנת לרכב על הטרנד בעודו בחיתוליו, אך בפועל נוצרת בועה שיכולה להתפוצץ וזה יהיה כואב מאד למשקיעים שרכשו מהניירות הנ"ל.

 

המציאות הזו, מזכירה את שנת 2007 בשוק ההון בישראל ,כאשר הטרנד החם היה סקטור הפיננסים, וכל חברה שקנתה שטח עלום במזרח אירופה עלתה בעשרות אחוזים מידי יום. עד לפיצוץ הכואב ב2008. מהמניות האלה לא נשאר זכר.

 

המסקנה- יש סקטור רותח בישראל, אך לפני שאוכלים מפרותיו צריך להיזהר מהקוצים שמסביב.

 

עינב כהן

 

הכותב הנו מנהל האתר הכלכלי "ישראל בורסה"

 

www.israelbursa.co.il

 

אין להעתיק, להפיץ, לשדר, להציג, לשכפל, לפרסם, להעמיד לרשות הציבור, למכור ו/או לעשות שימוש כלשהו בפריטים האמורים למעט לשמירת עותק אחד מהמידע לשימוש אישי לא מסחרי על גבי מחשב ביתי, ובלבד שהועתקו גם כל ציוני זכויות היוצרים והבעלות. שימוש אחר בחומרים מהווה הפרה של זכויות הבעלות וזכויות היוצרים של בעלי האתר "ישראל בורסה". השימוש בחומרים מן האתר על גבי אתר אחר או רשת מחשבים הינו אסור בהחלט. אין להפיץ תמונות, הדפסות וחומרים המוצגים באתר ומיועדים למשתמשים המנויים באתר. . הכותבים הינם צוות מנהלי האתר "ישראל בורסה", הכותבים אינם בעל רישיון יועץ השקעות על פי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, אלא מנתחים טכניים בלבד, צוות האתר "ישראל בורסה", עשויים למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיהם עבור עצמם. אין לראות באמור בהודעותיהם של חברי הצוות או  מישהו מהכותבים באתר "ישראל בורסה" משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב